Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@20:26:45 GMT

ضریب نفوذ اینترنت سیار ۸ برابر ثابت شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۲۷۰۱

ضریب نفوذ اینترنت سیار ۸ برابر ثابت شد

توسعه ارتباطات پهن‌باند ثابت و سیار تا پایان سه‌ماهه سوم سال جاری حاکی از ضریب نفوذ ۱۰.۵۶ درصدی پهن‌باند ثابت و ضریب نفوذ ۸۰.۰۹ درصدی پهن‌باند سیار است.

 انواع سرویس‌های موجود اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. سرویس‌های پرسرعت فراهم‌شده از سرویس‌های ثابت تا نقطه به نقطه و درنهایت همراه را شامل می‌شوند که هر سرویس نیز در خود دارای انواع مختلفی سرویس‌های متمایز از هم است که کاربران اینترنتی بسته به شرایط و نیاز خود می‌توانند مناسب‌ترین سرویس را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار سرویس‌های اینترنت ثابت، اینترنت همراه است که در سال‌های گذشته در مقایسه با اینترنت ثابت، رشد بیش‌تری داشته و در مواردی حتی سرعت بیش‌تری ارائه می‌دهد. خدمات سرویس‌های ارتباطی همراه که روی گوشی‌های تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های اصطلاحا سیم‌کارت‌خور مانند تبلت‌ها قابل دریافت است، در انواع ۲G، ۳G، ۴G و در آینده ۵G قابل دریافت است. این سرویس‌ها قابلیت استفاده در تمامی نقاط تحت پوشش اپراتور خود را دارند اما به دلایلی همچون دوری از شبکه پوشش شهری اپراتور خود ثبات قطعی سرعت و کیفیت سرویس وجود ندارد.

اما از محدودیت‌های این سرویس‌ها می‌توان به کاهش برد مفید آنتن‌دهی با افزایش فاصله کاربر از آنتن و یا وجود اختلال‌های رادیویی اشاره کرد؛ همچنین امکان اختلال در کیفیت سرویس به علت پدیده‌های جوی و موانع فیزیکی از قبیل ساخت‌وساز و تعرفه بالاتر به خاطر حجم مصرفی نسبت سرویس ثابت از نقاط ضعف سرویس‌های همراه برای جذب مشتری است.

یکی از انواع اینترنت پرسرعت، اینترنت ثابت است که اینترنت‌های ADSL ، VDSL و FTTX را شامل می‌شود؛ این دسته به یک مکان مشخص و محدوده جغرافیایی خاص یا بستر فیزیکی محدود هستند و خارج از این محدوده‌ مشخص، امکان استفاده از این سرویس وجود ندارد.

یکی دیگر از انواع اینترنت پرسرعت، سرویس‌های ثابت بی‌سیم است که انواع ADSL و TD-LTE، وایمکس و اینترنت نقطه به نقطه بی‌سیم را شامل می‌شود. این دسته از سرویس‌ها همان اینترنت پرسرعت ثابت هستند، با این تفاوت که در همان حوزه مکانی قابلیت اتصال بی‌سیم را دارند و هم‌چنین امکان اتصال چند دستگاه، به‌صورت همزمان را فراهم می‌کنند.

وضعیت توسعه ارتباطات پهن‌باند ثابت و سیار تا پایان سه‌ماهه سوم سال جاری در جدول زیر آمده است. این آمار نشان می‌دهد مشترکان پهن‌باند ثابت به بیش از هشت میلیون نفر رسیده‌اند که ضریب نفوذ را به ۱۰.۵۶ درصد می‌رساند و مشترکان پهن‌باند سیار به بیش از ۶۶ میلیون نفر هستند که ضریب نفوذ را به ۸۰.۰۹ درصد می‌رساند.

در سال‌های گذشته توسعه اینترنت موبایل در مقایسه با اینترنت ثابت سرعت گرفته و این موضوع موجب شده تمایل کاربران به استفاده از اینترنت موبایل بیشتر از اینترنت ثابت خانگی باشد. با وجود این مسوولان حوزه ارتباطات متفق‌القول معتقدند یکی از پایین‌ترین شاخصه‌های ارتباطی در حوزه اینترنت ثابت است.

تاکید مسوولان به لزوم افزایش کیفیت خدمات اینترنتی است و این‌که مردم به‌دنبال کیفیت حداکثری هستند و به همین دلیل لازم است اپراتورهای ثابت با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهند، آنچه مورد نظر مردم است را تامین می‌کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پهن باند ثابت اینترنت ثابت ضریب نفوذ سرویس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته کار و کارگر و جایگاه این قشر زحمتکش، افزود: کارگران یکی از مولفه‌های مهم در تحقق سال و اقتصاد مقاومتی هستند.
امام جمعه سمنان بیان کرد: رونق اجتماعی، رسیدن به رفاه نسبی و بر چیده‌شدن فقر از جامعه از رویکرد‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسوولان در تحقق رونق اقتصادی است.
وی با گرامیداشت روز معلم از آنان به عنوان افسران عرصه دانش یاد کرد و افزود: آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمانی که به تازگی به جمع فرهنگیان ملحق می‌شوند، با اهتمام پیگیری شود، چرا که آینده کشور در گرو آموزش‌های معلمان به کودکان است.
امام جمعه سمنان با اشاره به سالروز فتح اندلس، افزود: اندلس روزگاری به عنوان یک مرکز اسلامی بود، اما بعد از ۸۰۰ سال به دلایلی از عزت به ذلت رسید و باید از این واقعه و روش دشمنان در انحطاط اندلس درس گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، ایجاد انحطاط اخلاقی و ترویج فساد و فحشا از جمله عوامل انحطاط اندلس بود و در این برهه از زمان نیز دشمنان با این ۲ راهبرد به دنبال ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید مراقب بود.
وی پرتاب موشک ایرانی به رژیم غاصب صهیونیستی، تظاهرات کشور‌های مختلف در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی و در دست داشتن تصویر رهبر معظم انقلاب و سردار حاج قاسم سلیمانی به دست مردم کشور‌های مختلف نشان از قدرت و نفوذ فرهنگی فراسرزمینی ایران است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ونزوئلا و ساخت چهار کشتی با توانایی حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت، کشت فرا سرزمینی در وسعت یک میلیون هکتار از جمله افتخارات ایران است.
امام جمعه سمنان با گرامیداشت روز ورزش زورخانه‌ای، افزود: برای ترغیب جوانان به این ورزش باستانی تلاش شود.

دیگر خبرها

  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس