Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه انگلیسی خبر داد که آمریکا از «اشرف غنی» خواسته تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان را به دلیل احتمال به خطر افتادن تلاش‌های صلح و ایجاد بحران سیاسی به تعویق بیاندازد. ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» هفته گذشته به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد و براساس گزارش‌ها در نظر داشت تا پنجشنبه این هفته مراسم تحلیف را برگزار کند اما «عبدالله عبدالله» شریک غنی در حکومت وحدت ملی نیز ضمن نپذیرفتن نتیجه انتخابات مدعی پیروزی است و او نیز در نظر دارد تا بزودی مراسم تحلیف خود را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که هفته کاهش خشونت‌ها قرار است در 10 اسفند منجر به امضای توافق صلح بین آمریکا و طالبان جهت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شود، بحران سیاسی کنونی می‌تواند به تلاش‌های صلح آسیب بزند و واشنگتن ادعای هیچکدام از این دو رقیب انتخاباتی برای پیروزی را تایید نکرده است.

قرار است پس از توافق آمریکا و طالبان و جهت پایان دادن به جنگ در افغانستان گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آغاز شود، اما نزاع عبدالله و غنی معرفی هیئت مذاکره کننده با طالبان را می‌تواند پیچیده‌تر کند.

یک منبع آگاه به «رویترز» گفت که به دلیل این نگرانی‌ها «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان که از هفته گذشته در کابل بوده و دیدارهای متعددی را نیز با سیاسیون داشته از غنی می‌خواهد تا مراسم تحلیفش را به تاخیر بیاندازد.

تلاش حامیان اشرف غنی و عبدالله؛ یک ریاست جمهوری و دو مراسم تحلیف در افغانستانحمایت معاون اول اشرف غنی از عبدالله؛ بازنده را برنده اعلام کردندافغانستان| خلیلزاد پس از دیدار با ائتلاف شمال با اشرف غنی دیدار کرد

یک مقام ارشد سابق افغان نیز گفت که خلیلزاد غنی را برای تعویق مراسم تحلیف تحت فشار قرار داده و تلاش می‌کند تا برای حفظ روند صلح عبدالله را نیز برای تعویق مراسم تحلیف متقاعد کند.

این مقام سابق که خواست نامش فاش نشود افزود که حتی در صورت ایجاد یک هیئت فراگیر برای گفت‌وگو با طالبان، نزاع غنی و عبدالله ممکن است روند صلح را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط محمداشرف غنی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراسم تحلیف اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند

رئیس انجمن صنفی کارگران و دبیر خانه کارگر شهرستان میاندوآب گفت: دو هزار کارگر ساختمانی میاندوآب در انتظار برخورداری از بیمه اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امید اشرف امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین گرامیداشت روز جهانی کارگر اظهار کرد: وزارت کار باید بداند که با فریز دستمزد کارگر نمی‌توان تورم را مهار کرد.

وی افزود: با تعیین دستمزد کارگران توسط مجلس مخالف هستیم چرا که در مجلس قدرت چانه‌زنی برای حق و حقوق کارگر و کارفرما وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی کارگران و دبیر خانه کارگر میاندوآب گفت: ارجاع این طرح به مجلس مغایر با کنوانسیون‌های بین‌المللی است که دولت در سازمان جهانی کار آن را امضا کرده است.

اشرف تصریح کرد: دو هزار کارگر ساختمانی شهرستان میاندوآب در صف انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.‌

کد خبر 749462

دیگر خبرها

  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی