Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@18:20:32 GMT

کشف بیش از ۵.۵ میلیون ماسک احتکار شده

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۵۵۲۹

سردار حسین رحیمی، در حاشیه اجرای طرح کشفیات مواد محترقه و ارز قاچاق که صبح امروز در مقر پلیس پایتخت برگزار شد، گفت: با ورود ویروس کرونا به کشور و نگرانی‌هایی که در پی آن ایجاد شده است، بسیاری از اقشار در کنار یکدیگر به مقابله با این ویروس پرداخته‌اند، اما متاسفانه برخی سوداگران دنبال سوء استفاده بوده و اقدام به جمع‌آوری، دپو و احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و نیازهای مردم کرده‌اند که برای مقابله با این افراد، پلیس وارد عمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی - وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی، پلیس امنیت و پلیس پیشگیری با تمام توان به این موضوع ورود کرده‌اند، گفت: در همین راستا نیز ده‌ها انبار و مراکز مهمی که این اقلام در آنها قرار داشت از سوی ماموران این پلیس‌ها مورد بازدید قرار گرفت که در جریان آن تعدادی از انبارها که اقدام به احتکار این اقلام کرده یا قیمت آن را به شکل سرسام آوری بالا برده بودند، شناسایی شدند. دو انبار نیز در این خصوص روز گذشته پلمپ شد.


رحیمی با اشاره به تولید ماسکهای غیر بهداشتی اظهار کرد: متاسفانه برخی سودجویان حتی سلامت مردم را نیز به خطر انداخته بودند که در همین راستا سه کارگاه که با استفاده از اقلام غیربهداشتی و غیرقانونی اقدام به تهیه ماسک ‌کرده بودند که پلمب شد؛ این کارگاه‌ها در پوشش یک برند معروف و با ابتدایی‌ترین وسایل ماسک را تولید می‌کردند که کاملا غیر بهداشتی بود و آن را با قیمت بالایی هم به فروش می رسانند.


رییس پلیس پایتخت در مورد تعداد ماسک‌های احتکار شده و غیربهداشتی کشف شده نیز گفت: در روزهای گذشته بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک کشف شد و از روز گذشته تا امروز نیز حدود ۴.۵ میلیون ماسک کشف شد که ارزش آنها حدود ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان این که قرارگاه ویژه پدافندی کروناویروس در ناجا نیز تشکیل شده است گفت: در این خصوص دستورالعمل‌های لازم از سوی این قرارگاه ابلاغ شده است.

رحیمی درباره‌ی برخورد با شایعه پراکنان در مورد کرونا ویروس اظهار کرد: در این زمینه پلیس فتا اقدامات خوبی را انجام داده و در تهران نیز سه نفر از افرادی که اقدام به ایجاد رعب و وحشت در مورد این ویروس کرده بودند از سوی ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی در پاسخ به پرسشی در مورد نقش پلیس در  ماجرای فرد خارجی مشکوک به کرونا ویروس در متروی شوش گفت: ماموران پلیس در کنار دیگر عوامل به سرعت این فرد را از مترو خارج و به بیمارستان انتقال دادند که البته در بررسی‌های بعدی که انجام گرفت، مشخص شد این فرد به کرونا مبتلا نبوده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با هشدار به سودجویان و افرادی که بخواهند از طریق کرونا ویروس برای مردم مشکل و اضطراب ایجاد کنند گفت: چه آن افرادی که از طریق احتکار و گران فروشی ماسک و مواد ضد عفونی کننده و چه آن افرادی که از طریق شایعه پراکنی و دروغگویی در فضای مجازی بخواهند برای مردم مشکل ایجاد کنند باید بدانند که پلیس رفتار آنان را رصد کرده و برخورد قاطعی با آنان خواهد داشت چرا که در بحث سلامت مردم و امنیت و آرامش روانی آنان ما با هیچ جا تعارف نداریم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ماسک اخبار اجتماعی پلیس امنیت کرونا ویروس ماسک ویروس سردار رحیمی کرونا ویروس کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به 27هزار و  298خانوار، تعداد 37هزار و 692 کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.   

به گفته بیات نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر پنج سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

وی هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد.

بیات افزود: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران(افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان پنج سال(صفر تا 59) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از 95 درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرارگرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از 30 اردیبهشت تا یکم خردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد