Web Analytics Made Easy - Statcounter

با رونمایی از دانش فنی و تولید فیلم‌های چندلایه فرآورده‌های تزریقی و ملزومات دیالیز صفاقی ایران ساخت توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، نیاز بیماران کلیوی به تجهیزات دیالیز صفاقی تأمین شد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سفر استانی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به خراسان رضوی و با همراهی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، از دانش فنی و خط تولید فیلم‌های چندلایه فرآورده‌های تزریقی و ملزومات دیالیز صفاقی رونمایی شد تا گامی بلند در مسیر تأمین نیاز بیماران کلیوی به این فرآورده‌ها با دانش فنی بومی و تولیدات ایران‌ساخت برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«پیشرفت» ارمغان میدان دادن به نوآوری‌ها است
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این مراسم رونق اقتصاد کشور را در گروی ایجاد میدان و زیست بوم لازم برای شرکت‌های دانش بنیان دانست و گفت: این که شرکت‌ها و صنایع بزرگ از شرکت‌های داشن بنیان حمایت کنند و بازار را در اختیارشان قرار دهند موضوعی است که بر آن تاکید داریم و راه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌دانیم. روش نوآورانه و محصول دانش بنیانی که در این همکاری تولید شده است، به زودی جایگزین روش‌های مرسوم بازار خواهد شد و این موقیتی در بومی سازی محصولاتی است که تا پیش از این در انحصار چند شرکت محدود بود.

ستاری از رونق کسب و کار‌های دانش بنیان با کمک صنایع و شرکت‌های بزرگ گفت و ادامه داد: بازار بزرگی توسط شرکت ثامن دارو در اختیار یک شرکت دانش بنیان قرار گرفته است و با بومی شدن این فناوری که تا پیش از این وارداتی بود می‌تواند ضمن کمک به نیاز کشور، ارزش افزوده قابل توجهی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

رییس ستاد توسعه زیست فناوری، پیشرفت را در گروی برون سپاری پژوهش‌های فناورانه به کسب و کار‌های دانش بنیان دانست و گفت: لازم است در هر شرکتی کار تحقیق و توسعه انجام شود، اما زمانی این واحد موفق است که کار خود را برون سپاری کند و نوآوری از شرکتی حاصل می‌شود که تمام زمان و نیروی انسانی خود را برای حل یک مسأله صرف می‌کند. این نوآوری‌ها حاصل میدان دادن به شرکت‌هایی است که نوآوری خود را درگیر صرف مسأله می‌کنند و این روش اثرمندتری برای کمک به توسعه فناوری در کشور است.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، بیش از ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان و هزاران استارتاپ که ضمن ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی دانش آموخته و خلاق، میلیارد‌ها تومان ارزش افزوده خلق کرده اند، حاصل میدان دادن به همین نوآوری‌ها است.

ستاری، با بیان این که ایران جزو برترین‌های حوزه زیست فناوری در منطقه است بیش از ۲۲ داروی زیست فناور توسط بیش از ۶۰۰ شرکت داشن بنیان فعال این حوزه ایرانی ساخت شده است و باید از این پتانسیل در مسیر توسعه اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی استفاده کنیم. این حوزه اقتدار آفرین برای کشور است و محدودیت‌های همچون تحریم‌ها همواره زاینده نوآوری بوده است.

وی از حمایت معاونت علمی و فناوری برای تأمین زیرساختی و زیست بوم همکاری کسب و کار‌های دانش بنیان با صنایع بزرگ گفت و افزود: بیش از ۶۰ درصد صادرات محصولات دانش بنیان ایران ساخت به حوزه زیست فناوری اختصاص دارد و اگر می‌خواهیم پیشرفت و توسعه پایدار را تجربه کنیم، باید به این شرکت‌ها زمینه و میدان بدهیم. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به طور کامل آماده است تا از ترویج این فرهنگ و رونق همکاری‌های شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی و شرکت‌های بزرگ حمایت کند.

تأمین نیاز‌های بیماران دیالیزی با محصول دانش‌بنیان ایران‌ساخت
این دستاورد دانش بنیان ایران ساخت، حاصل همکاری مشترک شرکت ثامن دارو و شرکت دانش بنیان لفاف خزر است که لفاف‌های چندلایه صنایع دارویی شامل انواع فیلم‌های بسته بندی سرنگ و سایر تجهیزات پزشکی ساخته و به بازار عرضه می‌کند.
۹۰ درصد از نیاز بیمارانی که نیازمند انجام دیالیز صفاقی هستند با این تولیدات تأمین و فرآیند انجام دیالیز صفاقی اکنون در داخل کشور دانش فنی این فرآیند، بومی شده است.

دیالیز در تصفیه خون بیماران دچار نارسایی کلیه استفاده می‌شود و دارای انواع همودیالیز و دیالیز صفاقی است.

در دیالیز صفاقی از صفاق (پرده‌ای طبیعی که حفره شکم را می‌پوشاند) استفاده می‌شود. این پرده سوراخ‌های کوچکی دارد و به عنوان صافی عمل می‌کند. مواد زائد و مایعات می‌توانند از بدن دفع شوند. مایع دیالیز، ازخلال لوله پلاستیکی نرم و کوچکی به نام کاتتر دیالیز صفاقی، به حفره صفاق جریان می‌یابد. در دیالیز صفاقی، فرایند دیالیز داخل شکم بیمار با استفاده از غشا طبیعی (صفاق) بعنوان غشا دیالیز انجام می‌شود. اکثر بیماران مبتلا به نارسایی کلیه می‌توانند با دیالیز صفاقی استفاده کنند.

تولید محلول‌های دیالیز صفاقی را در خط تولید خود داشت و اکنون با بهره مندی از دانش فنی بومی، مابقی تجهیزات و نیاز‌های دیالیز صفاقی در خط تولید این شرکت قرار دارد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری تولیت آستان قدس دیالیز علمی و فناوری رییس جمهوری دانش بنیان دیالیز صفاقی ایران ساخت دانش فنی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است

بهرام عین اللهی٬‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: به رکورد ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان رسیده ایم. در بدو شروع به کار دولت سیزدهم  ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داشتیم که امروز و بعد از دو سال و نیم به ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش یافته است.

او گفت: این افزایش یک رکورد محسوب می‌شود و  یکی از کار‌های بسیار خوب در زمینه پانسمان بیماران پروانه‌ای بود که امیدواریم با حمایت‌های بیشتر به تجاری شدن برسد و بتواند نیاز‌های کشورمان را تامین کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان جزء کار‌های مهم این وزاتخانه است.

عین اللهی افزود: بنای ما بر این است که با تقویت دانش‌بنیان‌ها دارو‌های اکثر بیماری‌ها را تامین کنیم و در مورد تالاسمی هم همین موضوع مطرح است. بعضی از بیماران می‌گویند داروی داخلی استفاده نمی‌کنیم و حتما داروی خارجی می‌خواهیم که این موضوع را باید متخصصین تشخیص دهند. 

او گفت: اولویت ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع کمبود‌های دارویی است. تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است.

وزیر بهداشت درباره چرایی رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گفت: در این سنین تمامی اعضای بدن کودک رشد تکاملی دارند و هرگونه نقصی می‌تواند تا پایان عمر با فرد بماند به همین دلیل با پیشنهاد وزارت بهداشت در هیئت دولت این موضوع به تصویب رسید و جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که کودکان را در ۷ سال اول زندگی در مراکز دولتی به شکل رایگان درمان کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است