Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:21:31 GMT

راهنمای انتخاب داور

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۷۵۴۷

راهنمای انتخاب داور

بی‌تردید دنیای امروز با توجه به سبک زندگی افراد دارای معاملات دو یا چندجانبه است که بین افراد و شرکت‌های مختلف و همچنین کشورهای جهان انجام می‌شود. این موضوع را می‌توان با توجه کردن به زندگی اجتماعی و روابط شخصی دیگران حس کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آنی مشاور، دنیای امروز را می‌توان دنیای قراردادها نامید چرا که هر روز قراردادهای مختلفی بین افراد و شرکت‌های مختلف عقد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوانین تعیین‌کننده چارچوب کلی قراردادهای عقد شده هستند تا از بروز مشکلات آتی پیشگیری کنند. گاهی در بین قراردادهای عقد شده مشکلاتی ایجاد می‌شود که نیاز به داوری وجود دارد.

داوری در قرارداد مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود و انتخاب داور دارای اهمیت است. ما در این متن قصد داریم تا در مورد انتخاب داور و مراحل داوری مطالب جالب‌توجهی را بیان کنیم.

قرارداد داوری

قرارداد داوری به قراردادی گفته می‌شود که طی آن طرفین معامله به‌منظور رسیدگی به اختلافاتی که در بین روابطشان رخ‌ داده، تعیین می‌شود تا تصمیم‌گیری درستی میان اختلافات پیش‌آمده گرفته شود. در واقع مرجع انتخاب‌شده به‌عنوان مرجع نهایی محسوب شده تا تکلیف نهایی اختلافات را به‌صورت روشن مشخص کند. قرارداد داوری می‌تواند به‌صورت داخلی یا بین‌المللی باشد که این موضوع با توجه به حوزه کاری مورد معامله و حجم معاملات تعیین می‌شود.

در صورتی‌ که انتخاب داور به‌درستی انجام شود می‌توان به رضایت طرفین امیدوار بود چرا که مراحل داوری دارای پیچیدگی‌های مخصوص به خود است و نیاز به متخصص حس می‌شود. برای مشاور دعاوی در این زمینه می‌توان از آنی مشاور استفاده کرد چرا که دارای کارشناسان حرفه‌ای و آگاه در زمینهٔ مسائل حقوقی است.

انتخاب داور چگونه است؟

انتخاب داور برای داوری قرارداد می‌تواند به شکل‌های مختلف انجام شود. در واقع می‌توان بیان کرد انتخاب داور می‌تواند به شکل توافقی باشد یا از طریق دادگاه اقدام کرد.

همچنین در صورت لزوم می‌توان انتخاب داور را به عهده شخص ثالث واگذار کرد. شخصی که انتخاب می‌شود باید در کار خود حرفه باشد و طبق قانون آیین دادرسی مدنی باید به‌صورت کامل شرایط داوری را داشته باشد.

در مورد انتخاب تعداد داور نیز می‌توان به‌صورت توافقی تصمیم‌گیری کرد. داوری در قرارداد می‌تواند به‌صورت انفرادی یا گروهی باشد. داوری که به‌عنوان قاضی طرفین انتخاب می‌شود باید به تکالیف خود به شکل صحیح عمل کند.

انواع داوری در قرارداد

داوری در قرارداد به‌صورت اختیاری و اجباری قابل‌ تقسیم‌بندی است. در زمان عقد قرارداد بین طرفین در متن قرارداد در صورت وجود هرگونه اختلاف به وجود یک داور اشاره‌ شده است. در واقع در زمان نیاز، انتخاب داور ضرورت پیدا می‌کند تا مشکلات پیش‌آمده را به شکل صحیح و در چارچوب قانون مرتفع کند. در این صورت اگر مشکلی در هنگام عقد قرارداد یا بعد از آن ایجاد شود به داوری ارجاع داده می‌شود.

در داوری اجباری، دادگاه با توجه به مسائل پیش‌ آمده مصلحت را در این می‌بینید که موضوع را برای حل اختلاف به داوری ارجاع دهد که در این صورت داوری اجباری وجود داشته که طرفین هیچ نقشی در انتخاب داور ندارند و قانون‌گذار در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.

اگر می‌خواهید در زمینهٔ مشکلات حقوقی و قراردادی به نتیجه برسید بهتر است از آنی مشاور استفاده کنید چرا که دارای متخصصان حرفه‌ای بوده و مشاوران مجربی دارد.

شرایط تعیین داور

زمانی که نتوان مشکلات را از طریق توافق حل کرد انتخاب داور ضرورت پیدا می‌کند. اگر طرفین اقامه دعوا داشته باشند و همچنین طرفین با هم توافق کنند که برای حل مشکلات پیش‌آمده نیاز به داوری دارند در این صورت تعیین داور دارای اهمیت بوده و الزامی به نظر می‌رسد.

برای این‌که بتوانید در مشکلات قرارداد پیش‌آمده به نتیجه مطلوب برسید استفاده از مشاوران آنی مشاور توصیه می‌شود.

به کمک یک مشاور با تجربه و آگاه در مسائل حقوقی می‌توانید حل‌ و فصل اختلافات را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. در واقع می‌توان بیان کرد استفاده از یک مشاور با تجربه می‌تواند فرآیند داوری را تسریع بخشیده و به‌راحتی شمارا به نتیجه مطلوب برساند.

آنی مشاور به دلیل داشتن مشاوران حقوقی با تجربه این امکان را به شما می‌دهد که در صورت نیاز به‌صورت آنلاین با مشاوران متخصص مشورت کرده و با رزرو وقت قبلی، برای زمان خود ارزش قائل شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: داوری در قرارداد قرارداد داوری انتخاب داور پیش آمده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلاتان مربی بعدی میلان را انتخاب کرد

به گزارش "ورزش سه"، زلاتان، مشاور مالک میلان، ماموریت پیدا کردن بهترین مربی برای این باشگاه در فصل بعد را دارد. 

بعد از مخالفت هواداران با جولن لوپتگی و در حالی که آنتونیو کونته نیز با ناپولی به توافق رسیده، حالا تیاگو موتا گزینه شماره یک روسونری محسوب می شود. مربی ای که با بولونیا فراتر از انتظارات نتیجه گرفته و همه را بهت زده کرده است.

توتواسپورت نوشته است که زلاتان این روزها همه توجه خود را به سمت تیاگو موتا معطوف کرده است. این در حالی است که سرمربی ایتالیایی- برزیلی که احتمالا بولونیا را به لیگ قهرمانان اروپا خواهد رساند (بولونیا رتبه چهارم جدول را دارد)، با یوونتوس مذاکرات پیشرفته ای داشته است. 

به این ترتیب زلاتان سعی خواهد کرد هر طور شده نظر تیاگو را تغییر دهد و در واقع این اولین چالش بزرگ او به عنوان مشاور ارشد مالک باشگاه است. مارک فن بومل، سرمربی فعلی آنتورپ، نیز دیگر گزینه مورد علاقه او است.

دیگر خبرها

  • داور خوزستانی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • جنجال داوری: گلی که آرسنال خورد درست بود! (عکس)‏
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • داور قمی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • زلاتان مربی بعدی میلان را انتخاب کرد
  • کناره‌گیری مارک کلاتنبرگ از شغل جنجالی در ناتینگهام فارست
  • موفقیت داور خوزستانی در یک دوره بین‌المللی
  • قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • کارشناس داوری: حیدری قضاوت کولینایی کرد/ اخراج عالیشاه سختگیرانه، اما درست بود