Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@15:06:05 GMT

کمیسیون تلفیق مأمور اصلاح لایحه بودجه ۹۹ شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۱۲۲۸

کمیسیون تلفیق مأمور اصلاح لایحه بودجه ۹۹ شد

رئیس مجلس گفت: از امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹ اصلاح لایحه بودجه را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی در تشریح جلسه غیرعلنی امروز صبح اظهار کرد: در این جلسه درباره اینکه چگونه می‌توان لایحه بودجه سال آینده را اصلاح کرد با نمایندگان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و راهکارهای آیین نامه‌ای آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس قرار بر این شد که اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹، از امروز بررسی‌های لازم را روی این لایحه انجام دهند و جلسه علنی بعدی مجلس یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در تبصره 3 ماده 182 شقوقی بررسی شده که اگر کمیسیون گزارش بودجه را رد کند و بعد مجلس نیز آن را رد کند این لایحه باید به دولت برگردد و دولت مجددا لایحه ارائه دهد؛ اما این حالت که اگر کمیسیون آن را تأیید کند ولی مجلس آن را رد کند سکوت دارد، لذا به موجب بررسی‌هایی که در هیئت رییسه و در مجلس انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که به دلیل وجود سکوت مطابق قانون برنامه این روال می‌تواند طی شود که لایحه رد شده در مجلس به کمیسیون باز گردد و اصلاح شود و مجددا به مجلس برگردد.

لاریجانی گفت: جلسه علنی را ختم می‌کنیم تا کمیسیون بتواند جلسات خود را با سرعت بیشتری برگزار کند چرا که تا پایان سال وقت زیادی باقی نمانده است پس راه حل این بود که هر چه سریع‌تر کمیسیون تشکیل شود لذا از این ساعت کمیسیون شروع به کار خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دیروز آقای پزشکیان در بررسی این موضوع گفت که لایحه را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم تا رسیدگی بیشتر انجام شود لذا به دلیل کمی وقت کمیسیون تلفیق از این لحظه جلسات خود را آغاز خواهد کرد تا سریع تر به مجلس اعلام نظر کند و جلسه را ختم می‌کنیم.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: علی لاریجانی کمیسیون تلفیق رئیس مجلس شورای اسلامی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد




به گزارش خبرگزاری صداوسیما،به نقل از خانه ملت، علی خضریان در تشریح نشست این کمیسیون در خصوص بررسی آخرین وضعیت سامانه ستاد بابیان اینکه استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی یکی از راهکارهای کلیدی مبارزه با فساد است افزود: الکترونیکی کردن فرآیند انجام معاملات از طریق سامانه‌های الکترونیکی در مسیر شفافیت گامی مهم است که نظارت بر خط و سریع را ممکن می‌کند.

این نماینده مجلس گفت: افزایش بهره وری و کاهش کسری بودجه با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بودجه دولت صرف انجام معاملات می‌شود، بخشی دیگر از مزایای این سامانه است همینطور سیاست‌گذاری، اجرای سیاست‌ها و ارائه خدمات با توجه به اهمیت معاملات دولتی در اقتصاد و نقش و جایگاه آن در پیشرفت کشور، توجه به تصمیم سازی بر مبنای اطلاعات در این حوزه بسیار مهم است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: با ایجاد سامانه ستاد می‌توان بر تمامی مراحل انجام معاملات نظارت کرد. همچنین با استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی می‌توان ظرفیت‌های نظارتی را افزایش داد.

خضریان با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار بودجه مبتنی بر عملکرد و آمایش سرزمین خاطرنشان کرد: یکی از گلوگاه‌های اصلی نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، شفاف‌سازی منابع صرف شده و خروجی‌ها و پیامدها است که روش اصلی تحقق آن، استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است با توجه به اهمیت این موضوعات کمیسیون اصل نود به عنوان بازوی نظارتی مجلس و اهمیت زیادی برای اجرایی شدن این سامانه داشته است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در آخرین جلسه این کمیسیون نشستی با موضوع پیگیری انجام تکالیف قانونی مندرج در جزء ۳ و ۴ بند ک تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور برگزار و مقرر شد جهت حل مسائل الکترونیکی شدن مزایدات دوایر اجرای ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی به شکلی عمل کند که تا در مهلت ۱۰ روزه مزایدات یک استان به صورت آزمایشی در سامانه ستاد ثبت شود. و مزایدات اراده تصفیه امور ورشکستگی در یک استان از این طریق انجام شود و مشکلات پیمانکار سامانه نیز پیگیری و مرتفع شده و گزارش همه اقدامات به کمیسیون ارسال شود.

دیگر خبرها

  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟