Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@21:35:13 GMT

۹۶درصد؛ نرخ باسوادی کشور

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۵۲۲۰

۹۶درصد؛ نرخ باسوادی کشور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین ؛ شاپور محمدزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، اظهارکرد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از هر ۱۰۰نفر ایرانی ۴۸نفر باسواد بودند که خوشبختانه در این ۴۰سال این رقم طبق آمار سال ۹۵ به ۹۴.۷درصد رسیده است و به ازای هر ۱۰۰نفر ایرانی یک چیزی حدود ۹۵نفر باسواد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: هم‌اکنون می‌توانیم ادعا کنیم که نرخ بی سوادی در کشور به ۹۶درصد و در استان قزوین این آمار به ۹۷درصد رسیده است که این اتفاق بزرگی به حساب می آید.
معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص آمار بی سوادان زن قبل از انقلاب اسلامی، اعلام کرد: از هر ۱۰۰نفر فقط ۳۵نفر از زنان کشورمان باسواد بودند، اما این رقم طبق آمار سال۹۵ به ۹۳.۵درصد رسیده و در بخش روستایی از ۲۸.۸درصد بی سوادی در سال۹۵ به ۸۹.۵رسیده است.
محمدزاده تأکید کرد: همه ارکان نظام در حوزه سوادآموزی باید پای کار بیایند و با شناسایی افراد بی سواد، به مرحله ای برسیم که بی‌سوادی در کشور ریشه کن شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش نقش مجلس شورای اسلامی در سیاست گذاری برنامه های آموزش و پرورش را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: امیدواریم نمایندگان منتخب مردم در مجلس آینده همچون گذشته توجه ویژه ای به حوزه آموزش و پرورش داشته باشند و قوانین خوبی در این حوزه وضع کنند.

48

کد خبر 1356943

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی

با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و تعدادی از مسئولان استانی آیین کلنگ زنی طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی بخش الموت غربی برگزار شد.

این طرح توسط شرکت تعاونی توسعه زیست آکام الموت اجرایی و منجر به اشتغال زایی ۲۰۰ نفر خواهد شد.

طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی با ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار راه اندازی خواهد شد و می تواند منجر به تولید بیش از هزار تُن انواع ماهی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود