Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی که در مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در عمان با حضور مقام های این کشور و سفرا، دیپلمات ها و وابستگان نظامی و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و ایرانیان مقیم عمان در محل سفارت ایران سخن می گفت، افزود،  مسائل و مشکلات جمعی، مشارکت جمعی را طلب می کند و در دنیای به هم پیوسته کنونی و منافع به هم گره خورده کشورها، تحقق منافع یک کشور بدون در نظر گرفتن و تحقق منافع دیگر کشورها امکانپذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
شاهرودی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بدون شک انقلاب اسلامی ایران حرکتی در جهت نفی استبداد داخلی و سلطه خارجی و تحقق آزادی، عدالت و استقلال بود و توانسته با برقراری نظام «جمهوری اسلامی»، فصل جدیدی را بر مبنای مشارکت و آراء مردم در جهت تحقق اراده ملی آغاز کند که تا کنون این روند ادامه دارد.  
وی خاطر نشان کرد، کسب استقلال واقعی سیاسی و برقراری مردمسالاری دینی از مهم ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است که در سایه آن توانسته است شاخص های قابل توجهی را در رعایت و اجرای اصول مردمسالاری، اعطای حقوق سیاسی به شهروندان، حفظ عدالت جنسیتی از جمله افزایش سهم و نقش زنان در مشارکت های اجتماعی، حفظ حقوق اقلیتها، رشد علمی در حوزه های مختلف پزشکی، نانو، هسته ای و صنایع مختلف و فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت، کاهش سهم آن در بودجه دولتی، تقویت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاری خارجی ثبت کند.  
سفیر ایران در عمان افزود، در همین چارچوب از جمله دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات آزاد و توجه به اصل مهم چرخش نخبگان با تکیه بر آراء مردم بوده است. در ایرانِ پس از انقلاب حدود ۴۰ انتخابات ملی آزاد با مشارکت گسترده واجدان شرایط رأی دهی، برگزار شده است که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که در ۲ اسفند ماه (۲۱ فوریه ۲۰۲۰ ) برگزار شد، آخرین آن بود.  
 شاهرودی تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ادامه سیاست تعامل گرایانه خود با نظام بین الملل، همچنان در تلاش است در جهت تعمیق روابط بین الملل و حل مسائل پیچیده بین المللی و منطقه ای به ویژه در منطقه پرتنش غرب آسیا با مشارکت جمعی عمل کند.  


وی ادامه داد، در خصوص روابط محکم بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، این روابط بین دو کشور همسایه در طول تاریخ از مرحله ای به مرحله بالاتر ارتقاء یافته است و به لحاظ مشترکات فرهنگی، دینی، جغرافیایی و پیشینه تاریخی از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

سفیر ایران در عمان تصریح کرد، این روابط مبتنی بر دوستی واعتماد متقابل است و در حال رشد در همه زمینه هاست. رایزنی و هماهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و عمان در خصوص مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی به صورت مستمر و رو به جلو ادامه دارد.

شاهرودی با تشکر از مقام های عمانی برای توسعه بیش از پیش روابط و مناسبات دو جانبه خاطر نشان کرد، روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور در سال های گذشته وارد مرحله ای جدید شده است و افزایش حجم مبادلات بازرگانی بین دو کشور در نتیجه تلاش های انجام شده به موجب رهنمودهای سلطان قابوس و مقامات عالی رتبه سلطنت عمان صورت گرفته فلذا بر این اساس، ما اعتماد کامل داریم که به دلیل رهبری سلطان قابوس روابط بین دو کشور تاکنون به بالاترین سطح رسیده و با حکمت و رهبری سلطان هیثم بن طارق این روابط از این به بعد شاهد توسعه و شکوفایی فزاینده خواهد بود.   
وی افزود، هجده اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی تاکنون بین دو کشور برگزار شده و کمیته های مشترک در بخش های مختلف به صورت مرتب و متناوب در حال برگزاری می باشد.  

در این مراسم «علی بن مسعود السنیدی» نایب رییس شورای عالی برنامه ریزی و وزیر صنعت و بازرگانی عمان به عنوان میهمان ویژه، مقام‌های عالی رتبه وزارت امور خارجه و تعدادی از نمایندگان مجالس شورا و دولت عمان به نمایندگی از دولت عمان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران و سایر دیپلمات‌های ایرانی تبریک گفته و برای دولت و ملت ایران آرزوی موفقیت کردند.

مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در عمان به دلیل تقارن با چهلم سلطان قابوس با تاخیر برگزار شد.  

سلطان قابوس پادشاه عمان که بامداد روز شنبه ۲۱ دی ماه در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

برچسب‌ها سفارت عمان عمان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفارت عمان عمان دهه فجر سفارت عمان عمان دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران سلطان قابوس بین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان در پیامی در «ایکس» نوشت: تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه طالبان شریک ایران در مبارزه با تهدید داعش است، افزود: ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

کاظمی قمی پیش از این نیز تاکید کرده بود افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد.

 نماینده ویژه ایران در افغانستان چندی قبل در واکنش به حمله تروریستی در مسکو نیز گفته بود کشورهای منطقه باید برابر تروریسم با منشأ خارجی متحدانه عمل کنند.

پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات تصریح کرده بود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی