Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:34:48 GMT

تاکید سازمان جهانی بهداشت بر قابل مهار بودن کرونا

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۴۸۴۶

تاکید سازمان جهانی بهداشت بر قابل مهار بودن کرونا

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته(دوشنبه) در ژنو و در جریان کنفرانسی خبری اعلام کرد: پیام اصلی آن است که باید به تمامی کشورها امید، شهامت و اعتماد به نفس داد که می توان این ویروس (کرونا) را مهار کرد و در واقع خیلی از کشورها همین کار را کردهاند.

تدروس آدهانوم گبرای سوس (Tedros Adhanom Ghebreyesus) افزود: استفاده از واژه «فراگیر» در حال حاضر مطابق با واقعیات نبوده و مطمئنن ایجاد هراس می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید بر مهار (ویروس کرونا) تمرکز کرده و در عین حال هر کاری از دستمان بر می آید برای آمادگی در برابر فراگیر شدن احتمالی آن انجام دهیم.

این مقام بهداشتی سازمان ملل افزایش ناگهانی موارد ابتلا به کرونا در ایران، کره جنوبی و ایتالیا را به شدت نگران کننده خواند ولی گفت که مسئولان فعلا شاهد گسترش جهانی افسارگسیخته این ویروس یا موارد حاد و مرگ و میر فراوان نیستند.

وی گفت: آیا این ویروس قابلیت فراگیر شدن دارد؟ قطعا دارد. آیا به آن مرحله رسیده ایم؟ برآورد ما نشان می دهد که هنوز نرسیده ایم.

مایک رایان مدیر برنامه های اضطراری سارمان جهانی بهداشت نیز در مورد وضعیت ایران گفت: لازم است تا در موج اولیه عفونت ها در هر کشوری که به تازگی دچار این ویروس شده، بسیار احتیاط کنیم زیرا ممکن است تنها موارد حاد را شناسایی کنیم و مرگ و میرها بزرگنمایی شوند.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ده ها هزار نفر را در این کشور مبتلا و جان بیش از ۲ هزار نفر را گرفته است.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۶۱ نفر و جان باختگان 12 نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت روان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت روان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا سلامت روان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان در اقصی نقاط دنیا که از مظلوم دفاع می کنند را می ستایم و این ضمیرهای آگاه قابل ستایش و تقدیر است.

وی افزود: ادامه این حرکت ها و خیزش های خودجوش دانشجویی در اقصی نقاط دنیا در مقابل نسل کشی ها، درندگی ها و کشتن غیرنظامیان، بانوان و کودکان و حساسیت آنها نسبت به این جنایات می تواند آغازگر سیر تحولات جهانی و بیداری ملت های آزاده باشد و ما با قاطعیت از این حرکت ها اعلام حمایت خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دنیا در مقابل چنین جنایت هایی موضع گیری خواهد کرد و سازمان بین الملل هم تصمیمات جدی تری خواهد گرفت.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴،نشست با اعضای هیات رئیسه از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی (با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و موارد دیگر)، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان