Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:28:44 GMT

فعالیت تجاری در بازارچه سیرانبند بانه متوقف شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۰۶۶۲

فعالیت تجاری در بازارچه سیرانبند بانه متوقف شد

محمد امین زاده شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنابر تصمیم مقامات اقلیم کردستان عراق بازارچه سیرانبند تعطیل شد که اتخاذ این تصمیم بیشتر به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا اجرایی شده ولی امیداوریم این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.

وی با بیان یانکه مبادلات تجاری بازارچه سیرانبند در یک سال اخیر افزایش چشمگیری داشت ولی اکنون به درخواست طرف عراقی بسته شد،  افزود: علاوه بر مبادلات تجاری، مشترکات فرهنگی و ارتباطات خویشاوندی بین مردم اقلیم کردستان و شهرستان بانه نیز هست که ریشه تاریخی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت در بازارچه سیرانبند بانه از سال ۷۴ آغاز شده و کالاهای مانند مصالح ساختمانی، شیشه، انواع مصنوعات پلاستیکی، میوه و تره با اقلیم کردستان عراق صادر می‌شود.

سرپرست فرمانداری بانه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: برای پیشگیری از ویروس کرونا کلیه اماکن عمومی این شهرستان از روز دوشنبه به مدت ۲ هفته تعطیل است.

امین زاده در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: کلیه اماکن عمومی شامل باشگاه‌های ورزشی، استخرهای شنا، تالارهای عروسی، قلیان سراها و قهوه خانه ها به مدت ۲ هفته (۱۴ روز از ۶ تا ۲۰ اسفند سال جاری) تعطیل شد.

وی با بیان اینکه تاکنون مواردی از وجود این بیماری در بانه مشاهده نشده است، افزود: در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های شهرستان تدابیر پیشگیرانه در حال انجام است و در صورت نیاز یکی از بیمارستان‌ها به بیماران مبتلا به این ویروس اختصاص می‌یابد.

امین‌زاده با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در ادارات اضافه کرد: باید در ادارات و مکان های عمومی، وسایل و اشیای که تماس دست با آنها زیاد است به صورت مرتب ضدعفونی شود و برگزاری مراسم عمومی نیز تا زمانی که خطر ابتلا به این ویروس وجود دارد، لغو شود.

تاکنون در ایران براثر این بیماری ۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌ و تعداد مبتلایان به این بیماری به ۵۰ نفر رسیده است.

بازارچه سیرانبند بانه در ۲۵ کیلومتری غرب بانه و در بخش ننور واقع شده است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان کردستان بیمارستان قهوه کردستان عراق ویروس انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بازارچه سیرانبند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش

پیکر شهید ستوان دوم جلال اعتماد، از شهدای مرزبان حادثه منطقه مرزی هنگه‌ژال بانه امروز یکشنبه در شهرستان قروه تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، پیکر شهید ستوان دوم جلال اعتماد، از شهدای مرزبان حادثه منطقه مرزی هنگه‌ژال بانه امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با حضور پرشور مردم و مسئولان در شهرستان قروه تشییع شد و مادر او با فرزند شهیدش برای آخرین بار وداع گفت.

کد خبر 750800

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور داریم/ فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور/فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟