Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، شاخص کل در پایان معاملات امروز با رشد ۴۸۳۱ واحدی توانست بار دیگر کانال جدیدی را فتح کرده و تمام کارشناسان انگشت به دهان فرو برده و رشد بورس را تماشا کنند.

قدم به قدم با گروه های بورسی

گروه فعالیتهای کمکی به نهادهای مالی واسط همچنان پیشتاز گروه های بورسی بوده و سه نماد از این گروه در صف خرید و یک نماد از آن در محدوده مثبت چهار درصد رشد داشته اند، به علت افزایش حجم نقدینگی در بورس، سهام شرکت های فراکاپ به شدت در حال رشد بوده و هر روز پنج درصد را عاید سرمایه گذاران می کنند، مدیرعامل شرکت فرابورس در مصاحبه هفته های گذشته با یک رسانه تصریح کرده بود سهام این نماد به صورت حبابی رشد کرده و این میزان نمی ارزد، اما توجه به یک نکته اساسی می تواند افزایش قیمت نمادهای بورس، کالا و فرابورس را توجیه کند و آن هم این است که بازار به صورت هوشمند پیش می رود، حق درآمد، بالایی نمادهای فوق از هر سهامدار باعث شده نمادهای این گروه ها به شدت افزایشی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمادها در آینده نیز با رشد مواجه خواهند شد، اما سوال اساسی این است که زمان اصلاح آنان در چه زمانی خواهد بود، نماد فرابورس بیش از ۱۰ برابر از آغاز سال تاکنون رشد داشته است و این نماد ممکن است در یک زمانی زیر پای سهامداران خود را خالی کند.

در گروه بانکی ها نیز وضعیت نوسانی است، گزارش های یک ماه و ۹ ماه غول های بانکی چنگی به دل نزده و گویی این نمادها وارد وضعیت اصلاح قیمتی شده اند.

با نزدیک شدن عید نوروز بازار گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی رشد داشته و این گروه در وضعیت مناسبی قرار دارند، سردسته این گروه نماد کسرا است که اکنون در موج پنجم صعود خود قرار داشته و در آینده ای نزدیک موج اول صعود را شروع خواهد کرد.

سیمانی ها نیز وضعیت مناسبی را داشته و چند نماد از این گروه در وضعیت اصلاح قیمتی قرار گرفته اند، بازار شب عید برای سیمانی ها نیز فروش را بیشتر کرده و دلیل فروش دیگر این گروه قیمت دلار بوده که این گروه اکنون با افزایش فروش و افزایش تقاضا مواجه شده است.

پربازده ترین گروه بورسی در روز دوشنبه مختص دارویی هاست ، این گروه با شیوع ویروس کرونا با افزایش تولید و افزایش فروش و در نتیجه افزایش قیمت همراه شده است و بسیاری از نمادهای این گروه در وضعیت صف خرید قرار دارند، دارویی ها به علت حجم متوسط معاملات با افزایش تقاضا به راحتی در آستانه صف خرید قرار گرفته و این امر این گروه را بسیار جذابتر از قبل کرده است.

فلزات اساسی وضعیتی نسبتا مناسب دارند اما بزرگان این گروه نیز وضعیت به سامانی ندارند در گروه فرآورده های نفتی این وضعیت به همین منوال پیش رفته اما حجم قرمزهای گروه نفت بسیار بیشتر از فلزات اساسی است. غول های خودرویی نیز وضعیت مناسبی نداشته و حتی بازار شب عید نتوانسته آنان را در محدوده مثبت پیش ببرد.

شاخص کل ۵۰۰ هزار واحد

در تحلیل دیروز پیش بینی کرده بودیم که بازار امروز می تواند به راحتی از کانال ۵۰۰ هزار واحد عبور کند، قدرت نقدینگی توانست بازار را به این میزان از رشد رسانده و سود خوبی را نیز عاید سهامداران کند، بررسی سهام های مختلف نشان می دهد بازار هنوز راه رشد را در پیش گرفته و تا پایان امسال می تواند قله های جدیدی را فتح کند، حال دیگر فتح کانال ۶۰۰ هزار واحد بعید نخواهد بود.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بورس نیز وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد

به گزارش خبرنگار مهر بازار بورس امروز در اخرین روز معاملاتی هفته با افت ۳۹۰۱ واحد به کار خود پایان داد و شاخص کل به عدد ۲,۲۶۴,۹۲۴ رسید.

همچنین شاخص هم وزن نیز با ۴۲ واحد رشد به عدد ۷۵۰,۸۴۳ رسید.

از نمادهایی که امروز موجب افت شاخص کل شدند می‌توان به نمادهای فملی، فولاد، کچاد، فارس، کگل و شستا اشاره کرد.

با کاهش حجم معاملات سهام و حق تقدم سهام به ۶.۵ میلیون برگه در بازار روز جاری، ارزش معاملات خرد رقم دو هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان را ثبت کرد. همچنین حقیقی‌های بازار نیز روند خروج سرمایه از بازار را ادامه دادند تا خالص خروج پول حقیقی از بورس امروز به ۲۱۴ میلیارد تومان برسد.

در معاملات امروز نماد فن افزار بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۹۲ میلیارد تومان بود.

پس از فن افزار، ثفارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و شستا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد کرومیت و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۵۵۴ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۹۶۴ سهم در صدر قرار گرفته است. ذوب در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد کرمان و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

در معاملات چهارشنبه، ۵۸ نماد صف خرید داشتند و ۴۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۵۴ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۲ درصدی به ۲۴۹ میلیارد تومان رسید.

کد خبر 6094265 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس