Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در تلاش برای مهار شیوع ویروس جدید کرونا در ایتالیا از جمله در مناطق شمالی این کشور از جمله پیدمونت، لومباردی، ونتو و فرولی؛ مقامات محلی برگزاری رویدادهای جمعی را تا یکم مارس ممنوع کردند. این شامل تعطیلی مدرسه‌ها، موزه‌ها، کنسرت‌ها و سینماها هم می‌شود.

در عین حال نخست وزیر ایتالیا هشدار داد که شیوع بیماری و وحشت متعاقب آن می‌تواند تاثیر بسیار شدیدی بر اقتصاد ایتالیا که در حال حاضر شکننده هم هست، داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که بالاترین فروش سینماهای ایتالیا در منطقه لاتزیو است، اثرات تعطیلی این صنعت سرگرمی می‌تواند ویران کننده باشد. فروش سینماها ۴۴ درصد نسبت به آخر هفته پیش کاهش داشته و در مقایسه با همین آخر هفته در سال پیش کاهشی ۳۰ درصدی را تجربه کرده است.

انجمن ملی سینماداران ایتالیا که دربرگیرنده ۸۵۰ سینما یا ۱۸۳۰ پرده سینماست، ارایه کننده به ترتیب ۴۵ درصد و ۴۸ درصد از محصولات این کشور است که در پاسخ به شیوع بیماری تعطیل شده‌اند.

در عین حال چندین برنامه اکران فیلم که از قبل برنامه‌ربزی شده بود به تعویق افتاده که شامل فیلم جورجیو دریتی با عنوان «راه پنهان» که در برلیناله دیده شد، فیلم کمدی «تو فقط یک بار زندگی می کنی» ساخته کارلو وردونی، «پس از عروسی» ساخته بارت فروندلیش و کمدی «من همه چیز را عوض می‌کنم» ساخته گوئید چیسا می‌شود.

در همین حال تولیداتی که در داخل ایتالیا داشت انجام می‌شد هم تحت تاثیر قرار گرفته از جمله پارامونت که دارد برنامه سه هفته فیلمبرداری در ونیز برای «ماموریت غیرممکن ۷» را جایگزین می‌کند. قرار بود تام کروز در پس زمینه کارناوال ونیز که هر سال در این شهر انجام می‌شود، جلوی دوربین برود، که لغو شد. رسانه‌های ایتالیایی گزارش کردند که کروز در کاخ فوق لوکس گریتی منتظر بود تا هر چه زودتر از شهر خارج شود.

در همین حال فرانچسکو روتلی رییس انجمن سینما و صنایع سمعی بصری و مولتی مدیای ایتالیا نیز از مسئولان خواست تا اقدامات پیشگیرانه را گسترش دهند.

وی تاکید کرد که صنعت فیلم با مقامات همکاری می کند تا از گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود. وی با تاکید بر اینکه این امر عواقب اقتصادی قابل توجهی بر ایتالیا دارد اما گفت باید همه اقدامات لازم برای خروج از این وضعیت بحرانی هر چه سریعتر انجام شود.

کد خبر 4862781

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ایتالیا سالن سینما سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر تئاتر ایران دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر فیلم سینمایی موسیقی ایرانی جشنواره موسیقی فجر کارگردان تئاتر بازیگر سینما سازمان سینمایی کنسرت موسیقی موسیقی پاپ شبکه یک سیما پوستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان

محمود علیخانی امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به مناسبت هفته بسیج سازندگی ۳۰ ویژه برنامه تدارک دیده شده است.

او افزود: افتتاح ۸ منزل مسکونی، مرمت و رنگ آمیزی پنج مدرسه، افتتاح صندوق قرض‌الحسنه، توزیع هزار بسته معیشتی، همایش تقدیر و تکریم از جهادگران برتر و برگزاری نمایشگاه پوشک ایرانی اسلامی از جمله برنامه‌های این هفته است.

علیخانی ادامه داد: در شهرستان گرگان ۶۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس ثبت شده اند و آماده خدمات رسانی هستند.

او افزود: در سال گذشته به همت بسیج سازندگی ساخت ۲۰ منزل مسکونی، توزیع ۶۰ هزار بسته معیشتی، ارائه خدمات پزشکی به ارزش ۸ میلیارد تومان، هزار ساعت مشاوره آموزشی رایگان، توزیع ۲۰ هزار بسته لوازم تحریر و ... در سطح شهرستان گرگان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور