Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به هند پایتخت این کشور صحنه اعتراضات فراگیر مردمی شد که خروج ترامپ و احقاق حق خود را مطالبه می‌کردند. ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از هندوستان تایمز، پزشکی قانونی هند مرگ 5 شهروند این کشور بر اثر شلیک مستقیم گلوله در جریان سرکوب اعتراضات مردمی توسط نظامیان این کشور را تائید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مسئولین دولت دهلی نو مدعی شدند در جریان سرکوب اعتراضات و زد و خورد معترضین با پلیس 75 نفر نیز زخمی شدند که حال 18 نفر از آنها وخیم است.

رسانه های دولتی هند اعلام کردند: عموم اعتراضات در مخالفت با قانون بازنگری تابعیت برگزار شد و مردم خواهان لغو قانون تبعیض مذهبی بودند.

ملت تایمز نیز در گزارشی نوشت: همزمان با استقبال مودی از ترامپ در شهر احمد آباد دهلی نو صحنه تظاهرات ضد دولتی بود و نظامیان هندی علیه بانوان معترض شدیدترین حد خشونت را به کارگرفتند.

طبق گزارش این رسانه نظامیان هندی با استفاده از تفنگ ساچمه ای، شمشیر، چماق و سنگ به سوی بانوان معترض حمله کرده و ده ها نفر را زخمی کردند.

همچنین صدای شلیک گلوله از پشت بام منازل در شهر دهلی نو شنیده می شود و مردم عادی هدف قرار می گیرند.

گزارش های میدانی نشان می دهد مناطقی چون چاند باغ، بجن پورا، موج پور و... هنوز هم صحنه تظاهرات مردمی علیه سیاست های دهلی نو و حضور ترامپ در هند است.

از سوی دیگر مردم معترض به خصوص مسلمانان اعلام کرده‌اند: تا زمانی که دولت مودی قانون تبعیض مذهبی که طبق آن غیر هندی ها به شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می کنند را لغو نکند حاضر به پایان دادن به اعتراضات خود نیستند.

اعتراض به تصویب این قانون که همزمان با سفر ترامپ به شدت افزایش یافته است از 2 ماه پیش آغاز شده و هند در جریان سرکوب مردم حداقل 30 نفر را کشته و 21 هزار نفر دیگر را نیز دستگیر کرده است.

حمله نظامیان هندی به مخالفین سفر ترامپ 4 کشته برجای گذاشت+تصاویرادامه تناقض‌گویی‌های ترامپ در هند؛ از امضا معاهده دفاعی با دهلی‌نو تا تمجید از پاکستانترامپ: آماده فروش تجهیزات نظامی به هند هستیم

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند" دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار هند دونالد ترامپ اخبار هند دونالد ترامپ دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مسئول برگزاری این همایش با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی کشور در این همایش بزرگ میزبان هزار و ۲۰۰ نفر ورزشکار باستانی کار بود، گفت: در این همایش شرکت‌کنندگان به اجرای ورزش زورخانه‌ای و آئین پهلوانی پرداختند.
محسن رویگری با بیان اینکه این همایش بزرگ ملی -مذهبی -ورزشی در بزرگ‌ترین میدان تاریخی ایران برای مردم اصفهان به نمایش گذاشته شد، افزود: هدف از برگزاری چنین رویداد‌های بزرگ فرهنگی در فضا‌های عمومی شهر توسعه فرهنگ و منش‌های پهلوانی است.
وی گفت: یکی از وظایف دبیرخانه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ پهلوانی یادآوری منش‌ها و خصائل پهلوانی همچون گذشت، جوانمردی، دینداری، اخلاق‌مداری، شجاعت، تواضع و فروتنی، حسن خلق، حرمت پیران، ایثار و بخشش است.
مسئول برگزاری این همایش در ادامه گفت: همگی این صفات در آئین کهن پهلوانی نهفته است و وظیفه خود می‌دانیم در توسعه این منش‌ها در بین فرهنگ عامه و فرهنگ شهروندی از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری استفاده کنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • برگزاری جشنواره بزرگ دشت غذا در پایتخت
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه