Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمهدی شبیری‌زنجانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص شایعات فوت آقای فاضلی از اعضای دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی در قم بر اثر بیماری کرونا، گفت: آقای فاضلی از مدت ها پیش بیماری دیابت داشتند و حدود یک هفته در بیمارستان بستری بودند، منتها این اواخر آزمایش کرونا ایشان هم مثبت بود و از دنیا رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سؤال که آیا آیت الله العظمی شبیری زنجانی هم در منزل به سر می‌برند؟ گفت: بله. ایشان از حدود سه شنبه هفته پیش تا کنون در منزل هستند و حتی برای اقامه نماز جماعت مغرب و عشا هم به حرم حضرت معصومه(س) نرفتند.

نوه آیت الله العظمی شبیری زنجانی در خصوص فعالیت‌های دفتر این مرجع تقلید هم گفت: هم اکنون فعالیت‌های دفتر تعطیل است.

همچنین متن پرسش و پاسخ یا همان استفتاء از آیت الله العظمی شبیری زنجانی در خصوص بیماری کرونا که اخیرا انجام شده به شرح ذیل است:

با توجه به توصیه پزشکان و متخصصین به حضور نیافتن افراد مشکوک به بیماری واگیردار اخیر در مجامع و محیط‌های عمومی، عدم توجه افراد به این توصیه چه حکمی دارد؟ آیا رعایت این توصیه‌ها از نظر شرعی نیز لازم است؟ به‌ویژه آنکه برخی از افراد با وجود توصیه متخصصین، تعطیل کردن کلاس‌های درس و مراسم و مجالس مذهبی و غیر مذهبی را درست نمی‌دانند. آیا چنین کاری را شرعی می‌دانید؟

پاسخ آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی:

با توجه به خطر جدی این بیماری، رعایت ضوابط بهداشتی و پزشکی بر همگان لازم است.

مسؤولین نیز باید با جدیت، تدابیر لازم و فوری را برای ممانعت از شیوع بیشتر بیماری عملی کنند. 

امیدواریم مردم عزیزمان با توکل به خداوند متعال و توسل به حضرات معصومین (علیهم‌السلام) از این ابتلای بزرگ الهی به سلامت بیرون آیند.

عکس زیر مربوط به مطالعه معظم‌له در منزل، در تاریخ دوشنبه ۵ اسفند۹۸ است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آیت الله العظمی حرم حضرت معصومه فوت نماز زنجانی آیت الله العظمی شبیری زنجانی شبیری زنجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: هرچقدر پنجره تعامل کشور با دنیا کاهش پیدا کند، فرصت‌ها برای ارتباطات حوزه کسب و کار هم کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. آن‌ها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشورها در روزهای تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشورهای همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آنها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ارتباط با دنیا در صورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی را هم جویا شوید!
  • ارتباط با دنیا درصورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی هم جویا شوید!
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد