Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست‌های اخیر ستاد بحران چهارمحال و بختیاری به صورت فوری در هفته جاری برگزار شد و تمامی دستگاه‌های متولی و فرمانداران به صورت آماده‌باش درآمدند.

ستاد مدیریت بحران با فرماندهی استاندار چهارمحال و بختیاری شکل گرفت و تمامی ابعاد احتمال وقوع سیلاب در این استان مورد ارزیابی قرار گرفت تا راه‌های کاهش آسیب‌های این سیلاب مورد ارزیابی و تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وضعیت اقلیمی چهارمحال و بختیاری در خصوص احتمال وقوع سیلاب

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با پیش‌بینی بیش از ۲۰۰ میلیمتر باران برای شهرستان کوهرنگ،گفت:از شامگاه دوشنبه بر اثر فعالیت سامانه بارشی فعال در استان،تاکنون ۷۰ میلیمتر باران در کوهرنگ به ثبت رسیده است.

مهرداد قطره سامانی افزود:سامانه بارشی فعال که از اواخر وقت دوشنبه وارد استان شده است تا اواسط روز چهارشنبه فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: این سامانه به واسطه تغذیه رطوبتی از دریای سرخ، از پتانسیل بارشی خوبی برخوردار است و منجر به سیلابی شدن رودخانه‌ها، معابر و مسیل‌ها می‌شود.

قطره سامانی تصریح کرد: این سامانه بارشی منجر به بارش بیش از ۲۰۰ میلیمتر باران در کوهرنگ می‌شود و در سایر نقاط استان بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر بارش به همراه دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش باران در کوهرنگ بخشی از ارتفاع برف این شهرستان را ذوب کرده است، اظهار داشت: ارتفاع برف در کوهرنگ از ۵۸ سانتی‌متر به ۴۴ سانتی‌متر کاهش یافته است.

قطره سامانی با بیان اینکه بارش‌های شهرستان کوهرنگ در روز چهارشنبه به شکل برف و باران است، افزود: همچنین با توجه به وقوع رعد و برق و وزش باد شدید توصیه می‌شود تا از صعود به ارتفاعات جلوگیری و از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها خودداری شود.

اعلام آماده باش به فرمانداران از طریق مدیریت ستاد بحران

در همین راستا از ابتدای هفته جاری و با اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب در چهارمحال و بختیاری، استاندار این استان با برگزاری جلسه فوق العاده مدیریت بحران در خصوص مهار این رویداد طبیعی هماهنگی های لازم را با مسئولان اجرایی و دستگاه های خدمات رسان استان انجام داد.

اقبال عباسی افزود: فرمانداران شهرستان های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری مکان‌های حادثه خیر را شناسایی و به صورت کتبی به مسوولان دستگاه‌های مرتبط اعلام کنند.

وی تصریح کرد: در صورت بی‌توجهی‌های احتمالی از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در همین خصوص گفت: هم‌اینک ۴۲ گروه راهداری، ۲۹۷ دستگاه انواع ماشین‌آلات، ۴۶۰ نیروی انسانی،  ۲۰ پایگاه جمعیت هلال احمر و ۵۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چهارمحال و بختیاری به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

مرتضی زمانپور افزود: مواد غذایی به میزان کافی برای اهالی مناطق دوردست و سخت‌گذر چهارمحال و بختیاری تامین و ذخیره‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: ۱۰ موتور آب‌کش قوی با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار خریداری و به شهرستان‌های ۱۰ گانه تحویل داده شد تا در صورت نیاز استفاده شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به تمامی فرماندارن شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری تاکید شده علاوه بر ماشین‌آلات دولتی می‌توانند به‌عنوان فرمانده ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌ها در صورت نیاز از ماشین‌آلات بخش خصوصی بهره‌گیری کنند.

زمانپور تاکید کرد: تعدادی تلفن ماهواره‌ای به شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان اختصاص یافته تا در صورت قطع ارتباط بتوانند از طریق ماهواره‌ای ارتباط لازم را برقرار کنند.

خالی شدن دو روستای کوهرنگ در برابر وقوع سیلاب احتمالی

هوشنگ مصطفوی فرماندار شهرستان کوهرنگ نیز از خالی کردن سکنه ۲ روستای محمود آباد و دره شیخ عالی در این شهرستان خبر داد و گفت: در شهرستان کوهرنگ چند نقطه بحرانی جدی وجود دارد که دستگاه‌های امدادرسان باید در این مناطق خدمات رسانی کافی داشته باشند.
فرماندار شهرستان فارسان نیز گفت: به تمامی فعالان بخش کشاورزی و شیلان این شهرستان هشدارهای لازم داده شد.
مرداس طاهری تاکید کرد: برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ناشی از بارش‌های روزهای آینده دریچه‌های سدها و کانال‌های کشاورزی شهرستان فارسان باز شده است.
کمال اکبریان چالشتری فرماندار شهرستان سامان نیز گفت: تمامی دستورات لازم برای مقابله با بحران‌های سیلاب احتمالی در بارش‌های آینده به شهرداران و دهیاران داده شد.

راهداران آماده‌باش هستند

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، تمامی راهداران در محورهای ارتباطی استان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

شهرام ندیمی از افزایش تجهیزات راهداری در شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: با توجه به بارش برف در شهرستان کوهرنگ، ۲ دستگاه لودر به مجموع تجهیزات این شهرستان اضافه شد و کشیک‌های معین راهداری برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری استان تا ۲۴ ساعت پس از اتمام بارش‌ها در استان فعال هستند، تصریح کرد: ۴۴ راهدارخانه، ۲۲۵ راهدار به همراه ۳۳۰ دستگاه خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در این استان تجهیز و فعال شده است.

به گزارش ایرنا، سیلاب فروردین ماه امسال بیش از ۶هزار میلیارد ریال خسارت به چهارمحال و بختیاری زد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه کارون و زاینده‌رود و بخشی از دز است و بیش از ۲۰ رودخانه دائمی و فصلی در این استان وجود دارد که گاهی بارش بالای ۱۰۰ میلیمتر در روز باعث طغیانی شدن این رودخانه ها می‌شود و با توجه به شیب و موقعیت جغرافیایی و کوهستانی منطقه موجب بروز سیلاب می شود.

برچسب‌ها سازمان مدیریت بحران کشور چهارمحال وبختیاری سیل پروندهٔ خبری خطر وقوع سیل در برخی استانها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور چهارمحال وبختیاری سیل اقبال عباسی سازمان مدیریت بحران کشور چهارمحال وبختیاری سیل چهارمحال و بختیاری شهرستان کوهرنگ مدیریت بحران وقوع سیلاب شهرستان ها رودخانه ها آماده باش پیش بینی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا رضایی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع سیلاب شب گذشته محورهای قاین، بیرجند، حوزه‌های روستای سیچ، دوست آباد به هیچ عنوان تردد امکان پذیر نیست.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی افزود: در این رابطه کمربندی حاجی آباد که یک طرفه بوده برای تردد باز شده و دو طرفه شده رانندگان با احتیاط تردد کنند.

رضایی با بیان اینکه تمامی محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه در پی وقوع سیلاب مسدود شد، یادآور شد: محور آهنگران به حاجی آباد، حاجی آباد به شاهرخت به سمت مرز یزدان و حاجی آباد به آبیز مسدود است.

وی افزود: محورهای قاین نیز به دلیل بارندگی شدید لغزنده است و از این جهت رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

کد خبر 6088280

دیگر خبرها

  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت