Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکنام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، برگزاری طرح عیدانه کتاب را به شهرهایی که اعلام آمادگی کنند محدود دانست و گفت: شهرداری تهران و مشهد برای برگزاری عیدانه اعلام امادگی کرده اند و اگر عیدانه برگزار شود در این دو شهر خواهد بود.

وی درباره همکاری نهادهای دولتی چون وزارت فرهنگ و ارشاد استان‌ها، بیان کرد: امسال هم مثل سال گذشته، با توجه به مشکلاتی چون نبود بودجه و وضعیت اقتصادی، برنامه ای برای برگزاری طرح عیدانه کتاب نداشتیم؛ اما با برگزاری پاییزه کتاب با مشارکت شهرداری های تهران و مشهد، به آن‌ها پیشنهاد دادیم که اگر در طرح عیدانه پیش قدم شوید، ما آمادگی انجام آن داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی پور افزود: شهرداری تهران طی جلسه ای اعلام آمادگی کرد، شهرداری مشهد هم آماده اجرای طرح در مشهد است؛ ما هم با در اختیار گذاشتن زیرساخت‌های اجرایی و نرم افزاری مربوط، با آن‌ها همکاری خواهیم کرد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر و تخصیص آن به مصرف‌کننده طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح‌ها کتابفروشی ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را بعداً از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند. طرح عیدانه کتاب هم از جمله طرح های فروش فصلی کتاب است که تاکنون سه دوره از آن اجرا شده است. طرح تابستانه کتاب ۹۸ یازدهمین و طرح پاییزه کتاب ۹۸ دوازدهمین دوره از طرح های فروش فصلی کتاب بود؛ طرح تابستانه کتاب ۹۸ با شعار کتاب، همنشین دلنشین از ۲۵ تیر تا سوم مرداد و طرح پاییزه شعار حال خوش خواندن از ۲۳ آبان تا ۵ آذر در سراسر کشور و تا ۸ آذر در مشهد اجرا شد. 

نمایشگاه کتاب آبان برگزار شود

مدیرعامل خانه کتاب، تعویق سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب را محتمل دانست و گفت: به نظر می آید همه نهادهای فرادست مثل شورای امنیت ملی و نهادهای تصمیم گیرنده، برای تعویق نمایشگاه، به موضوعات بسیاری توجه می کنند. مساله سلامتی شهروندان است که مهم ترین اولویت نظام و دولت است تا دچار بحران نشویم. اگر مجموع تصمیم گیرندگان به جمع بندی برسند باید زمان نمایشگاه تغییر کند.

حسینی پور پیشنهاد کارشناسی‌شده خانه کتاب برای تغییر زمان نمایشگاه را آبان ماه دانست و ادامه داد: بهترین زمان بازگشتن به زمان برگزاری اولین دوره نمایشگاه است که در آبان ماه برگزار شد، چون در طی سال‌ها که نمایشگاه را برگزار می کنیم، حتی بدون کرونا هم دچار مشکلات بسیاری بودیم، مشکلات بودجه کشوری، امتحانات دانشگاه‌ها، مدارس رو به تعطیل، تخصیص اعتبار و غیره اما اگر در آبان برگزار شود، حتی تقویم بین المللی مان را هم تغییر بدهیم، مشکلات بسیاری حل خواهد شد. تامین اعتبار ساده تر است، مدارس باز هستند و هوای شهر هم بهتر است.

برچسب‌ها شهرداری مشهد شهرداری تهران نیکنام حسینی پور موسسه خانه کتاب ایران کتاب پروندهٔ خبری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد شهرداری تهران نیکنام حسینی پور موسسه خانه کتاب ایران کتاب شهرداری مشهد شهرداری تهران نیکنام حسینی پور موسسه خانه کتاب ایران کتاب طرح عیدانه کتاب حسینی پور خانه کتاب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد مهدی نیکونژاد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.
وی، افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.
نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.
عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب