Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیمردان طالبی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برخی از شهروندان در سالهای گذشته اقدام به تصریف حریم و بستر رودخانه و ساخت و ساز انبار و واحدمسکونی در این محدوده های ممنوعه کردند.

وی اضافه کرد: در مناطق شهری بیشتر حریم رودخانه های پرآب تصرف شده اما در روستاهای واقع در مناطق کوهپایه‌ای حتی اقدام به ساخت و ساز در بستر رودخانه ها کردند که این اقدام بسیار خطر آفرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: بیشترین مشکل مدیریت بحران دهانه پل ها و ابراهه ها است چرا که به علت ریختن زباله در داخل جوی ها هنگام سرازیر شدن آب باران ، سیلاب

نمی تواند با سرعت بالا از دهانه آبراهه ها عبور کند بنابراین وارد سطح جاده و راه ها می شود.

طالبی بیان کرد: هم اینک عمده دغدغه مدیریت بحران استان در شهر همدان منطقه منوچهری و قاسم آباد به علت تجاوز به حریم رودخانه ها است.

وی افزود: در برخی از روستاها بدون هیچگونه محاسبه علمی اقدام به ایجاد پل بر روی مسیل و  روخانه ها کردند در حالیکه دهانه پل ها برای عبور آب کافی نبوده و این قبیل ساخت و سازهای

غیراصولی هنگام طغیان رودخانه تخریب می شود.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار داشت: در حال حاضر میزان بارندگی در مناطق جنوبی استان بسیار بیشتر از مرکز و شمال استان بوده و در این راستا ماشین آلات مورد مورد نیاز برای امدادرسانی آماده باش هستند.

طالبی ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته و گزارش های دریافتی از فرمانداران شهرستان بارش متناوب باران تاکنون هیچگونه خسارتی وارد نکرده است.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی همدان؛ با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های هواشناسی از دوشنبه هفته جاری سامانه بارشی قدرتمندی استان همدان را تحت تاثیر قرار داده

و به تناوب تا اواخر هفته جاری در برخی از ساعات بارش و رگبار شدید باران، رعد و برق ، تگرگ، وزش باد و در نقاط مستعد ریزش برف پیش بینی می شود.

محمد حسن باقری شکیب ادامه داد: بارش ها تا روز چهارشنبه جاری ادامه دارد که با ورود این سامانه بارشی احتمال خسارت رعد و برق، تگرگ، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیرها در برخی از نقاط استان همدان وجود دارد.

برچسب‌ها همدان آب گرفتگی استانداری همدان سازمان مدیریت بحران کشور سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان آب گرفتگی استانداری همدان سازمان مدیریت بحران کشور سیل همدان آب گرفتگی استانداری همدان سازمان مدیریت بحران کشور سیل مدیریت بحران رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

ایسنا/گیلان فرماندار رودسر گفت: پد هلیکوپتر هلال احمر در شرق گیلان وجود ندارد که جهت مدیریت بحران، رفع این نقیصه ضروری است.

محمد حیدری ۶ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رودسر، با بیان اینکه کانون های بحران در شهرستان رودسر شناسایی و مدیریت شوند، اظهار کرد: مسئله آموزش همگانی در پیشگیری از بحران جدی گرفته شود.

فرماندار رودسر با بیان اینکه پیشگیری موضوع مهم در مدیریت بحران و جلوگیری از خسارت های بزرگتر است، اظهار کرد: شهرستان رودسر با ۴۷ کیلومتر ساحل یکی از شهرستان های مستعد بحران های طبیعی برای مدیریت ساحل و غریق نجات، تبعات ناشی از سنبل آبی و آلودگی های دریایی است.

فرماندار رودسر با اشاره به وجود ۱۸ رودخانه پر آب و خروشان با ۲۷۰ کیلومتر طول در شهرستان رودسر و واقع شدن ۱۸ کانون بحران از نقطه شروع تا پایان این رودخانه ها تصریح کرد: اگر رودخانه ها در سطح شهرستان ساماندهی نشود به مردم آسیب جدی وارد می شود که متاسفانه غفلت های گذشته موجب شده تا امروز به نقطه بحرانی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت ساحل ما با جان انسان ها مواجه هستیم، افزود: مدیریت ساحل نیازمند تجهیزات و امکاناتی است که حل این مشکلات این نیازمند اعتبارات استانی و ملی است.

فرماندار رودسر واگذاری سوله ساحل کلاچای به هلال احمر جهت تقویت امداد و نجات کوهستان،ساحل و جاده ای شهرستان را مورد تاکید قرار داد و گفت:پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان وجود ندارد که جهت مدیریت بحران رفع این نقیصه ضروری است.

وی با اشاره به ۱۸ رودخانه پر آب و خروشان با ۲۷۰ کیلومتر طول در شهرستان رودسر و واقع شدن ۱۸ کانون بحران از نقطه شروع تا پایان این رودخانه ها تصریح کرد: اگر رودخانه ها در سطح شهرستان ساماندهی نشود به مردم آسیب جدی وارد می شود که متاسفانه غفلت های گذشته موجب شده تا امروز به نقطه بحرانی رسیده است.

حیدری، آموزش های همگانی،ساماندهی انهار و رودخانه ها ، ترویج فرهنگ بیمه، تعمیر و نگه داری ماشین آلات ،تامین ماشین آلات آتش نشانی برای مراکز دهستان ها و شوراهای بخش و لایروبی انهار را مورد تاکید شهرداران،بخشداران و آب منطقه ای قرار داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین