Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:57:10 GMT

ممنوعیت ملاقات در بیمارستان‌ مهاباد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۶۷۵۶

ممنوعیت ملاقات در بیمارستان‌ مهاباد

امیر بهزاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا اتخاذ شد.

وی افزود: ممنوعیت ملاقات عمومی در بیمارستان‌ها پیشتر به سه روز در هفته محدود شده بود که از امروز به طور کلی ملاقات با بیماران ممنوع اعلام شد.

وی با بیان اینکه بیماران به خاطر ضعف سیستم بدنی مستعد ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا هستند که احتمال آن با ورود ملاقات‌کنندگان بیشتر می‌شود، اضافه کرد: برای رفاه حال بیماران به یکی از همراهان آنان کارت ویژه تردد داده می‌شود که بر بالین بیمار حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد: مردم می‌توانند برای آگاهی از وضعیت بیماران بستری خود در بیمارستان‌ها از طریق تلفن جویای احوالشان شوند که این شیوه هم به نفع بیماران و هم ملاقات‌کنندگان است.

«بهزاد» با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مثبت یا مشکوکی در این شهرستان مشاهده نشده است از مردم خواست تا اطلاعات و اخبار را در این زمینه از خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های خبری مجوزدار پیگیری کرده و از توجه به اخبار کذب و ضد و نقیض و انتشار آن در فضاهای مجازی خودداری کنند. 

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

ویروس کرونا به خاطر ضریب شیوع بالا و نداشتن علایم بالینی شناسایی بیماران احتمالی مبتلا را سخت کرده و در نتیجه بهترین راه برای سرکوب این ویروس رعایت نکات بهداشتی توسط تک تک شهروندان است.

مراکز تجمع و ازدحام جمعیت مانند بیمارستان‌ها در ساعات ملاقات عمومی یکی از مهم‌ترین مکان‌های شیوع احتمالی بیماری‌های واگیر از جمله کرونا محسوب می‌شود که هم برای جمعیت ملاقات‌کننده و هم بیمارانی که سیستم ایمنی بدنشان باید از هرگونه شوک جدید مصون بماند، خطرساز است و به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی از شهروندان خواسته است در شرایط کنونی به ملاقات بیماران نروند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاباد بهداشت و سلامت ویروس کرونا مهاباد بهداشت و سلامت بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند