Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان یارمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از سیاست ها و اهداف ساخت سدهای مخزنی مهار و کنترل سیلاب است و شرکت امور آب منطقه ای استان نیز به این منظور اقدام به رهاسازی مدیریت شده مقداری از آب سدهای ایلام و دویرج کرده است.

وی افزود: رهاسازی این مقدار آب از (سد دویرج ۱۶ میلیون، سد ایلام ۱۱ میلیون متر مکعب) به صورت کنترل شده بوده تا به اراضی پایین دست خسارت و آسیب وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام یادآور شد: هم اکنون میزان خروجی آب از سد چم گردلان ایلام ۵۰ مترمکعب در ثانیه و میزان خروجی آب از سد دویرج دهلران نیز ۸۰ مترمکعب در ثانیه است.

یارمحمدی با اشاره به حجم کنونی سدهای سه گانه استان اضافه کرد: حجم مخزن سد ایلام ۶۴ میلیون مترمکعب است که با رهاسازی انجام شده حجم کنونی آن ۵۲ میلیون مترمکعب است.

وی به وضعیت آبی سد دویریج دهلران اشاره کرد و گفت: میزان حجم نهایی این سد ۲۰۰ میلیون متر مکعب است که هم اکنون حدود ۸۳ درصد حجم آب این سد معادل ۱۶۳ میلیون مترمکعب پر شده است.

وی به وضعیت سد کنگیر ایوان نیز اشاره کرد و گفت: حجم کلی سد کنگیر ایوان ۱۹ میلیون متر مکعب است که تاکنون ۱۴ میلیون متر مکعب آن معادل بیش از ۷۳ درصد حجم آن پر شده است.

یارمحمدی اضافه کرد: این ظرفیت خالی تا حدود بسیار زیادی به جمع آوری آب ناشی از باران های سامانه کنونی و نیز کنترل سیلاب کمک می کند.

وی تاکید کرد: رهاسازی آب سدها تا زمان فروکش کردن بارش های سیلابی همچنان ادامه دارد تا مشکلی در زمینه بروز سیلاب ایجاد نشود.

براساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی بارش نزولات جوی سیلابی تا روز چهارشنبه در استان ایلام ادامه دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا سه گانه هواشناسی ایلام آب میلیون انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی میلیون متر مکعب میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، گفت: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: بر اساس توافقات قبلی با هیئت حاکمه افقانستان قرار شد موضوع حقابه تالاب‌ها از بحث قراردادهای قبلی کاملا تفکیک و جدا شود.

واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی

وی با بیان اینکه بارش‌های اخیر وضعیت خوبی داشتند، افزود: در رابطه با حقابه هیرمند، حدود 60 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده است.

رییس سازمان محیط زیست بیان داشت: اگر بتوانیم انحراف به سمت گوددره را مسدود کنیم وضعیت تالاب‌ها بهتر مناسب‌تر خواهد شد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • فیلمی سرریز شدن سد «دویرج» دهلران
  • بارش ها یک سد دیگر ایران را سرریز کرد + جزئیات
  • سد مخزنی دویرج دهلران سرریز کرد
  • سد مخزنی«دویرج» دهلران سرریز کرد
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد