Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زندیه وکیلی پیش از ظهر سه شنبه در تشریح آخرین اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان در پی بارش‌ها در جمع خبرنگاران در اراک اظهار داشت: از روز گذشته با تشکیل جلسه مدیریت بحران با حضور استاندار مرکزی آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و خدمات رسان مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: از نیمه شب گذشته و صبح امروز بارندگی‌ها آغاز شده و تا عصر روز چهارشنبه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا این لحظه میزان بارندگی در استان نزدیک به ۵۰ میلیمتر گزارش شده و بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی به طور متوسط ۱۲۰-۸۰ میلیمتر بارندگی در استان خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده شهرداری‌ها در ارتباط با آب گرفتگی معابر، مسیل های درون شهری از آمادگی لازم برخوردار هستند. دهیاری‌ها نیز موظف هستند کارهای لازم را در نقاط روستایی انجام دهند.

زندیه وکیلی تاکید کرد: فرمانداران با تشکیل شورای مدیریت بحران شهرستان‌ها از آمادگی لازم برای مواجهه با خطرات احتمالی ناشی از بارندگی‌های پیش رو برخوردار هستند.

وی افزود: اداره کل راهداری نیز آمادگی لازم برای بازگشایی معابر نقاط برف گیر و کوهستانی دارد. البته تا این لحظه با بارش برف در مسیرهای منتهی به استان مواجه نبودیم و تمامی مسیرها باز هستند و پیش بینی‌های لازم برای سیلاب ناشی از این میزان بارندگی در استان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تاکید کرد: با توجه به بارش ۱۵۰-۱۳۰ میلیمتری طی ۲۴ ساعت در استان و احتمال وقوع سیلاب از روستاییان و حتی افرادی که در نقاط شهری کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها ساکن هستند، انتظار می‌رود از عبور و اقامت نزدیک رودخانه‌ها بپرهیزند و در ارتباط با به وجود آمدن مشکل در سدها و بندهای روستایی اطلاع رسانی لازم به مدیریت بحران استان را داشته باشند.

زندیه وکیلی افزود: در تمام نقاط استان بارندگی وجود دارد اما بیشتر بارش‌ها غرب و جنوب غرب استان را در بر می‌گیرد. در حال حاضر شهرستان‌های شازند، خنداب، اراک، خمین و کمیجان از بیشترین میزان بارندگی برخوردار هستند.

وی گفت: با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه کرهرود اراک ساکنین این منطقه که در حریم رودخانه ساخت و ساز انجام داده اند، باید این محل را تخلیه کنند و شهرداری باید با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل راه و شهرسازی استان تمهیدات لازم را برای تخلیه این خانه‌ها به طور دائم انجام دهد و در این مقطع انتظار داریم ساکنین با مسئولین محلی و فرمانداری همکاری کنند تا شاهد خسارت نباشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی اظهار کرد: مسیل های استان نسبت به فروردین گذشته بیشتر لایروبی شده است و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده با مشکل چندانی مواجه نباشیم.

کد خبر 4862882

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مرکزی مدیریت بحران انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس بارش برف شهرکرد گرگان قزوین شیراز بیرجند یاسوج خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برنامه جامع و مدونی برای مدیریت سیلاب در استان باید داشته باشیم و این امر جزو اولویت‌هاست.

علیرضا عباس‌زاده امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) در ستاد مدیریت بحران شهرستان نهبندان، اظهار کرد: هنر حاکمیت و محل آزمون مدیران، همین موضوع مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه اگر در مدیریت بحران کوتاهی کنیم، جایی برای دفاع نیست، افزود: سال به سال امکانات مدیریت بحران استان را تجهیز می‌کنیم و تجربیات ما هم زیاد شده که جزو سرمایه‌های ماست.

معاون استاندار گفت: همه باید با تمام توان و با همدلی و همکاری پای کار خدمت‌رسانی در سیلاب باشند تا مشکلات رفع شود.

عباس‌زاده با اشاره به خسارت سیل زیرکوه در هفته گذشته، بیان کرد: از همان ساعات اولیه سیل، تمام محورها بازدید و با بسیج امکانات دستگاه‌ها، محورهای اصلی مواصلاتی بازگشایی شد.

وی شأن حاکمیتی، ارزشمند و اثربخش مدیران را مسأله مدیریت بحران ارزیابی کرد و گفت: شرایط خوبی در استان حکمفرماست.

عباس‌زاده توجه به مصوبات سفر رئیس جمهوری درباره مدیریت بحران و توجه به آب‌های مرزی را از اولویت‌ها دانست و افزود: در استان بیش از ۲۲۰ سازه آبخیزداری در دو تا سه سال گذشته اجرا شده است که اگر نبود، خسارت‌ها دوبرابر می شد.

به گفته او، شناسایی چالش بحرانی در برنامه‌های مدیریت بحران باید مورد توجه مدیران باشد، ما در شرایط جدید، شاهد بارش باران از نوع رگباری و سیلابی هستیم که باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های عمرانی ما با یک ندانم‌کاری به‌دنبال سیلاب از دست می‌رود، بنابراین پیشنهادهای تکمیلی باید داشته باشیم، اظهار کرد: اکنون وضعیت شهرستان خوسف به‌دنبال سیلاب از وضعیت نهبندان هم بدتر شده و شرایط آن مانند زیرکوه است. بنابراین تمام استان نیازمند توجه و مدیریت بحران است. 

معاون استاندار گفت: میزان خسارت سیل به زیرساخت راه در زیر کوه ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

عباس‌زاده بیان کرد: حوزه‌های راهداری، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی بیشترین خسارت‌ها را داشته‌اند و باید گزارش‌ها جمع‌بندی و خسارت ها اعلام شود.

وی با بیان اینکه شرایط خسارت در نهبندان مانند زیرکوه نیست و مدیریت بحران در این شهرستان خوب بوده است، گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی استان برای مدیریت بحران، کم است و باید از امکانات محلی و منطقه‌ای برای مدیریت بحران استفاده کرد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه باید مجوزهای استفاده از بخش خصوصی در شرایط بحران گرفته شود که مانعی در شرایط بحران وجود نداشته باشد، افزود: اکنون دستگاه‌ها باید ارزیابی و اقدامات جبرانی خسارت را آغاز کنند. برنامه‌های جبران خسارت سیل توسط دستگاه‌ها باید ارائه شود.

وی اضافه کرد: حجم عملیات سیل در خوسف زیاد بوده است و با توجه به انتخابات پیش رو، راه‌های دسترسی به روستاها باید هرچه سریع‌تر بازگشایی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • تدابیر لازم برای میزبانی شایسته نساجی از پرسپولیس اندیشیده شده است
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود