Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکصد و بیست و هشتمین ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور سعیدرضا عاملی دبیر این شورا، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.
منصور کبگانیان در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران درباره چالش های تردد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در کشور اظهار داشت: آن دسته از دانشجویان پس از ورود به کشور، برای هر بار خروج باید مجوز دریافت می کردند و جذابیت تحصیل در ایران برای آنان کاهش یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: به دلیل مشکلات ویروسی، این مسأله بیشتر خود را نشان می دهد. از آنجایی که این موضوع از سال ها قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، از سوی نیروی انتظامی پیگیری می شد، نیاز به اصلاح قانون داشتیم.
عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مقرر شد دانشجویان به جای دریافت روادید  یک بار تردد، روادید چندگانه داشته باشند و از این طریق مجاز به چندین بار ترد می شوند.
کبگانیان به قانون دیگری برای دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس قانون دیگری، اگر دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در کشور به کشور خودشان سفر می کردند فقط سه ماه فرصت بازگشت به ایران دارند و پس از این مدت اگر یک روز اضافه می شد، مشکلاتی برای آنها به دنبال داشت.
وی با بیان اینکه به این قانون انتقادات و اعتراض های زیادی شده بود، گفت: بر اساس مصوبه این جلسه، زمان سه ماه به ۶ ماه افزایش یافت؛ این ۲ مصوبه در راستای تسهیل در تردد دانشجویان خارجی تهیه شد.
وی همچنین از راه اندازی سامانه ای برای ثبت اطلاعات این دسته از دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور خبر داد.
عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این ۲ مصوبه از سوی کمیسیون دولت در هیأت وزیران مطرح می شود ولی درخواست ما این است که این مصوبات در قالب لایحه اصلاح قانون در مجلس بررسی شود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند.
ایجاد سازمان توسعه روابط بین الملل
کبگانیان دستور دوم این جلسه را ایجاد سازمانی برای توسعه روابط بین المللی دانست و گفت: در این زمینه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواسته شد با برگزاری جلساتی با دستگاه های مختلف، پیشنهادهای خود را در زمینه راه اندازی سازمان روابط بین الملل علمی اعلام کند.
وی با بیان اینکه در این جلسه نظر اعضا مبنی بر جلوگیری از سازمان جدید بود، تاکید کرد: بر این اساس پیشنهاد شد مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای این منظور در نظر گرفته شود.
قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: این مرکز وظایف مربوط به همکاری های علمی را انجام می دهد و تناقضی با وظایف وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد ندارد.

کبکانیان افزود:  در این جلسه مقرر شد پیگیری های لازم برای انجام این امر از سوی معاونت علمی انجام شود و در جلسه آتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور دوباره پیگیری می شود.
وی به پیشنهاد معاونت بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب در زمینه به کارگیری دانشجویان و به ویژه‌ طلاب خارجی در کشور، گفت: طلاب خارجی در جامعه المصطفی مستقر هستند و مقرر شد نمایندگان وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد با محوریت آیت الله قمی معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب ابعاد قانونی این موضوع بررسی شود.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری ستاد نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ستاد نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ستاد نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی شاغل به تحصیل دانشجویان خارجی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان

اولین جلسه هیات اندیشه ورزی اتباع خارجی درسال ۱۴۰۳ و چهاردهمین جلسه آن به ریاست ابراهیم اصلانی درمحل سالن جلسات اداره کل اتباع استان گلستان برگزارگردید.

دراین جلسه که با حضور نماینده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در امور مدیریت و ساماندهی جلسات اندیشه ورزی و متنفذین، فعالان، رابطین و نماینده بانوان اتباع انجام شد.

اصلانی ضمن خوشامدگویی وآرزوی قبولی طاعات و عبادات مدعوین به حادثه تروریستی سفارت ایران و پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت اتباع خارجی می بایست مانند همیشه هوشیارانه با مسائل روز دنیای اسلام برخورد نموده و در دام دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران که با تمامی امکانات خود سعی در ایجاد شکاف بین مسلمانان دارند نیفتند. 

درادامه ایشان به موضوعات ودستورالعمل های جاری سازمان ملی مهاجرت جهت اطلاع رسانی حداکثری پرداخت. 

فراهی نیز با اشاره به نبود مرزبندیها در میان دوکشور ایران و افغانستان و وجود اشتراکات بسیار درمیان آنان از اتباع خارجی مقیم استان خواستندتابا ایجاد همبستگی و خودباوری از ضربه زدن دشمنان اسلام به دوستی و مودت میان مسلمانان جلوگیری نماییم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان