Web Analytics Made Easy - Statcounter

مینو محرز، عضوکمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: این ویروس که در کشور چین اپیدمی شد، هفتمین ویروس از خانواده کروناست که نسبت به ویروس‌های قبلی متفاوت است. تفاوت این ویروس با سارس و مرس این است که سرعت انتقال و بیماری‌زایی آن بیشتر از بقیه بوده ولی مرگ و میر آن خیلی پایین تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که مردم ترس و اضطراب نداشته باشند به دلیل اینکه این موضوع باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود، این بیماری ترس ندارد و می‌توان با رعایت نکات بهداشتی از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد.

محرز توصیه کرد: مردم حتی الامکان از ترددهای غیرضروری در شهر بکاهند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.حتما دستان خود را به طور مکرر بشویند و اگر احساس بیماری یا سرماخوردگی می‌کنند حتما در منزل بمانند و در صورت لزوم با ماسک به بیرون از خانه تردد کنند.

مینو محرز اشاره کرد: اگر تب و سرفه داشتید حتما به مراکز بهداشت درمانی نزدیک محل زندگیتان مراجعه کنید تا در صورت تایید بیماری به بیمارستان‌های مشخص شده ارجاع داده شوید. چون علائم بیماری زیاد مشخص نیست، مردم بدون ترس و با رعایت تمام نکات بهداشتی از سلامت خود محافظت کنند و نگران نباشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این ویروس کودکان را نیز مبتلا می‌کند یا خیر گفت :این غیرممکن است که یک عفونت ویروسی شایع شود و کودکان مبتلا نشوند اما تجربه در کشور چین نشان داده که احتمال ابتلای کودکان کمتر است. بیشترین مبتلایان به نوع شدید این بیماری بیشتر افراد بالای ۵۰ سال و افرادی که بیماری قلبی، عروقی یا بیماری خاصی دارند هستند.

به گفته محرز، مردان چون بیشتر در جامعه و تجمعات هستند و تردد دارند نسبت به زنان بیشتر به این ویروس مبتلا می‌شوند وگرنه فرقی در جنسیت برای این ویروس تا به الان قائل نشده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مرگ و میر با توجه به تعداد مبتلایان در ایران بالاست گفت: مرگ و میر افراد مبتلا بالا نیست چرا که زمانی که تشخیص این بیماری شروع شد و محاسبه‌ها انجام شد، آمار فوتی‌های این بیماری با کشورهای دیگر تقریبا یکسان بوده است.

محرز در پایان باز هم توصیه کرد: هموطنان فقط آرامش خود را حفظ کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

۴۷۲۳۲

کد خبر 1357025

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت سیستم ایمنی استرس ویروس کرونا نکات بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!

رژیم غذایی شما قطعاً در سلامتی شما نقش دارد، از جمله سیستم ایمنی که بر شدت شوره سر مؤثر است.

اسید‌های چرب امگا ۳:

به گزارش جام جم، این چربی‌های سالم که در ماهی‌هایی مثل سالمون و ماکرل، بذر کتان و گردو وجود دارند به دلیل خواص ضدالتهابی معروف‌اند و می‌توانند به کنترل علائم شوره سر کمک کنند.

ویتامین B ۶ و B ۱۲:

گوشت کم‌چرب، تخم‌مرغ و غلات غنی شده می‌توانند این ویتامین‌های مهم را برای بدنتان تأمین کرده و به پیشگیری از شوره سر کمک کنند.

زینک (روی) و سلنیوم:

این دو ماده مغذی در غلات سبوس‌دار، بعضی از غذا‌های دریایی و مغز‌ها وجود دارند. دو ماده معدنی زینک و سلنیوم می‌توانند پوسته و التهاب را کاهش دهند.

پروبیوتیک‌ها:

غذا‌هایی مانند ماست، کفیر و دیگر غذا‌های تخمیری می‌توانند سلامت روده‌ها و سیستم ایمنی را قوی‌تر کرده و در نتیجه به کنترل شوره سر کمک کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند