Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:12:52 GMT

مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونا شستن مکرر دست‌ها است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۲۱۸۴

مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونا شستن مکرر دست‌ها است

ایسنا/مازندران کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت بابل گفت: مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونا شستن مکرر دست‌ها است.

مرتضی مجتبوی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هر کسی باید فکر کند در حاضر مبتلا به کرونا بوده است، اظهار کرد: پیشگیری این بیماری رعایت بهداشت فردی و خود مراقبتی است.
وی تصریح کرد: در دوره این بیماری باید از حضور در مکان‌های پر جمعیت به شدت پرهیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت بابل با اشاره به اینکه قبل از میل کردن غذا دست‌ها باید حداقل ۲۰ تا ۴۰ ثانیه با آب و صابون غلتانده شود، گفت: در حال حاضر مردم باید از دست دادن و روبوسی کردن با آشنایان و خویشاوندان پرهیز کنند.
مجتبوی با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس نسبت به آنفلوانزا H1N1 قوی‌تر نیست، خاطرنشان کرد: اگر بیماری کرونا ویروس، پس از انتقال کار را به جای باریک  بکشاند بد بروز خواهد کرد.
وی در خصوص علائم کرونا ویروس افزود: علائم این ویروس تا ۱۵ روز مشخص نمی‌شود اما بعداز  ۱۵ روز ممکن است بیماری ریوی، سردردهای خفیف و مشکلات تنفسی را به همراه داشته باشد.
این کارشناس بهداشت با اشاره به اینکه این بیماری ممکن است در بین جوانان و ورزشکاران وجود داشته باشد اما به علت تحرکی که دارند از بدنشان این رفع می‌شود، بیان کرد: این ویروس در بین مادران باردار، افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، عفونی و افراد دیابتیک آسیب پذیرتر است.
مجتبوی عنوان کرد: توصیه می‌شود از مالیدن دست به چشم و صورت خودداری و اگر به دستگیره در و یا اشیایی دست زده شد حتما بلافاصله شسته شود.
وی در توصیه به مسافرانی که به این استان سفر می‌کنند، یادآور شد: مسافرانی که به هر دلایلی به این استان سفر می‌کنند، توصیه ما این است در صورت امکان از غذاهای بسته بندی استفاده کنند و فعلا از رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و مکان‌های عمومی غذا تهیه نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سلامت دهان و دندان

 

 رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این پویش همزمان با  سراسر کشور از فردا ۱۷ اردیبهشت تا ۱۹ ارددیبهشت به مدت سه روز با شعار " دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم" برگزار می‌شود.

دکتر میر شفیعی آموزش بهداشت دهان دندان، معاینه، شناسایی و غربالگری مشکلات دندان بین دانش‌آموزان را از اهداف اجرای این پویش عنوان کرد و افزود: در این پویش دانشجویان دندانپزشک در مدارس حضور پیدا خواهند کرد و خدمات آموزش سلامت دهان و دندان و خدمات فلوراید تراپی را برای دانش آموزان ابتدایی ارائه می‌دهند.

او گفت: پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، مراقبین سلامت و بهورزان هداشت دهان و دندان و اهمیت آن با سلامت بدن را به مردم اموزش خواهند داد.

میرشفیعی با توجه به اینکه سلامت دهان و دهان با سبلامت بدن از جمله بیماری فشار خون، دیابت و بارداری در ارتباط است، افزود: افرادی که بهداشت دهان ضعیفی دارند دارای بیماری فشار خوهند بود و افرادی که دیابت دارند اگر بیماری آنها کنترل شود، بر روی بیماری‌های دهان و دندان تاثیر بسزایی دارد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک به مردم توثصیه کرد: نسبت به رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت دهند تا بیماری‌هایی که مرتبط با سلامت دهان و دندان است، کمتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است