Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@21:34:34 GMT

کدام کشورها سریع ترین اینترنت موبایل را دارند؟

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۳۱۴۹

کدام کشورها سریع ترین اینترنت موبایل را دارند؟

شاخص اوکلا نشان می‌دهد در ماه ژانویه ۲۰۲۰ امارات متحده عربی، پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل جهان را ارائه کرده است؛ در این رده بندی ایران در رده هفتادم قرار دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت "اسپیدتست"»، شاخص تست جهانی سرعت اینترنت موبایل Ookla نشان می‌دهد در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی امارات متحده عربی، پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل جهان را ارائه کرده و از کره جنوبی پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که طبق آمار ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی، سرعت اینترنت موبایل امارات متحده عربی از قطر بیشتر، اما همچنان کمتر از کره جنوبی بود.

در حال حاضر سرعت متوسط دانلود این کشور ۸۷.۰۱ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود ۲۴.۵۱ مگابیت برثانیه است. حال آنکه متوسط سرعت دانلود و آپلود اینترنت این کشور در ماه دسامبر به ترتیب ۸۶.۷۷ و ۲۵.۵۵ مگابیت برثانیه است. طبق این رده بندی، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۷.۵۳ مگابیت برثانیه است. سرعت آپلود اطلاعات در ایران نیز ۱۲.۵۲ مگابیت برثانیه است و کشور ما در رده بندی مذکور در مرتبه ۷۰ قرار دارد.

در رده دوم این فهرست کره جنوبی قرار دارد که سرعت دانلود اینترنت موبایل آن ۸۳.۹۰ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود اطلاعات آن ۱۷.۶۲ مگابیت برثانیه است. در رده سوم فهرست پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل جهان نیز کشور قطر قرار دارد که سرعت دانلود اطلاعات آن ۸۲.۵۹ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود اطلاعات آن به ۲۱.۰۴ مگابیت برثانیه می‌رسد.

در این رده بندی در رتبه چهارم کانادا با سرعت دانلود ۷۱.۰۳ مگابیت برثانیه، در رده پنجم هلند با سرعت ۶۸.۲۱ مگابیت برثانیه، ششم چین با ۶۸.۲۱ مگابیت برثانیه، هفتم نروژ با سرعت ۶۶.۴۹ مگابیت برثانیه، هشتم بلغارستان با سرعت ۶۵.۰۹ مگابیت برثانیه، نهم استرالیا با سرعت ۶۳.۸۵ مگابیت برثانیه و در رده دهم کرواسی با سرعت دانلود ۶۲.۱۱ مگابیت برثانیه قرار دارند.

همچنین این فهرست نشان می‌دهد سرعت دانلود اینترنت موبایل بعضی از کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان سعودی (۵۷.۴۶ مگابیت برثانیه) و کویت (۴۷.۲۳ مگابیت برثانیه)، بالاتر از سوئد (۴۷.۲۳ مگابیت برثانیه) و فرانسه (۴۶.۸۲ مگابیت برثانیه) است.

در این فهرست ایالات متحده آمریکا در رده ۳۵ قرار دارد؛ سرعت دانلود اینترنت موبایل در این کشور ۴۱.۲۳ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود آن ۱۰.۵۵ مگابیت برثانیه است.

رده بندی جهانی سرعت اینترنت موبایل Ookla نشان می‌دهد سرعت دانلود اینترنت موبایل آلمان ۳۶.۲۹ مگابیت برثانیه است. این کشور در رده ۴۳ فهرست قرار دارد. انگلیس نیز با سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۵.۵۶ مگابیت برثانیه در رده ۴۷ فهرست مذکور قرار دارد. ترکیه با سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۴.۶۱ مگابیت برثانیه در رده ۴۸ قرار دارد.

تست سرعت جهانی اینترنت هر ماه سرعت انتقال اطلاعات در اینترنت را در سراسر جهان بررسی می‌کند. اطلاعاتی که برای تنظیم این شاخص به کار می‌رود بر اساس تست‌های سرعت اینترنتی است که افراد مختلف در سراسر جهان انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 412198

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اینترنت قطع اینترنت گوشی موبایل تازه های تکنولوژی سریعترین کشورهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مگابیت برثانیه و سرعت آپلود سرعت دانلود اینترنت موبایل ترین اینترنت موبایل مگابیت برثانیه سرعت دانلود سرعت اینترنت نشان می دهد رده بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه۵G در سال۲۰۱۹ با هدف دستیابی به سرعت و پوشش‌دهی بالاتر، در حال جایگزینی شبکه۴G است. بسیاری از کشورها از جمله چین، کره‌جنوبی، ایالات متحده و کشورهای اروپایی به‌سرعت نسل جدید اینترنت ۵G را در اپراتورهای خود راه‌اندازی کرده‌اند.

در کشور ما نیز تاکنون چند دکل مخصوص این اینترنت پرسرعت تدارک دیده شده است و گوشی‌های اندروید و iOS مدل جدید آن را پشتیبانی می‌کنند. البته در نسخه نوین‌تر یعنی ۵.۵G از آنجایی که فعلا چین موفق به توسعه این شبکه شده است، گوشی‌های هوشمند چینی مبتنی بر سیستم ‌عامل اندروید برندهایی از جمله هواوی و شیائومی برای آن طراحی شده است.

فناوری ۵G چیست؟

نسل پنجم اینترنت موبایل یا ۵G، بر ۳ویژگی اصلی تمرکز دارد.

- ارتباطات با تأخیر بسیار کم که مناسب برای اپلیکیشن‌های حساس به تأخیر مانند بازی‌های آنلاین و خودروهای خودران است.

- پهنای باند بالا که باعث افزایش سرعت در انتقال داده‌ها در شکل دانلود و آپلود می‌شود.

- اتصال دستگاه‌های زیاد که توانایی پشتیبانی از تعداد زیادی دستگاه به‌طور همزمان، مفید برای اینترنت اشیا (IoT) را شامل می‌شود. البته با گذشت ۵سال از راه‌اندازی این نسل نوین، همچنان نرخ نفوذ این شبکه در بین مصرف‌کنندگان بسیار پایین است و فقط ۱.۶میلیارد مشترک به شبکه‌۵G دسترسی دارند. البته پیش‌بینی می‌شود که تعداد اتصالات به اینترنت۵G تا سال۲۰۳۰ به ۵.۵میلیارد برسد.

برتری ۵.۵G

شبکه ۵.۵G که با عنوان ۵G پیشرفته هم شناخته می‌شود، برای رفع نیازهای فزاینده به شبکه‌های بسیار سریع‌تر و قابل اعتمادتر از سوی چینی‌ها طراحی شده است. این تکنولوژی شامل چند بهبود کلیدی است.

سرعت‌های بالاتر: اینترنت۵.۵G قصد دارد سرعت‌های انتقال داده‌ها را به سطحی فراتر از توانایی‌های ۵G برساند که به‌گفته کارشناسان تا ۱۰برابر اینترنت نسل قبل‌تر از خود خواهد بود. این یعنی سرعتی برابر با ۱۰گیگابایت در ثانیه.

پایداری بهتر: این نسل جدید شبکه اتصال، به‌دنبال بهبود پایداری شبکه در مناطق شلوغ و دورافتاده است که باعث بهبود تجربه کاربری در همه مدیوم‌های قابل استفاده برای کاربر می‌شود.

کاهش تأخیر: با کاهش تأخیر در ارتباطات، ۵.۵G اجازه می‌دهد که اپلیکیشن‌های حساس‌تر به زمان مانند روبات های جراحی از راه دور و خودروهای هوشمند به شکل مؤثرتری عمل کنند.

امنیت بهبود یافته: امنیت ارتقایافته در ۵.۵G به‌ویژه برای داده‌های حساس و ماموریت‌های بحرانی که نیاز به حفاظت از اطلاعات در برابر تهدیدات امنیتی دارند، طراحی شده است.

مقایسه فنی

در حالی ۵G که قادر است پاسخگویی به نیازهای کنونی را برآورده سازد، ۵.۵G می‌تواند این توانایی‌ها را به سطوحی بسیار بالاتر ببرد. برای مثال، اگر شبکه اتصال۵G می‌تواند تا ۵گیگابایت بر ثانیه سرعت ارائه دهد، ۵.۵G امیدوار است این رقم را دوبرابر کرده و به ۱۰گیگابایت بر ثانیه برساند، همچنین تأخیر در ۵G که حدود یک میلی‌ثانیه است در ۵.۵G به‌شدت کاهش یافته و به کمتر از نصف خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی اپراتور هوش‌مصنوعی در ایران | مزرعه پردازشی حجم عظیمی از داده‌ها را پردازش می‌کند نتیجه‌گیری

۵.۵G نه‌تنها قرار است ارتباطات موبایل را به سطح بعدی ببرد، بلکه باعث تسهیل بکارگیری فناوری‌های آینده مانند واقعیت ترکیبی، خودروهای خودران و شهرهای هوشمند می‌شود. با این حال، باید منتظر ماند و دید که چگونه این فناوری در سال‌های آینده عملی و پیاده‌سازی خواهد شد.

کد خبر 848149 برچسب‌ها شرکت شیائومی شرکت هواوی اینترنت - بیطرفی شبکه‌ای مدیریت داده‌ها اینترنت

دیگر خبرها

  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد