Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@05:11:32 GMT

توان تولید ۶ مگاوات برق‌آبی توسط سد آیت‌الله بهجت

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۵۹۳۵

توان تولید ۶ مگاوات برق‌آبی توسط سد آیت‌الله بهجت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از سرریز شدن سد آیت‌الله بهجت خبر داد و گفت: با سرریز شدن این سد مشکل آب برای سال آینده نداشته و نیروگاه برقابی این سد می‌تواند ۶ مگاوات برق را تولید کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وحید خرمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه اصلی سد آیت‌الله بهجت در استان گیلان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظیفه سد شهر بیجار تأمین آب آشامیدنی برای بیش از یک‌میلیون گیلانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از سرریز شدن سد آیت‌الله بهجت خبر داد و افزود: سد بیجار برای تأمین آب تصفیه‌خانه رئیس ساخته‌شده و ظرفیت ۱۰۵ میلیون مترمکعب آب را دارد که اکنون سرریز شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اذعان به اینکه سد آیت‌الله بهجت ظرفیت خوبی در حوزه تولید برق دارد، تصریح کرد: با توجه به بارش برف و باران بسیار مناسب استان گیلان و ذخیره‌سازی آب در سد بیجار مشکلی به لحاظ تأمین آب برای سال دیگر نداشته و نیروگاه آبی این سد می‌تواند ۶ مگاوات برق را تولید کند.

خرمی با درخواست از مردم برای عدم ورود به بستر رودخانه‌ها بیان کرد با توجه به اینکه سعی داریم آب پشت سد را رهاسازی کنیم لذا از مردم و خانواده‌ها درخواست داریم که از ورود به بستر رودخانه جداً خودداری کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان آب سد تولید سد آیت الله بهجت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ محمدی به ضرورت نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه-خدابنده- همدان در راستای تأمین ایمنی راه‌ها و جلوگیری از بروز حوادث ناشی از سرعت غیر مجاز اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، این سامانه تا یک ماه آینده به صورت کامل راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: مسیر‌های دیگری در استان از قبیل جاده زنجان - بیجار، زنجان -دندی، ماهنشان و طارم نیز نیازمند نصب سامانه‌های ثبت تخلفات است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: طبق برنامه اعلام شده نصب چنین سامانه‌هایی در محور قیدار به ابهر و زنجان به بیجار نیز تا ۲ ماه آینده انجام خواهد شد.

محمدی گفت: نصب این سامانه‌ها قطعا در ساماندهی ترافیک، افزایش ایمنی راه‌ها و پیشگیری از حوادث ناشی از سرعت غیرمجاز بسیار موثر است.

هم اکنون ۴۱ دستگاه نظارت تصویری، ۸۸ دستگاه ترددشمار و ۳۷ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در مسیر‌های ارتباطی استان زنجان فعال است.

حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی و فرعی در استان زنجان وجود دارد.

دیگر خبرها

  • کارگران رکن تولید هستند
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • خرم‌آباد در انتظار ساخت ۲ سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!