Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید دبیری او با اشاره به هجوم دسته جات جدید ملخ در شهرستان‌های لامرد و مهر از روز جمعه دوم اسفند، گفت: تاکنون ۲۸۰ هکتار مبارزه انجام شده که ۳۰ هکتار آن توسط پهباد و مابقی به وسیله سمپاش‌های زمینی بوده است.

دبیری با بیان اینکه وضعیت فعلی حمله و در مقابل مبارزه با ملخ‌ها عادی است، گفت: با توجه به ردیابی‌های مستمر، با تلفات خوب دسته‌جات ملخ مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش‌های ارسالی، استان‌های بوشهر و هرمزگان وضعیت خوبی به لحاظ حمله ملخ‌ها ندارند و احتمال حرکت دسته‌جات ملخ این استان‌ها به سمت شهرستان‌های جنوبی فارس از جمله لارستان، خنج، گراش، ممسنی، رستم و کازرون وجود دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه ردیابی روزانه در حال انجام است، اما مناطق صعب‌العبوری در جنوب استان وجود دارد که امکان مبارزه با ملخ‌ها را سخت کرده است، عنوان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر بروز خسارت به کشاورزان شهرستان‌های در معرض حمله دسته‌جات ملخ گزارش نشده است.

دبیری بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های سازمان فائو با گرم شدن هوا حمله ملخ‌ها بیشتر خواهد شد، چرا که تراکم حمله ان‌ها از آفریقا تا شبه جزیره عربستان وجود دارد، لذا مجددا ریزش و مبارزه خواهیم داشت.

او خواستار حمایت و کمک کشاورزان در ردیابی و کنترل این موضوع شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سمپاشی هوایی اراضی فارس جهاد کشاورزی دسته جات ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اخگرپور با اشاره به اینکه بخش‌هایی از اراضی ناحیه سه به دلیل ناهمواری و شیب به محل تجمع معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و کلونی انواع آسیب‌ها تبدیل شده بودند افزود: به همین منظور و برای جلوگیری از گسترش این مکان‌ها ضمن احصاء نقاط آلوده با به کارگیری بولدوزر، لودر و کامیون نسبت به تسطیح و هموار کردن اراضی طی چندین مرحله اقدام شد.

به گفته این مسئول عملیات تسطیح و پاکسازی این اراضی در خیابان شکری جنوبی ضلع جنوب بلوار شقایق در محدوده کوره‌های آجرپزی انجام شد.

اخگرپور یاد آور شد: محل‌های پاکسازی و تسطح شده با گشت زنی مستمر عوامل نواحی نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه