Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-انتخابات مجلس یازدهم با همه حرف و حدیث‌هایش تمام شد و حالا پای تحلیل‌ها از آنچه روز جمعه دوم اسفندماه رقم خورد، به میان آمده است؛ حالا یکی از اما و اگرهای مشارکت در انتخابات و دیگری از معمای ترکیب مجلس و تاثیرش بر عرصه سیاست و اقتصاد سخن می‌گوید؛ واکنش‌هایی که در اظهارنظرهای امروز اهالی سیاست پررنگ‌تر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکر قاضی‌القضات؛ هشدار نماینده

مشارکت در کل کشور 42 درصد و در تهران 26 درصد؛ عددی که تا به امروز آن را تجربه نکرده بودیم و همین رقم کافی بود تا تحلیل‌های متفاوتی درباره این انتخابات مطرح شود؛ مانند اظهارات ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه که تلاش دشمنان خارجی و ویروس کرونا را در توجیه آن مطرح کرد. رییسی در جلسه شورای عالی قضایی گفت: «انتخابات آزمونی الهی، سیاسی و ملی است و مردم با حضور ارزشمند خود در این عرصه، دشمن را ناامید کردند. دشمن مدت‎ها تلاش کرد با ایجاد یأس و تردید در جامعه، مردم را نسبت به انتخابات و سازوکار آن دلسرد کند و حتی در شب انتخابات محدودیت‎های مالی و پولی و بانکی را اعمال و تلاش کرد از شیوع یک ویروس برای کاهش حضور مردم سوءاستفاده کند، اما مردم ما با عزم و اراده جدی وارد صحنه شدند و حضور بامعنا و باصلابت آنها حقیقتا قابل تقدیر است.» رییسی که یار انتخاباتی‌اش در اردیبهشت‌ماه 96 امروز پیروز میدان انتخابات 98 شده، اضافه کرد: «پیروز انتخابات یک جناح و گروه خاص نبود؛ پیروز انتخابات ملت بزرگ ایران است و مردم ما برابر دشمنان و بدخواهان برنده شدند و باید این پیروزی را به آنان تبریک گفت.» او در توصیه به مجلس یازدهمی‌ها می‌گوید: «منتخبان ملت از همین امروز با اندیشه، همفکری و مشورت با صاحب‎نظران و حتی با رقبای خود که نتوانستند رای نصاب ملت را به دست آورند، باید برای رفاه اجتماعی، گره‎گشایی از کار مردم و معیشت آنها و مساعدت به دستگاه‎‌ها برای پیشبرد اهداف نظام در گام دوم انقلاب اسلامی برنامه‎‌ریزی کنند.»

البته رییسی موضوع افزایش اعتماد عمومی را هم مطرح می‌کند و می‌گوید: «آغاز مجلس یازدهم باید با اقدام و عمل نمایندگان همراه باشد و به‎ گونه‎ای عمل کنند که امید و اعتماد مردم به دستگاه‌ها و سازوکارهای نظام افزایش یابد.» همزمان علی لاریجانی هم که دیگر باید کم‌کم با مجلس خداحافظی کند و احتمالا وارد مرحله آماده‌باش برای ریاست‌جمهوری 1400 شود، دیروز در نطق پیش از دستور خود در اولین جلسه خانه ملت بعد از برگزاری انتخابات از مردم بابت حضور در این انتخابات تشکر کرد. البته همه واکنش‌ها به انتخابات مجلس یازدهم و از جنس تعریف و تمجید نبود؛ بلکه عده‌ای هم با اشاره به میزان مشارکت نسبت به استمرار این وضعیت هشدار دادند. علیرضا رحیمی، نماینده تهران یکی از همان افرادی بود که در تذکرش در صحن علنی مجلس نسبت به این موضوع هشدار داد و گفت: «اقداماتی در فضای انتخابات انجام شد که باعث مشارکت حداقلی مردم برای اولین‌بار شد و این هشدار قابل توجهی به مسوولان بود که رضایت مردم را مبنا قرار دهند.» او ادامه داد: «ما امروز در مجلس شورای اسلامی بودجه را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم قاعدتا اگر بودجه بر مبنای رضایت‌مندی و افزایش کارآمدی و حکمرانی باشد اثر لازم را دارد، ولی در شرایطی که نارضایتی مردم باعث مشارکت حداقلی می‌شود و همه را متحیر می‌کند مسوولان باید به این هشدار توجه کنند.» مسوولان باید تلاش کنند در تهران دل ۷۵ درصد مردم و در کل کشور دل ۵۵ درصد مردم را به دست آورند و همه در جهت سربلندی ایران تلاش کنیم.

پوست‌اندازی به سبک قالیباف

«اولین نفر لیست تهران به اندازه بنده در دور قبلی انتخابات رای آورده است. مردم می‌گویند مجلس شورای اسلامی در کجای تصمیم‌گیری قرار دارد؟» این جمله‌ای است که مصطفی کواکبیان در کنایه به محمدباقر قالیباف سرلیست اصولگرایان در صحن علنی مجلس مطرح می‌کند. موضوعی که البته از 2 روز پیش و با مشخص شدن آرا بارها و بارها به انحای مختلف مطرح شده است. البته قالیباف که بالاخره پس از 3 دوره سابقه کاندیداتوری ناکام در انتخابات ریاست‌جمهوری، حالا توانسته فاتح انتخابات مجلس باشد، آن هم وقتی مشارکت به کمترین میزان خود در بیش از 4 دهه گذشته رسیده است، به هر حال خود را در راس هرم قوه مقننه می‌بیند و از این دریچه سخنرانی‌هایش را چندماه مانده به آغاز کار مجلس با پوست‌اندازی قوه مقننه آغاز می‌کند.

قالیباف در یک پیام ویدیویی می‌گوید: «انتخابات مجلس شورای اسلامی با همه فراز و فرودهای خود به پایان رسید. از همراهان و عزیزانی که بدون هیچ چشمداشتی برای بنده حقیر و فهرست وحدت، برای ایران سربلند مخلصانه تبلیغ کردند نیز تشکر می‌کنم. از همه دست‌اندرکاران امر برگزاری انتخابات، گروه‌ها، جریان‌های سیاسی و همه نامزدهای محترم تشکر می‌کنم که با حضورشان جوانمردانه رقابت کردند.» او در ادامه شعارهای نواصولگرایانه‌اش می‌گوید: «من وعده داده بودم پای جوانان بایستم و ایستادم. تعداد کسانی که در فهرست وحدت، چه در تهران و چه در شهرستان برای ایران سربلند بوده و رای آوردند؛ جوان یا چهره جدید هستند. مطالبه‌گری جوانان باعث شد خانه ملت پوست‌اندازی کرده و مجلس نو شکل بگیرد. امروز روز جوانان است. من از روز اول آمدم تا در چهل و یکمین سال انقلاب، برای تحقق گام دوم تلاش کنم.» او گفت: «شما مردم عزیز با اعتماد خود بار سنگینی بر دوش ما گذاشتید، از خدای متعال درخواست می‌کنم تا به ما توفیق دهد شرمنده ملت شریف ایران، شرمنده خون شهدا، شرمنده باکری‌ها، بابایی‌ها، رضوی‌ها، حججی‌ها، کاظمی‌ها و حاج قاسم‌ها نباشیم.» از آنجا که لیست ائتلاف اصولگرایان یکی از اختلافات جدی در اردوگاه اصولگرایان بود و از همین بابت این‌ روزها قالیباف در سیبل انتقادات همقطارانش قرار گرفته است، در این ویدیو تلاش کرد تا به‌ نحوی از آنها نیز دلجویی کرده باشد: «مهم‌ترین درس امام و شهدا، درس وحدت و یکرنگی بود. ما هم تلاش کردیم با وحدت به مجلسی قوی برسیم. البته بعضی از خوبان جا ماندند. برخی هم انتقاد داشتند، اما حالا دیگر باید گذشت و درس گرفت. همه با هم از امروز عهد ببندیم جز خادمی ملت به موضوع دیگری فکر نکنیم. خادمی همه مردم؛ چه حامیان، چه رقبا و چه افرادی که به هر دلیلی پای صندوق رای نیامدند. این درسی است که از مکتب حاج قاسم می‌گیریم.» قالیباف که درست چند روز مانده به انتخابات پس از شهادت سردار سلیمانی در تمامی صفحات شبکه‌های اجتماعی از اینستاگرام تا توییتر از خاطراتش با او می‌گفت موضوعی که خواه‌ناخواه گمانه تبلیغاتی بودن این رفتارها را در ذهن تداعی می‌کرد درست مثل همان زمانی که چند روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری عکس‌هایی از سر زدن به روستاها و صحبت با اهالی آنجا منتشر می‌کرد، اما حالا که انتخابات تمام شده، از این رفتار خود ابراز پشیمانی می‌کند یا دست‌کم این‌طور وانمود می‌کند که اگرچه اشتباه کرده اما اهل اعتراف به اشتباه نیز هست. خلاصه که می‌گوید: «شاید درست نبود در ایام تبلیغات از رفاقت خود با حاج قاسم چیزی می‌گفتم؛ حقیقت آن است که حاج قاسم برای من نزدیک‌تر از برادر بود. ۳۷ سال در غم و شادی، زیر آتش دشمن و در گعده‌های صمیمانه کنار هم بودیم. حاج قاسم شجاع اما اهل تدبیر و عقلانیت بود. ما هم باید جسور و عاقلانه رفتار کنیم.»

مجلسی یکدست

با قطعی شدن نتایج انتخابات حالا بیشتر از هر زمان دیگر تکلیف ترکیب مجلس مشخص است، مجلسی تماما اصولگرا که قرار است با نسخه قالیباف، میرسلیم و مرتضی آقاتهرانی برای قوانین کشور فکری کند. افرادی که در سیاست ‌خارجی تکلیف‌شان مشخص است و از همین امروز سرلیست‌شان برای روابط خارجی خط و نشان می‌کشد. در این میان اما آنچه می‌توان گفت حضور کمتر از 10 اصلاح‌طلب در میان بیش از 200 اصولگرای دو آتشه در مجلس آینده است. حضوری کمرنگ که باید دید تا چه میزان اثربخش خواهد بود.

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد انتخابات مجلس پوست اندازی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند

به گفته عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای ریاست ۳ جریان فعال بوده و نامزد خواهند داشت. یکی جریان قالیباف است که برای مجلس دوازدهم پای کار است. یک جریان هم جریان معتدله است که آقای متکی که برای ریاست نامزد می‌شود و فعالیت‌هایشان را هم شروع کرده است. آن‌ها مقداری معتدل‌تر هستند، زیرا بالاخره شورای وحدت در یک چارچوبی حرکت کرده است.

به گزارش سازندگی، در کنار این دو جریان طیفی هم وجود دارند که پایداری، شریان و مصاف هستند. این‌ها هم قطعا نامزد خواهند داشت و آن‌طور که معلوم است روی آقای ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند.

هرچند گمانه‌زنی‌های بیشتر را باید برای بعد از انتخابات مجلس دور دوم بگذاریم، اما این گزارش-گفتگو را می‌توان این طور شروع کرد. ۱۶روز تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم باقی مانده و قرار است پس از انتخابات ۴۵ کرسی دیگر برای پارلمان آینده مشخص شود. مجلس آینده، اما متفاوت‌تر از مجلس‌های دیگر خواهد بود. قوه‌ای که نمی‌توان حداکثر طیف غالب بر آن را اعلام کرد. شاید بشود در یک جمع‌بندی گفت که اصولگرایان تعداد بسیار بیشتری هستند، ولی همین اصولگرایان از طیف و احزاب متعددی تشکیل شده‌اند که از قضا ثابت کردند، رابطه خوبی هم با یکدیگر ندارند. این را از هجمه‌های نمایندگان پایداری در چهار سال ریاست قالیباف تا رقابتی که از الان برای صندلی رییس قوه مقننه به راه انداخته‌اند به راحتی می‌توان متوجه شد. البته آن طور که از لیست منتشر شده دور اول انتخابات مشخص است، شانس شورای ائتلاف همزمان با لیست‌های اصولگرا‌ها برای به دست آوردن کرسی پارلمان بیشتر خواهد بود.

این حضور آنقدر پررنگ به نظر می‌رسد که سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده اصولگرای ادوار به خبرآنلاین گفته بود که «مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است یعنی پایداری، شریان و مصاف که این اصطلاح، توضیح مختصر و مفید این سه کلمه است.» در همین راستا گفت‌وگویی با این نماینده داشتیم. نقوی‌حسینی ابتدا با بیان اینکه هرگز عضو جبهه پایداری نبوده از اشتباه بعضی خبرگزاری‌ها در این خصوص که او را عضو پایداری نامیده بودند، انتقاد کرد و به سازندگی گفت: «واقعیت این است که در دورانی مواضع نزدیکی به جبهه پایداری داشتم. به‌خصوص در اواخر مجلس نهم و دهم، اما هیچ موقع عضو پایداری نبودم و حتی در جلسه‌های آن‌ها نیز شرکت نداشتم بنابراین وقتی در گفتگو با خبرآنلاین از من به عنوان نماینده پایداری نام برده شد با آن‌ها تماس گرفتم و خواستم تا این موضوع را اصلاح کنند، زیرا این مساله روزنامه‌ها را هم به اشتباه انداخت.»

حسینی درحال حاضر عضو شورای مرکزی و معاونت سیاسی تشکیلات عدالت‌طلبان ایران اسلامی است.

او درخصوص اصطلاحی که (پشم) به کار برده بود از مکدر شدن پایداری‌ها و باقی جریان‌های مربوط به آن سخن گفت و تاکید کرد: «اصطلاحی که من استفاده کردم بدون هیچ غرضی بود. بالاخره به کار بردن مخفف اسم‌ها امروزه مرسوم است، مانند رزما یا امنا یا از این قبیل که از مخفف استفاده می‌کنند، اما نکته آنجاست که بعد از این مصاحبه دوستان ما خیلی ناراحت شدند، تماس گرفتند و گفتند چه اصطلاحی بود که برای ما به کار بردید. گفتم که اگر از این اصطلاح ناراحت شدید، عذرخواهی می‌کنم، چون واقعا قصدی در آن نبود. در گروه‌های خارج از کشور و حتی گروه‌هایی که ما قبول نداریم نیز این موضوع مرسوم هست. مثلا سیا، داعش یا کا. گ. ب. به هرحال نمی‌شد این پیام را بدون عنوان این موضوع مطرح کرد.»

شانس بالای قالیباف

در ادامه این مصاحبه، نقوی‌حسینی درخصوص احتمال ریاست برخی افراد بر صندلی مجلس دوازدهم این طور به جمع‌بندی رسید که از بین نامزد‌هایی که فعلا برای مجلس مطرح هستند، شانس قالیباف از بقیه به دلیل کرسی‌هایی که ایشان در اختیار دارد و با توجه به نمایندگانی که رای آوردند بیشتر است. البته بستگی به انتخابات مرحله دوم هم دارد، زیرا ۴۹ کرسی در دور دوم مشخص می‌شود و این ۴۹ کرسی عدد اثرگذاری است. وی افزود: باید ببینیم آیا در تهران ۱۶ نفر شورای ائتلاف رای خواهند آورد یا آن ۱۶ نفری رای می‌آورند که در وحدت بین شریان و مصاف و از این قبیل هستند. نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد و بستگی به انتخابات بعدی دارد.

به گفته عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای ریاست ۳ جریان فعال بوده و نامزد خواهند داشت. یکی جریان قالیباف است که برای مجلس دوازدهم پای کار است. یک جریان هم جریان معتدله است که آقای متکی که برای ریاست نامزد می‌شود و فعالیت‌هایشان را هم شروع کرده است. آن‌ها مقداری معتدل‌تر هستند، زیرا بالاخره شورای وحدت در یک چارچوبی حرکت کرده است. در کنار این دو جریان طیفی هم وجود دارند که پایداری، شریان و مصاف هستند. این‌ها هم قطعا نامزد خواهند داشت و آن‌طور که معلوم است روی آقای ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند. زیرا گزینه‌های مطرح آقایان آقاتهرانی، نبویان، رسایی و ذوالنور بودند، اما آقاتهرانی به این میدان پا نمی‌گذارد. بر سر آقای رسایی هم اختلاف‌نظر زیاد است و آقای نبویان هم که گفته نمی‌خواهد حضور داشته باشد، اما به آقای ذوالنور پیشنهاد شده؛ بنابراین اگر ریاست رقابت را بین این جریانات درست ببینیم به نظر من سه ضلعی است.

مجلس دوازدهم به شدت متکثر است

نماینده اصولگرای سابق پارلمان درباره دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم گفت: شورای ائتلاف گفته بودند ما ۱۳ نفر از اعضای لیست‌مان را از دوره‌های قبل تعیین کرده‌ایم و تنها ۳ نفر مانده است که آن‌ها را گزینش می‌کنیم و در لیست می‌گذاریم.

او همچنین درخصوص آرایش سیاسی مجلس دوازدهم معتقد است: «انتخابات این دوره مجلس دوازدهم، تفاوت زیادی با دوره‌های گذشته دارد یعنی گروه‌ها و جریاناتی که وارد انتخابات شدند، لیست دادند و کاندیداهایشان را در شهر‌های بزرگ و کوچک معرفی کردند، خیلی متکثر و متعدد هستند یعنی در انتخابات مجلس دوازدهم شاهد یک لیست واحد از جریان سیاسی خاصی در کشور نبودیم.»

نقوی‌حسینی همچنین از حضور کمرنگ‌تر اصلاح‌طلبان به نسبت دوره‌های قبل سخن گفت و تاکید کرد که اصلاح‌طلبان لیست و کاندیدا‌های مطرحی نداشتند بنابراین در صحنه نیز پررنگ نبودند. اگرچه نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ نفر از افرادی که گرایش اصلاح‌طلبی دارند از کرسی‌های مختلف انتخاب شده‌اند، اما اصلاحات به معنای لیست احزاب اصلاح‌طلبان، لیستی در کشور نداشت.

وی افزود: اصولگرایان هم متفرق بودند. شاهد بودیم که رزما، امنا، شریان، پایداری، مصاف، شورای ائتلاف و شورای وحدت هر کدام لیست‌های متفاوتی داشتند و در شهرستان‌ها هم بالطبع لیست‌های تهران، افرادی منتسب به این جریانات حضور داشتند. شاید حمایت این جریانات از افراد در شهرستان‌ها چندان تاثیرگذار نبوده، اما افرادی که انتخاب شدند هر کدامشان به یکی از این جریان‌ها مربوط می‌شدند بنابراین به دلیل تکثر در این لیست‌ها و تفاوت‌های بسیار بین افراد و وابستگی آن‌ها به جریانات سیاسی، ما شاهد یک مجلس بسیار متکثری خواهیم شد.

نماینده اصولگرای سابق مجلس ادامه داد: مثلا در مجلس یازدهم یک اکثریت قاطع حدود ۲۵۰ نفر اصولگرایان داشتیم که یک اقلیت اصلاح‌طلب نیز در مقابل آن‌ها بودند. مجلس دهم که خیلی انسجام فراکسیونی نداشت، نهایتا سه فراکسیون تشکیل شد (امید، مستقلین و اصولگرایان) که باز در یک مجلس سه فراکسیون هم قابل پذیرش است و می‌توان چنین مجلسی را خوب مدیریت کرد، اما مجلس دوازدهم، مجلسی به شدت متکثر است و ما نه شاهد یک فراکسیون اکثریت قاطع هستیم که بتواند مجلس را مدیریت کند و نه این جریانات، جریاناتی هستند که بتوانند کنار هم قرار بگیرند، ائتلاف کنند و وحدت داشته باشند، زیرا اغلب آن‌ها با یکدیگر تقابل دارند بنابراین مجلس بسیار سختی خواهد بود.

به عملکرد پایداری‌ها نقد دارم

در ادامه این گفتگو، عضو فراکسیون رهروان ولایت دوره هشتم، نهم و دهم مجلس به سازندگی از انتقاد‌هایی که به جبهه پایداری وارد می‌داند گفت.

او بیان کرد: در برهه‌ای مواضعم به پایداری‌ها نزدیک بوده، اما واقعا نسبت به عملکرد آن‌ها نقد دارم. این دوستان ۴ سال در مجلس نسبت به عملکرد آقای قالیباف در مواقع و به مناسبت‌های مختلف نقد داشتند و خیلی‌هایشان علیه او نطق می‌کردند. معتقد بودند که آقای قالیباف مدیریت مجلس را به سمت دیگری می‌برد و در جهتی که به مردم قول داده است، حرکت نمی‌کند. حتی در انتخابات هیات رییسه در مقابل آقای قالیباف، کاندیدا معرفی می‌کردند. تا چند ماه قبل از انتخابات هم در همه مصاحبه‌ها تاکید می‌کردند که ما این بار با شورای ائتلاف، وحدت نخواهیم کرد و در لیستی که آقای قالیباف هست، نخواهیم آمد و لیست مستقل خواهیم داد.

وی افزود: این موضوع بدی نیست کمااینکه مصاف، صبح ایران و شریان این کار را کردند، اما نقد این است که پایداری تا یک هفته قبل از انتخابات روی آن ارزش‌ها و اینکه حتما می‌خواهد لیست مستقل دهد حتی اگر لیستشان رای نیاورد پافشاری کردند، زیرا اعتقاد داشتند که ارزش‌ها مهم‌تر از رای‌آوری است، ولی هفته منتهی به انتخابات به همه عملکرد ۴ ساله پشت پا زدند و ائتلاف کردند.

به عقیده حسینی، بالاخره اعضای پایداری باید به این موضوع فکر می‌کردند که طرفدارانش در کل کشور این را نمی‌گویند که وقتی به پایداری تحت عنوان یک تشکیلات ارزش‌مدار افتخار کردیم به یکباره خیلی راحت معامله می‌کند و کنار آقای قالیباف می‌ایستد؛ بنابراین فکر می‌کنند از کجا معلوم که حال با ورود بیشتر پایداری‌ها به مجلس یازدهم با ریاست آقای قالیباف کنار نیایند و ائتلاف نکنند.

در پایان این گفتگو، نقوی‌حسینی با بیان اینکه ۴۰ کرسی جریان اصلاح‌طلب و البته مستقلین داریم، گفت: هرچند فکر می‌کنم که ائتلاف در این مجلس کمی سخت‌تر از مجلس‌های دیگر است. متاسفانه اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات نبودند و اگر کسی هم مانند آقای پزشکیان در تبریز، شهریاری در بجنورد و نصیرپور در سراب به طور مستقل رای آورده و براساس محبوبیت خودشان در حوزه انتخابیه خودشان به مجلس ورود پیدا کرده به دلیل اعتبار خودشان است و این یعنی آن‌ها با وجه جریان سیاسی کشوری رای نیاوردند.

این نماینده اصولگرا به جلسه اخیر حمید رسایی با برخی از نمایندگان مجلس دوازدهم اشاره و اظهار کرد: اکنون دوره رایزنی است بنابراین هر کدام از افرادی که مدعی هستند یا کاندیدایی دارند برای ریاست رایزنی می‌کنند. جلسه اخیر آقای رسایی هم در همین راستاست. مانند آقای متکی که جلسه ضرورت تحول گذاشتند، عده‌ای را دعوت کردند و اتفاقا جلسه بسیار خوبی هم بود و افراد شاخصی نیز در آن شرکت کردند یا نشست‌هایی که قالیباف با مجامع استانی نمایندگان می‌گذارد و با آن‌ها دیدار می‌کند.

دیگر خبرها

  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟