Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین خبرگزاری مهر، همایون امینی، به تشریح تصمیمات نشست مشترک هیأت رئیسه دانشگاه و رؤسای بیمارستان‌ها برای آمادگی و هماهنگی بیشتر در مقابله با کرونا ویروس پرداخت.

وی افزود: در این نشست، تصمیم بر این شد که محافظت از سلامت کارکنان تا حداکثر ممکن در اولویت قرار گیرد و مجددا آموزش اقدامات مناسب و ضروری برای کارکنان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی تهران، چند بیمارستان به تدریج برای پذیرش متمرکز بیماران مشکوک آماده شود.

وی گفت: ساختمان جدید مجتمع بیمارستانی یاس، بیمارستان جدید رازی در صورت تجهیز سریع و برطرف شدن مشکل آب، برق و گاز، بیمارستان ضیائیان، بیمارستان بهارلو، مرکز طبی کودکان (کلینیک جدیدالاحداث) و بیمارستان مروستی، برای این منظور پیش بینی شده‌اند.

اسامی بیمارستان‌های پذیرش‌ کننده بیماران کرونا در شهرهای مختلف

امینی افزود: یکی از ابتدایی‌ترین و ضروری‌ترین اقدامات، آموزش عموم جامعه و همه رده‌های خدمتی است. 

وی گفت: ثبت دقیق، مستمر و منظم مراجعات، موارد مشکوک و ثابت شده توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهیه و گزارش شود.

امینی افزود: یکی دیگر از تصمیمات این نشست مشترک، تولید و توزیع ماسک به اندازه کافی بود. سایر وسایل حفاظتی فردی نیز برای ارائه‌دهندگان خدمت در همه مراکز انجام شود. 

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه به سایر تصمیمات این نشست مشترک پرداخت.

- تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه مرجع ویروس‌شناسی دانشکده بهداشت در اسرع وقت فراهم شود. 

- در بیمارستان‌ها تأکید شود از تجویز استروئید حتی‌المقدور پرهیز شود. (همه بیمارستان‌ها)

- معاونت بهداشت دانشگاه مجدداً درباره  «وسایل حفاظت شخصی» (PPE) برای رده‌های مختلف ارائه دهنده خدمات اطلاع‌رسانی کند.

- در صورت افزایش موارد مشکوک، همه بیمارستان‌ها باید با تمام امکانات، آمادگی کامل برای پذیرش آنها و اقدامات مناسب داشته باشند.

- در موارد غیر ضروری و خفیف، ضمن ثبت اطلاعات آنها از بستری پرهیز شود.

- لازم است تنها نمونه‌های ضروری و درست به آزمایشگاه مرجع ارسال شود. (مانند بیماران بستری در ICU)

- ضرورت دارد ملاقات‌های بیمارستانی حتی‌المقدور به حداکثر سه روز (یک ساعت) محدود شوند.

- همه بیمارستان‌ها حتی‌المقدور بیمار الکتیو (غیر اورژانس) را بستری نکنند.

- همه بیمارستان‌ها تریاژ (الویت‌بندی) دو سطحی ایجاد کنند. اگر بیماری مشکوک بود حتی‌المقدور در منزل مراقبت شوند. فقط اطلاعات لازم را دریافت کنند که در صورت شدت به بیمارستان مشخص شده مسئول مراجعه نمایند.

- تب بالا، دیسترس تنفسی و فیلتراسیون ریه در رادیوگرافی ریه یافته‌های مهم اولیه هستند.

- اگر بیمار تابلوی ARDS (نشانگان زجر حاد تنفسی) دارد سی‌تی اسکن و اکوی پرتابل شود.

- شستشوی سطوح مختلف به صورت مستمر ضروری است.

- شستشوی دست‌ها مورد تأکید قرار گیرند.

- کارشناس بیماری‌ها در بیمارستان‌ها مستقر شوند و ضمن ثبت و گزارش اطلاعات، اطلاعات لازم را به بیماران ترخیص شده نیز ارائه دهند.

- از گروه واتساپی برای موارد ضروری و به اختصار استفاده شود.

- همه بیمارستان‌ها باید حامی همه جانبه بیمارستان‌هایی باشند که برای خدمت متمرکز برای بیماران مشکوک به کرونا ویروس ۲۰۱۹ مشخص می‌شوند (از جهت تأمین نیروی انسانی تخصصی و غیرتخصصی، تجهیزات و پذیرش سایر بیماران) 

- دانشجویان پزشکی از همه اورژانس‌ها خارج شوند.

- در مورد لغو جشنواره‌ها و همایش‌هایی که خیلی ضروری نیست اقدام شود.

- پذیرش بیمار الکتیو از سایر استان‌ها از ستاد هدایت محدود شود.

کد خبر 486409 برچسب‌ها كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران همه بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، نسبت به تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای OTC هشدار داد. 

به گزارش مهر، راضیه کشاورز، در تشریح خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه، گفت: هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه در فضای مجازی، عدم اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی آنها، از دلایل مؤثر در مصرف بالای داروهایی است که بدون نسخه هم بفروش می‌رسد.

وی افزود: این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده تأثیر بیشتر و بهبودی سریع‌تر است، یک باور غلط است و هیچوقت نباید داروهای OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوزهای بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده استفاده کرد.

کشاورز ادامه داد: اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه، داروهای OTC ادامه پیدا کند حتماً عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت، همچنین توجه به فرهنگ سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه شده، طولانی‌تر از زمان توصیه شده و بدون توجه به هشدارها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این داروها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این باره آموزش‌های دقیق و فرهنگ‌سازی داشته باشیم. مردم نباید تصور کنند که این داروها خطرات و عوارض کمی دارند و مهم نحوه مصرف آنها است که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو بر اساس دستورالعمل‌های روی برچسب است که طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروساز که در داروخانه حضور دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشکلات گوارشی و مغزی در پی مصرف خودسرانه دارو مصرف خودسرانه دارو برای پیشگیری از کرونا؛ ممنوع عوارض آمپول نوروبیون را بشناسید چرا مشاوره تلفنی با پزشک مورد استقبال کاربران قرار گرفته؟

دیگر خبرها

  • مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه