Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن گفت: سازمان بهداشت جهانی از کاهش سرعت و میانگین تعداد مبتلایان به بیماری ابراز خشنودی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حمید بعیدی نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در کانال تلگرامی خود با اشاره به انتشار ویروس "کرونا جدید" به عنوان مهمترین تحول بهداشت جهانی که در مرکزیت توجه مردم در کشورهای مختلف جهان قرار دارد و در ۲۶ کشور شیوع یافته است به بررسی آخرین تحول مربوط به شیوع و‌ درمان مبتلایان در سطح جهانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- کماکان مرکز شیوع این ویروس چین است که با حدود ۷۸ هزار نفر بیشترین آمار مبتلایان در جهان را داراست. از این میان حدود ۲۶۰۰ نفر فوت شده اند و حدود ۲۵ هزار نفر با بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند. ۱۵۰ نفر جدیدا به این ویروس مبتلا شده اند. سازمان بهداشت جهانی از کاهش سرعت و میانگین تعداد مبتلایان به بیماری ابراز خشنودی کرده است.

۲- در ایران ۶۱ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از آن میان ۱۲ نفر فوت کرده اند. منشا بیماری از چین و‌ شیوع با مرکزیت شهر قم تشخیص داده شده است. ایران برای کنترل بیماری برگزاری مراسم عمومی فرهنگی و ورزشی را متوقف نموده و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را در دستور کار دارد.

۳- تعداد زیادی از کشورهای خاورمیانه و جنوب آسیا مانند پاکستان، کویت، بحرین، عمان، امارات، عراق و عربستان هر یک آمارهای متفاوتی را از مبتلایان ارائه کرده و بسیاری حداقل یک نفر فوتی اعلام کرده اند. افغانستان بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی‌ها را اعلام کرده است. سازمان بهداشت جهانی از امکان پخش ویروس در حوزه وسیعی از کشورهای این منطقه نگران است. برخی از کشورهای این منطقه، از یک نظام بهداشتی قوی و فراگیر برای تشخیص و مقابله با بیماری برخوردار نیستند.

۴- کره جنوبی به یکباره با تعداد زیاد مبتلایان روبرو شده است. این تعداد در آخرین لحظه ۸۳۳ نفر اعلام شده است که از این تعداد ۸ نفر فوت کرده اند. این کشور برای کنترل بیماری برنامه‌ها و‌مراسم عمومی ورزشی و اجتماعی و هنری را تعطیل کرده است.

۵-ایتالیا در فاصله کوتاهی به مرکزیت ابتلا به ویروس در اروپا تبدیل شده است. تا امروز در فاصله کوتاهی تعداد مبتلایان به ۲۱۹ نفر رسیده است که ۸ نفر فوت کرده اند. محل ابتلای بیماران در شمال ایتالیا بویژه منطقه لمباردی و شهر میلان بوده است. مردم با ترس و نگرانی به یکباره به فروشگاههای مواد غذایی هجوم برده و قفسه های مواد غذایی را خالی کرده اند. مقامات با اعمال محدودیت در شهرهای کوچک و تعطیلی مراسم عمومی، سعی در کنترل بیماری داشته اند.

ابتلا در چند کشور اروپایی و نگرانی از انتشار ویروس در ایتالیا، زنگ های خطر را در اروپا به صدا در آورده است و کشورهای هم مرز با ایتالیا را به محدود کردن مسافر و حرکت های قطار ترغیب کرده که خود نگرانی ها را افزایش داده است. بر اثر این نگرانی ها، شاخص اقتصادی شرکت های اروپا، ۳/۵ درصد کاهش یافته است.

۶- در آمریکای شمالی هم تعداد مبتلایان رو به افزایش بوده و بویژه این تعداد در آمریکا به یک باره به تعداد ۵۳ نفر رسیده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا بعیدی نژاد حمید بعیدی نژاد کرونا سازمان بهداشت جهانی تعداد مبتلایان شده اند نفر فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت کاهش یافته و شدیدترین کاهش هفتگی را طی سه ماه گذشته تجربه کرده است. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات ضعیف اشتغال آمریکا و زمانبندی احتمالی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 71 سنت معادل 0.85 درصد کاهش به 82 دلار و 96 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 84 سنت معادل 1.06 درصد کاهش، 78 دلار و 11 سنت معامله می‌شود.

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در جلسه هفته گذشته ثابت نگه داشت و سرمایه‌گذاران نگرانند بالا ماندن هزینه‌های وامگیری رشد اقتصاد را در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا محدود کند.

پیش‌بینی قیمت 84 دلاری برای نفت در سال 2024کاهش 100 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک

نفت برنت بیش از 7 درصد و نفت آمریکا 6.8 درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داده‌اند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد  اشتغال در این کشور آهسته‌تر از حد انتظار در آوریل رشد کرده و رشد سالانه دستمزدها هم پایین بوده است. بدین ترتیب تاجران تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را پایین بیاورد.

فدرال رزرو در اجلاس هفته گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت و دلیل آن را تورم بالا اعلام کرد. بالا ماندن نرخ بهره رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های نفت و گاز فعال خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد این چاه‌ها در حال حاضر به پایین‌ترین تعداد از ژانویه 2022 رسیده است.

تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است، 8 حلقه در هفته منتهی به سوم ماه مه کاهش یافته و به 605 رسیده است که بزرگترین کاهش هفتگی از سپتامبر 2023 را نشان می‌دهد.

تاثیر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در افزایش قیمت نفت از بین رفته چون دو طرف در فکر یک آتش بس موقت هستند و مذاکرات صلح توسط میانجی‌های بین‌المللی ادامه دارد.

از طرف دیگر، اجلاس بعدی ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش از جمله روسیه تشکیل شده قرار است در اول ژوئن برگزار شود.

طبق گفته برخی منابع، اگر تقاضا برای نفت افزایش پیدا نکند، این ائتلاف کاهش تولید داوطلبانه خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/64

 

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی