Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 128 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، دو‌شنبه پنجم اسفند‌ماه 1398 به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

منصور کبگانیان قائم‌مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع اشاعه ویروس کرونا گفت: در ابتدا و پیش از دستور جلسه تأکید شد این موضوع از بُعد فرهنگی بزرگ‌نمایی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبگانیان با تأکید بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی، افزود: دستگاه‌های فرهنگی به‌ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها از بزرگ‌نمایی بیش از حد موضوع ویروس کرونا پرهیز کنند.

قائم‌مقام ستاد علم و فناوری دستور اول جلسه را «توسعه جذب دانشجویان خارجی مراکز آموزش عالی کشور» بیان کرد و گفت: دانشگاه‌های کشور، مشکل دانشجویان خارجی مبنی بر لزوم دریافت مجوز برای هر بار خروج از کشور را از طریق وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ستاد نقشه جامع علمی اعلام کردند.

وی با اشاره به وجود این قانون پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و اجرایی شدن آن توسط نیروی انتظامی گفت: با توجه به نیاز اصلاح این قانون، در جلسه مصوب شد که دانشجویان خارجی در دوران تحصیلی ویزای مولتی‌پُل داشته و مجاز به چندین بار تردد باشند.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: قانون دیگر این بود که دانشجویان خارجی در صورت بازگشت به کشور خود، فقط می‌توانستند سه ماه از ایران دور باشند که این مدت نیز به ۶ ماه افزایش یافت.

کبگانیان گفت: مقرر شد در راستای تسهیل در تردد دانشجویان خارجی سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات این دانشجویان راه‌اندازی ‌شود.

قائم‌مقام ستاد علم و فناوری با تأکید بر لزوم طرح این دو مصوبه در کمیسیون دولت و هیئت دولت ادامه داد: برای پرهیز از تداخل مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد دادیم این مصوبات در قالب لایحه اصلاح قانون در مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور، دستور دوم جلسه را طرح تشکیل «سازمان حمایت از توسعه روابط علمی بین‌المللی» بیان کرد و گفت: در جلسات گذشته به کارگروهی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست دادیم با برگزاری جلساتی با نمایندگان دستگاه‌های مختلف، پیشنهاد‌های خود را برای ایجاد این سازمان را ارائه دهند.

کبگانیان با اشاره به تأکید اعضا مبنی بر عدم ایجاد سازمان جدید، گفت: مقرر شد مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای این منظور در نظر گرفته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مقرر شد این مرکز با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هماهنگی و حمایت از همکاری‌های علمی را انجام دهد تا تناقضی در وظایف وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد ایجاد نشود.

کبگانیان با اشاره به پیشنهاد معاونت بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر جذب دانشجویان و طلاب خارجی، گفت: با توجه به تجربه خوب جذب طلاب خارجی در جامعه‌المصطفی و لزوم جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های برتر کشور مقرر شد وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش‌وپرورش و دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت حجت‌الاسلام محسن قمی این موضوع را بررسی کرده و به ستاد نقشه جامع علمی ارائه دهند.

انتهای پیام/

168 / 320 منصور کبگانیان قانون تردد دانشجویان خارجی دانشجویان خارجی در ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشجویان خارجی در ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد نقشه جامع علمی دانشجویان خارجی مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد

رئیس­ جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.   به گزارش ایسنا،  سیدابراهیم رئیسی، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است را به این شرح برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ کرد:   «ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه جلسه ۴۶۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تصویب رسیده است به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می­گردد:   «ماده واحده- با استناد به ماده ۲ آیین­‌نامه شورای فرهنگ عمومی (مصوب جلسه ۳۹۸ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن)، خانم عاطفه خادمی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب می‌­شود».   عاطفه خادمی   عاطفه خادمی کیست عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود.   گفتنی است، خادمی متولد سال  ۱۳۶۳ شهرستان بروجرد و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.   وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه  با محوریت زنان و خانواده نیز هست.   در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.   یادآور می‌شود، پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها