Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@12:52:48 GMT

انتخابات فوتبال؛ آیا قریب استعفاء می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۵۱۶۰

انتخابات فوتبال؛ آیا قریب استعفاء می‌دهد؟

در حالی که گفته می شود قریب رییس بعدی فدراسیون فوتبال است زمزمه هایی نیز مبنی بر استعفای او پیش از برگزاری انتخابات وجود دارد. 

به گزارش "ورزش سه"، انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال 25 اسفند ماه برگزار می شود و قریب یکی از نامزدهای احراز صندلی ریاست ساختمان سئول است. در حالی که گفته می شود قریب به دلیل حمایت از سوی وزارت ورزش و جوانان شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات پیش رو دارد زمزمه هایی نیز مبنی بر کناره گیری او از انتخابات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این خبر هنوز به طور رسمی تایید نشده است و نامزد ریاست فدراسیون فوتبال هم در مورد آن اظهار نظری نداشته است. طبیعتا اگر قریب مایل به حضور در انتخابات نبود در آن ثبت نام نمی کرد. سوال اینجاست چرا چنین خبری به بیرون درز پیدا کرده است؟ 

 

گفته می شود قریب خیلی علاقمند به لابی برای جمع آوری آراء نیست. اما به دقت در حال رصد کردن اظهار نظرها در محافل فوتبالی است و در نهایت اگر احساس کند جو برگزاری انتخابات به سود نامزد دیگری است از حضور در آن خودداری خواهد کرد چرا که نمی خواهد یک بار دیگر در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شکست بخورد. حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال از سوی قریب بیشتر به خاطر درخواست هایی است که از می شود و در چنین شرایطی عقیده دارد آنهایی که از او دعوت به حضور می کنند باید َشرایط برای پیروزی اش فراهم کنند. 

 

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال به طور حتم با توجه به تجربیاتی که از حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال دارد پیش از برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال که 25 اسفند ماه خواهد بود تصمیم خود را در این باره خواهد گرفت. او به خوبی می داند که بیشترین نقش را در انتخاب رییس فدارسیون فوتبال روسای هیات استان ها دارند که اکنون با فدراسیون فوتبال همکاری می کنند و اگر او گزینه ی تایید شده از سوی وزارت ورزش و جوانان هم باشد باید برای پیروزی حساب ویژه ای روی رای هیات استان ها و البته باشگاه های لیگ برتر باز کند. باشگاه هایی که هر یک – یک حق رای در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال دارند. گفته می شود قریب در صورت پیروزی در انتخابات قصد دارد از نبی که او هم نامزد ریاست فدراسیون فوتبال است به عنوان دبیر کل استفاده کند چرا که بر این عقیده است فوتبال امروز در شرایط بحرانی قرار دارد و برای رهایی از این وضعیت باید مربیان باتجربه را بیشتر به خود ببیند.

فدراسیون فوتبال محمد حسین قریب

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مشخص شود.

در دور اول انتخابات مجلس در تهران چهره‌هایی که در لیست‌های شورای ائتلاف، شورای وحدت و ائتلاف امنا بودند توانستند به مجلس راه پیدا کنند از این رو رقابت بر سر جلوس بر کرسی ریاست مجلس از همان فردای اعلام نتایج انتخابات آغاز شده است.

حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم در رده چهارم انتخابات مجلس در تهران گمانه‌زنی‌هایی را برای اینکه وی در مجلس دوازدهم کرسی ریاست را به رقبایش واگذار می‌کند شکل گرفته است، اما با وحدتی که بین شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی و جبهه پایداری شکل گرفته احتمال زیاد رقابتی بین این دو جریان وجود نداشته باشد، اما ائتلاف امنا که در خارج از این ائتلاف است جدی‌ترین رقیب قالیباف برای ریاست مجلس است.

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نفر اول انتخابات مجلس در تهران در کنار حجت‌الاسلام حمید رسایی، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، منوچهر متکی، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری و حمیدرضا حاجی‌بابایی ازجمله افرادی هستند که نام آنها در کنار نام قالیباف برای ریاست مجلس شنیده شده البته با توجه به ائتلاف شانا و پایداری به‌طور قطع باید یا قالیباف و یا آقاتهرانی نامزد ریاست قوه مقننه شوند.

البته با توجه به اینکه حدود ۱۵۰ منتخب مجلس دوازدهم (تا قبل از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس) از لیست شورای ائتلاف هستد به نظر می‌رسد گزینه اصلی برای ریاست مجلس همان رئیس مجلس یازدهم یعنی محمدباقر قالیباف باشد.

با توجه به اینکه ائتلاف امنا برای ریاست مجلس رقابت نزدیکی با شورای ائتلاف دارد این احتمال وجود دارد ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس یکدست نشود و از جریان‌های مختلف در آن حضور داشته باشند.

تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود

مجتبی یوسفی عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم درباره ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: الان زود است و نباید برای ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس آینده عجله کرد.

وی اظهار کرد: هر قوه‌ای یکسری مزایا و معایبی دارد و برای اینکه معایبمان را کم کنیم باید ساختار تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و مسئولیت‌ها با همراهی نمایندگان مجلس صورت گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: تضارب آرا اشکال ندارد و نظرات و جریان‌های مختلف باعث رشد، چالش و پخته‌تر شدن غنای بحث‌ها می‌شود، اما اینکه به تفرقه و چنددستگی برسد نه به نفع نظام و نه به نفع کشور است.

یوسفی ادامه داد: اینکه انتقاد به تخریب و دودستگی برسد و هم در مجلس فعلی و هم در مجلس آینده تصمیم‌هایی که باید بین نمایندگان گرفته شود، از بیرون گرفته شود قطع‌به‌یقین باعث ضرر قوه مقننه می‌شود و اقتدار مجلس کاهش پیدا می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم گفت: درباره ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس بعد نمی‌توان پیشداوری کرد، اما نظرم این است که باید کار مجلس به نمایندگان سپرده شود. 

با توجه به اینکه مجلس جایی است که همه دیدگاه‌ها و تفکرات باید در آن باشند جریان‌های سیاسی نباید از تضارب آرا برای اداره مجلس خود را محروم کنند.

دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم

روح‌الله متفکرآزاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معتقدم مجلس جایی است که همه باید باشند و در آن حرف بزنند.

وی اظهار کرد: می‌توان در یک جامعه متکثر با دیدگا‌ه‌ها و سلیقه‌های مختلف بدون دعوا، جنگ، هتاکی، پرده‌دری با سلم و صفا و وحدت زندگی کرد و اهداف را پیش برد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: اینکه هرکسی بتواند حرف خود را بزند به رشد و پیشرفت کشور کمک می‌کند لذا امیدوارم مجلس بعدی مجلسی باشد که هر دیدگاهی امکان بیان نظرش را داشته باشد و جمع‌بندی آن بشود تلخ نکردن ذائقه مردم و نشان دادن اینکه همه تلاش ما برای رفع مشکلات کشور است و دعواهایمان هم این باشد که چگونه می‌توان مشکلات کشور را حل کرد نه اینکه من کدام سمت بنشینم، چون من دعوا بر سر صندلی را خیلی دوست ندارم. 

برای تشکیل مجلس دوازدهم باید تا هفت خرداد صبر کرد تا هیئت‌رئیسه سنی مجلس انتخابات هیئت‌رئیسه را برگزار کند البته به‌غیر از رقابت بر سر ریاست مجلس آینده، رقابت برای حضور در ترکیب هیئت‌رئیسه بین نمایندگان هم داغ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • ورودرئیس فدراسیون فوتبال به کرمان
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • حضور مالک جدید باشگاه استقلال در فدراسیون کشتی
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها