Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@11:31:15 GMT

آمادگی و بسیج همه امکانات برای مهار سیلاب

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۵۷۵۲

معاون اول رئیس جمهوری در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران چند شهر بر آمادگی و بسیج همه امکانات برای مهار سیلاب تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در پی هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر احتمال وقوع سیل و نیز استمرار بارندگی‌ها در حوزه‌های زاگرس و البرز، اسحاق جهانگیری امروز سه‌شنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، اصفهان، فارس، مرکزی، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و تهران در جریان آخرین وضعیت این استان‌ها در پی بارندگی‌های دیشب، جاری شدن سیلاب و تمهیدات اندیشیده شده برای مدیریت سیل قرار گرفت و بر بسیج همه امکانات برای مهار سیلاب و کاهش خسارات به مردم و زیرساخت‌ها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اول رئیس جمهوری از این استانداران خواست تا در همکاری دقیق و مستمر با سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی، اقدامات لازم برای پیشگیری از خسارت ناشی از سیلاب و رسیدگی به وضعیت همه شهروندان به ویژه مناطقی که در معرض سیلاب و آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌ها هستند را در دستور کار خود قرار دهند.

استانداران کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، اصفهان، فارس، مرکزی، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و تهران نیز در این تماس‌های تلفنی، گزارشی از آخرین میزان بارش‌ها، کنترل ورودی و خروجی سدها، ایجاد امکانات موقت برای شهروندان، تدارک امکانات و اعزام بالگرد برای عملیات امداد رسانی و انجام برخی اقدامات برای جلوگیری از آبگرفتگی در معابر شهری خبر دادند.

جهانگیری در مکالمه تلفنی با رئیس سازمان هواشناسی کشور پس از دریافت آخرین گزارش از میزان بارش در کشور بویژه در استان‌های حاشیه زاگرس و البرز، گفت: باید با دقت وضعیت نزولات جوی در کشور رصد و در صورت احتمال خطر، هشدار‌های لازم به مردم داده شود. همچنین این سازمان باید اطلاعات دقیق به استانداران و مسئولان جهت افزایش میزان آمادگی به منظور واکنش لازم در سریعترین زمان ارایه کنند.

وی همچنین از همه ساکنان استان‌های در معرض وقوع سیلاب خواست تا همکاری لازم را با مسئولان انجام داده و به توصیه‌های دستگاه‌های ذیربط به ویژه سازمان هواشناسی کشور که ضامن سلامت و امنیت آنهاست عمل کنند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور نیز با اشاره به آخرین پیش‌بینی‌ها از میزان بارش‌ها و استمرار آن در کشور، از اطلاع‌رسانی به مردم از طریق وسایل ارتباط جمعی به ویژه رسانه ملی در روز‌های قبل خبر داد و گفت؛ تلاش خواهیم کرد تا با رصد جامع الگو‌های هواشناسی، پیش‌بینی‌های صحیح و دقیق به منظور اتخاذ تصمیمات لازم در اختیار مسئولان قرار دهیم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جهانگیری سیلاب مهار بارش باران سازمان هواشناسی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، از حادثه‌خیز بودن کشور ایران و به تبع آن استان‌های کشور یاد کرد و گفت : از ۶۶ مخاطره طبیعی و ساخته دست انسان که در جهان شناسایی شده، ۴۴ مورد آن در کشور ما نیز رخ می‌دهد.

وی سیلاب، زلزله، فرونشست زمین، آتش‌سوزی، سرمازدگی، خشکسالی، رانش زمین و ریزگرد‌ها را چند مخاطره اصلی و مهم در کشور اعلام کرد که از بین آنها سیل و زلزله اهمیت دو چندانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور یاد کرد که حدود یک پنجم آنها بزرگی بیش از چهار ریشتر دارد و افزود: در برخی سال‌ها که شاهد وقوع زلزله‌های بزرگی مثل زلزله بم، زلزله کرمانشاه و... در کشور بودیم، تعداد زلزله‌های سالانه به ۲۰ هزار مورد نیز رسیده است.

نامی با تاکید بر لزوم مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابرزلزله با توجه به فراوانی وقوع آن در کشور، اظهار کرد: باید سازه‌ها بگونه‌ای ساخته شود که در برابر زلزله‌های هشت ریشتری مقاوم باشد و اماکن حساس و حیاتی کشور نیز بتوانند در برابر زلزله‌های ۱۰ ریشتری مقاومت کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اهمیت افزایش ضریب بیمه در منازل مسکونی شهری و روستایی برای مقابله با بلایای طبیعی هم یاد کرد و با اشاره به هزینه بالای بیمه یک ساختمان مسکونی در مناطق شهری، افزود: باید به سمت راهکار‌های نوینی برویم که مردم بتوانند با هزینه کمتر منازل خود را بیمه کنند و از سوی دیگر هنگام بروز حادثه و خسارت، یک متولی مشخص برای پرداخت خسارت به آنها وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ساختمان‌های دولتی نیز باید بیمه داشته باشند و بالاترین رده یک دستگاه در برابر این موضوع مسئول است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به تغییرات آب و هوایی و تاثیرات آن در شکل‌گیری بحران‌ها، اظهارکرد: در این راستا، پیشگیری از وقوع بحران را در همه زمان‌ها و مکان‌ها به عنوان مهمترین اولویت در دستورکار قرار داده‌ایم. 

وی افزود: طی چندسال اخیر بویژه در سالجاری، شاهد وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور بودیم که اصلا انتظار سیلاب را در آن مناطق نداشتیم که این نشان می‌دهد که وقوع بحران‌هایی مانند سیلاب مربوط به زمان و مکان خاصی نیست، چرا که نظم آب و هوایی در جهان به هم ریخته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید