Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@07:44:03 GMT

رهاسازی آب سد وشمگیر و چند خبر کوتاه از گلستان

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۶۹۶۵

رهاسازی آب سد وشمگیر و چند خبر کوتاه از گلستان

دوره آموزشی کسب و کار و معیشت برای جوانان پناهنده مقیم گرگان و گنبدکاووس با حمایت سازمان بین المللی ریلیف اینترنشنال و تسهیل گری موسسه کنشگران توسعه پارس در گنبد برگزار شد.

**

فرماندار کلاله گفت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی نشده است. 

بیانی اظهار داشت: تمهیدات لازم‌ برای پیگیری و مقابله با این ویروس انجام شده و بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبد نیز جهت پذیرش مورد مشکوک در شرق استان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**
رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت گلستان گفت:از ابتدای سال تاکنون هزار و ۱۴ شغل آق قلا و ۳۷۰ شغل جدید در بندرترکمن ایجاد شد.

طلوعیان اظهار داشت: همچنین امسال ۴۱۵ میلیارد ریال وام وی رونق تولید در آق قلا و ۱۳۴ میلیارد ریال وام رونق تولید در بندرترکمن پرداخت شد.

**

استاندار گلستان در جلسه شورای مدیریت پسماند شهرداری های استان گفت: با توجه به نزدیکی ایام عید، شهرداری های استان حال و هوای نوروزی شهرها را مفرح و امیدبخش کنند.

هادی حق شناس اظهار داشت: سال گذشته در ایام نوروز استان گرفتار سیلی کم سابقه شد که امیدواریم با همکاری شهرداری ها خاطره تلخ سیل در اذهان مردم کم رنگ شود.

**

مدیر بهره‌ برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان از رهاسازی آب سد وشمگیر خبر داد و گفت: برای مصارف پایین دست سد وشمگیر و ایجاد ظرفیت بیشتر در مخزن این سد برای مدیریت سیلاب احتمالی ناشی از بارندگی، دریچه های سد وشمگیر از امروز سه شنبه  باز و با دبی حداقل ۱۰ متر مکعب تخلیه آب از مخزن انجام می شود.

**

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: ذخیره آب پشت سدهای گلستان تا تاریخ ۵ اسفند امسال ۹۹ میلیون مترمکعب معادل ۴۰ درصد ظرفیت است.

حسین دهقان افزود: اکنون ظرفیت ذخیره آب سد بوستان کلاله ۳۹ درصد، سد گلستان ۳۷ درصد، سد وشمگیرحدود ۱۷ درصد، ذخیره آب در سد کبود وال حدود۲۰ درصد  و در سد کوثر حدود ۲۸ درصد است.

گلستان ۱۴ سد مخزنی با ظرفیت ذخیره سازی حدود ۲۴۴میلیون مترمکعب آب دارد.

برچسب‌ها رونق تولید اشتغال زایی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید اشتغال زایی گلستان رونق تولید اشتغال زایی گلستان سد وشمگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: میزان بارندگی اهواز در حدود ۳۰ دقیقه و حدود ۳۰ میلی‌متر بوده که این عدد بسیار بالاست. - اخبار استانها -

صابر علیدادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز درباره آبگرفتگی‌های سطحی و شبکه دفع فاضلاب اظهار داشت: شبکه دفع فاضلاب به صورت کامل در اختیار شهرداری قرار دارد‌. این مجموعه شامل چهارصد دستگاه پمپ، 40 دستگاه پمپ یدکی است و نیز  تمام ایستگاه‌های فاضلاب به دستگاه های دیزل ژنراتور مجهز هستند.

وی با بیان اینکه ایستگاه ها، مهم ترین رکن تخلیه فاضلاب هستند ادامه داد: افراد مربوطه در تمامی ایستگاه ها جهت کنترل و نظارت حاضر هستند اما تداوم تخلیه ایستگاه ها ملزم به برقرار بودن برق است، اگر با قطعی برق در ایستگاه ها مواجه شویم، دفع آب با اتکا به برق دیزل ژنراتور ها نصف می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ضمن استفاده از ظرفیت آبفای کشور در خصوص تامین تعدادی ماشین آلات،از چند روز گذشته نیز هر آنچه ظرفیت در شرکت آبفا و نیز بخش خصوصی وجود داشته است برای بارندگی بسیج شده است. 

علیدادی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا هرچه سریع‌تر تخلیه آب‌های سطحی انجام شود تصریح کرد: میزان بارندگی اهواز در حدود 30 دقیقه و حدود 30 میلی‌متر بوده که این عدد بسیار بالاست. با توجه به بارش بسیار زیاد باران در مدت بسیار کوتاه، ظرفیت تخلیه آب‌های سطحی آن طور که باید، پاسخگو نیست.

وی افزود: از چند روز گذشته تا کنون چندین مانور، گشت و نظارت های  شهری متعدد انجام شده و همچنین  میزان ماشین آلات و نیروی انسانی را به دو برابر ظرفیت رسانده ایم تا بروز مشکل به حداقل میزان خود برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: اگر چه تخلیه آب های سطحی مطابق با قانون شهرداری ها جز وظایف شهرداری است اما به دلیل صاف بودن سطح شهر اهواز، سیستم تخلیه آب زیر زمینی در اختیار شهرداری ها قرار دارد تا آب از طریق مجرا و منهول ها تخلیه شود؛ همگی باید با هم افزایی کمک کنیم تا هرچه زود تر مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام/735/.

دیگر خبرها

  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد