Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای ایمنی ناوبری و حفظ محیط زیست دریایی، همچنین افزایش ضریب ایمنی سفرهای دریایی نوروزی، 5 ایستگاه ساحلی به سیستم شناسایی اتوماتیک (AIS) مجهز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" با تاکید بر لزوم بهره گیری از تجهیزات مخابراتی پیشرفته و روز آمد جهت ارتقاء ایمنی ناوبری دریایی در استان هرمزگان بعنوان مهمترین استان ساحلی کشور اظهار داشت: تهیه، نگهداری و نصب تجهیزات مخابراتی و رادیویی و نظارت بر آماده بکاری آن در راستای رعایت الزامات و قوانین بین المللی امری است ضروری که در حوزه مسئولیت اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی و اداره امور دریایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در راستای رعایت قوانین بین المللی SOLAS  (کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا)، ایمنی ناوبری و حفظ محیط زیست دریایی، 5 ایستگاه ساحلی در بنادر  شهید حقانی، چارک، پهل، شهید ذاکری و ابوموسی به سیستم شناسایی اتوماتیک Automatic Information System  یا (AIS) تجهیز شد.

عفیفی پور سهولت در شناسایی و رهگیری شناورها، مبادله اطلاعات ضروری میان کشتی ها بدون دخالت انسان و بطور خودکار، کاهش ترافیک بر روی باندهای VHF و افزایش اطلاعات فرمانده و افسران پل فرماندهی از وضعیت پیرامونی خود را مهمترین ویژگی های این سیستم عنوان کرد.

 

شایان ذکر است، در حال حاضر مراکز کنترل و ترافیک دریایی استان هرمزگان علاوه بر تجهیز به سیستم مستقل AIS،  به نرم افزار بومی مارین پلاس که از طریق سازمان بنادر و دریانوردی تهیه شده است  مجهز می باشد، این نرم افزار با دریافت دیتای AIS  شناورها ، امکان جستجو و رهگیری کشتی ها موجود در منطقه را فراهم می سازد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا