Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:06:20 GMT

حفظ آرامش، استراتژی عبور از کرونا

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۳۴۸۷

حفظ آرامش، استراتژی عبور از کرونا

علی اکبر پورفتح الله روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سیستم ایمنی ارتباط مستقیم با توسعه بیماری ها و از جمله بیماری کرونا و پاتوژن های مختلف دارد و استرس و اضطراب باعث تضعیف سیستم ایمنی می شود و بیماری را توسعه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: کرونا و بیماری های نوظهور و نوپدید، مشکل امروز ما نیستند و بیش از چهار دهه است که بیماری های ویروسی و نوظهور را می شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورفتح الله اظهار داشت: می دانیم که ویروس های دستگاه تنفسی مرتب تغییر ژنتیک می دهند و می توانند بیماری ها را توسعه دهند و موجب گسترش بیماری در جوامع انسانی شوند.

وی اضافه کرد: این بیماری ها زمینه ساز مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و می تواند مرگ و میرهایی را در پی داشته باشد.

متخصص ایمنی شناسی با تاکید بر اینکه کشور در زمینه بیماری های تنفسی و نوپدید باید برنامه راهبردی داشته باشد، افزود: در همه کشورها برنامه راهبردی برای مقابله با بیماری های شایع اجرا می شود؛ چینی ها برای مقابله با ویروس کرونا علی رغم اینکه مسائل اقتصادی برایشان مهم بود اما چون برنامه راهبردی داشتند، شهر ووهان با جمعیت چند میلیونی را بیش از ۳۰ روز قرنطینه کردند.

پورفتح الله درباره فرایند اجرای برنامه راهبردی چین برای مقابله با کرونا گفت: مردم چین آگاهی کافی داشتند و در خانه های خود ماندند و جامعه علی رغم شرایط سخت اما کاملا امیدوار خود را از این مرحله دشوار عبور داد؛ پخش فیلم ها و کلیپ ها از شرایطی که مردم ووهان برای گذار از بحران بیماری داشتند کاملا حاکی از اقدامات آگاهانه توام با امید است.

وی افزود: در ووهان دغدغه پیشگیری میان مردم وجود نداشت و متولیان هم به اندازه کافی تمهیدات و ابزار پیشگیرانه در اختیار مردم قرار داده بودند.

پورفتح اله درباره استفاده از ماسک خاطرنشان کرد: ماسک اجازه توسعه بیماری را از فرد بیمار به افراد سالم نمی دهد و از اینرو استفاده از ماسک عملا برای افراد سالم ضرورت ندارد.

متخصص ایمنی شناسی تصریح کرد: اوج فعالیت بیماری کرونا ظرف یک ماه آینده فروکش می کند اما باید برای موج بیماری هایی که ممکن است در آینده ایجاد شود، تمهیدات لازم اندیشیده  شود.

وی درباره نشانه های عمومی بیماری کرونا گفت: نشانه های این بیماری مانند آنفولانزا است و ۲۰ درصد از بیماری های خانواده  بزرگ سرماخوردگی ها پیش از این هم ناشی از ویروس کرونا بوده است اما در این نوع ویروس جدید، جهش ژنتیکی اتفاق افتاده است.

این متخصص ایمنی شناسی اضافه کرد: علائم عمومی بیماری کرونا درگیری دستگاه تنفسی با ویروس است و مهم نیست کرونا تشخیص داده شود، مهم این است که درمان های علامتی و حمایتی همراه با  استراحت کافی انجام شود تا فرد مبتلا دوران بیماری را به خوبی طی کند و به بهبودی و سلامتی مجدد بازگردد.

به گزارش ایرنا، بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.
کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(دوشنبه) گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به ۱۲ و تعداد مبتلایان به ۶۱ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا علی اکبر پور فتح الله علائم کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا علائم کرونا ویروس کرونا علائم کرونا برنامه راهبردی بیماری کرونا بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: همچنین بهترین زمان تزریق این واکسن برای زنان در سن ۹ تا ۲۶ سالگی و برای مردان ۹ تا ۲۱ سالگی بیان شده است.

دکتر شیما نصراله‌الحسینی افزود: متقاضیان این واکسن می‌توانند با در دست داشتن نسخۀ متخصصین بیماری‌های عفونی یا زنان به واحد امور دارویی مدیریت غذا و دارو مراجعه نمایند و پس از دریافت حواله، به داروخانه‌های مشخص شده جهت خرید و دریافت واکسن مراجعه نمایند.

او گفت: ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV، از طریق تماس بین پوست افراد انتقال می‌یابد و معمولا آلودگی در مردان و زنان، علائمی از قبیل سوزش، درد و یا خارش ایجاد نمی‌کند و به همین دلیلی اکثر افراد نسبت به آلودگی خود بی‌اطلاع هستند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: برخی از گونه‌های ویروس می‌توانند منجر به ایجاد زگیل تناسلی و گونه‌های پرخطر عامل ایجاد کننده سرطان دهانه رحم، مقعد و سرطان‌های سر و گردن (خصوصا دهان و حلق) هستند که نیاز به پیشگیری و انجام آزمایش‌های غربال‌گری را ضروری می‌سازد.

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • استراتژی جدید: نقشه بایرن برای مربیان معروف!
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!