Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:47:47 GMT

آخرین وضعیت چهارمحال و بختیاری پس از بارش‌های شدید

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۶۸۱۱

آخرین وضعیت چهارمحال و بختیاری پس از بارش‌های شدید

ایسنا/چهارمحال و بختیاری از چند روز گذشته سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای از بارش‌های سیل‌آسا در استان‌های جنوبی کشور از جمله چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان و ... خبر داد، به همین منظور چند روز اخیر جلسه ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار برای سنجش میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و امدادی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، چهارمحال و بختیاری به‌علت وجود رودخانه‌های خروشان از جمله زاینده‌رود، دز و کارون در معرض وقوع سیلاب در بارش‌های شدید قرار دارد، بنابراین نیاز است دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از خطرات احتمالی سیل در این استان تدابیر لازم را قبل از آغاز بارش و در حین بارش داشته باشند.

ورود سامانه بارشی سیل‌آسا به چهارمحال و بختیاری

شاهرخ پارسا مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری چهارم اسفندماه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی فعال به استان از روز دوشنبه خبر داده بود و اظهار کرد: این سامانه بارشی از دریای سرخ وارد استان می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی پرفشار از شمال غرب وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود در ۲ روز آینده با بارش بیش از ۱۵۰ میلی‌متری باران و برف در کوهرنگ مواجه باشیم، همچنین با افزایش دما و ذوب برف در روز پنج‌شنبه شاهد جاری شدن روان آب‌ها به سمت رودخانه خرسان و کارون ۴ باشیم و وقوع سیلاب در چند روز آینده دور از انتظار نیست.

هشدار استاندار به دستگاه‌های اجرایی برای آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی سیل در چهارمحال و بختیاری

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشدار وقوع سیلاب در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پیش‌بینی ۱۵۰ میلی‌متر بارش باران و برف در استان از سوی سازمان هواشناسی اعلام شده است، دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی کامل برای این مسئله را داشته باشند.

وی اضافه کرد: نیاز است بخشی از آب سدها برای جلوگیری از سرریز شدن رها و مسیل رودخانه‌ها لایروبی شود، همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به اعزام نیرو و تجهیزات به نقاط حادثه‌خیز از آغاز بارش‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

عباسی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای تأمین آذوقه روستاهای در معرض خطر قطع ارتباط در سیل روزهای آتی از طریق جمعیت هلال‌احمر اندیشیده شود.

تمهیدات لازم برای سرریز سدهای خاکی چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است

علی محمدی‌مقدم مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در خصوص پیش‌بینی وقوع سیل در استان، اظهار کرد: خوشبختانه برای ۱۰۰ سد خاکی در استان پیش‌بینی‌های لازم برای سرریز آن‌ها در بارندگی‌های پیش رو صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در بارش‌های  فروردین‌ماه چند سد خاکی در حالت بحرانی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: ارتفاع سد گنج حدود ۱.۵ متر افزایش یافت، همچنین سد چلیچه و امیرآباد نیز مورد بهسازی و تعمیر قرار گرفت.

تخلیه ۲ روستا در شهرستان کوهرنگ

مرتضی زمانپور مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا از تخلیه روستای محمودآباد  و دره شیخ‌عالی در شهرستان کوهرنگ خبر داد و اظهار کرد: تخلیه روستای نعل‌اشکنان نیز در صورت افزایش شدت بارندگی برای جلوگیری از آسیب به ساکنان در دستور کار قرار دارد و به ساکنان روستا نیز تذکرات لازم داده شده است.

وی با بیان اینکه طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی شدت بارش‌ها امشب و صبح فردا پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان در آماده‌باش کامل قرار دارند و جمعیت هلال‌احمر نیز در مناطق حادثه‌خیز از روز گذشته مستقر شده است.

تداوم بارش‌ها تا روز چهارشنبه در استان/ بارش ۲۰۰ میلی‌متر باران در شهرستان کوهرنگ از ۲۴ ساعت گذشته

مهرداد قطره معاون پیش‌بینی و هواشناسی چهارمحال و بختیاری  در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سامانه بارشی که هم‌اکنون در چهارمحال و بختیاری فعال است، اظهار کرد:  بارش‌های فعال در سطح استان تا ظهر چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه بارشی  به صورت باران کلیه نقاط استان را در برخواهد گرفت و عمده بارش‌های این سامانه در شهرستان کوهرنگ خواهد بود و با باد شدید به‌همراه رعد و برق پیش‌بینی شده است.

قطره ادامه داد: میزان بارش‌ها تاکنون در سطح استان به ۷۰ میلی‌متر و در شهرستان کوهرنگ به ۲۰۰ میلی‌متر رسیده ‌است.

 معاون پیش‌بینی و هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پس از خروج این سامانه بارشی از استان  طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه بین ۲ تا ۳ درجه افزایش دما داریم.

اختصاص بالگرد برای امدادرسانی هوایی در سیل

سیداحمد مرتضوی‌فرد مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در استان، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر آمادگی لازم برای امدادرسانی در زمان وقع سیل را دارد.

وی با بیان اینکه انبارهای امدادی استان تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: همچنین این استان آمادگی امدادرسانی به استان‌های مجاور از جمله خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد را دارد.

مرتضوی‌فرد ادامه داد: بالگرد برای امدادرسانی هوایی در صورت مساعد بودن هوا نیز در نظر گرفته شده است.

تمامی محورهای چهارمحال و بختیاری لغزنده هستند

غلامعلی نوربخش رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر کلیه جاده‌ها و گردنه‌ها در چهارمحال و بختیاری لغزنده هستند.

وی به رانندگان توصیه کرد:  با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی در جاده‌ها تردد کنند.

استقرار استاندار چهارمحال و بختیاری برای مدیریت میدانی در کوهرنگ

همچنین اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری برای مدیریت میدانی کاهش خطرات ناشی از سیلاب و آماده‌سازی امکانات و زیرساخت‌های کوهرنگ در برابر سیل احتمالی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به عنوان فرمانده ستاد مدیریت بحران به همراه مدیران ستادی در این شهرستان مستقر شد و تا پایان بحران در این منطقه حضور دارند.

ادامه دارد ......

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری اخبار سیلاب چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری شهرستان کوهرنگ دستگاه های اجرایی سازمان هواشناسی جمعیت هلال احمر مدیریت بحران سامانه بارشی وقوع سیل میلی متر پیش بینی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری گفت: در آخرین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که بالای ۵۰ درصد آن تاکنون محقق شده است.

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر