Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:08:51 GMT

سیلابی شدن رودخانه‌های استان مرکزی قطعی است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۷۵۰۱

سیلابی شدن رودخانه‌های استان مرکزی قطعی است

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی گفت: سیلابی شدن رودخانه‌های استان مرکزی متاثر از ورود سامانه بارشی قوی به استان، قطعی است.

عزت‌اله آمره‌ای امروز ۶ اسفندماه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجاکه شدت بارش ها به حدی نبوده که بتواند منجر به سیلابی شدن رودخانه‌های استان مرکزی شود لذا تاکنون هیچ گزارشی در این خصوص دریافت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش دبی رودخانه های استان مرکزی و همچنین افزایش شدت بارندگی‌ها در ساعات آینده، گفت: براساس پیش بینی‌های بعمل آمده رودخانه‌های استان سیلابی خواهند شد و از مردم درخواست می‌شود از اتراق در کنار رودخانه ها یا نزدیک شدن به رودخانه‌ها و حریم آنها خودداری کنند.

این مقام مسئول در شرکت آب منطقه‌ای مرکزی در ادامه به رصد دقیق و لحظه‌ای سدها، مسیل‌ها و رودخانه‌های استان اشاره کرد و افزود: مقرر شده است که دهیاران نیز نسبت به رصد دقیق سدها و بندهای روستایی اقدام کنند و چنانچه خطری تهدید کرد بلافاصله به بخشداری یا فرمانداری اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال آبی (مهرماه سال ۱۳۹۸) بطور متوسط تاکنون نزدیک به ۱۶۵ میلیمتر باران در نقاط مختلف استان باریده است که نسبت به سال گذشته در همین مدت ۳۴ درصد کاهش و نسبت به درازمدت دو درصد رشد نشان می‌دهد.

آمره‌ای تصریح کرد: بالغ بر ۴۰ کیلومتر از رودخانه های استان در سال جاری به جهت پیشگیری از بروز خسارت سیلاب لایروبی شده‌اند و بسیاری از نقاط حادثه خیز و سیل خیز اصلاح و رفع خطر شده است و امیدواریم با تمهیدات لازم شاهد کاهش حداقلی خسارات احتمالی ناشی از سیل باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیلاب استان مرکزی استانی اجتماعی باران رودخانه های استان مرکزی رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اطلاعیه قطعی آب در ده چشمه

صدور اطلاعیه قطعی آب در ده چشمه

دیگر خبرها

  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • صدور اطلاعیه قطعی آب در ده چشمه
  • قطعی آب شرب در ده چشمه
  • بارش ۲ برابری در کرمان و سیلابی شدن شرق استان بدون تلفات
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی
  • نگاهی به سیلابی شدن روستای دره گزان بر اثر بارش باران + فیلم
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق