Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@09:06:27 GMT

تولید شوینده و محصولات بهداشتی ۲۴ ساعته شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۷۶۵۴

تولید شوینده و محصولات بهداشتی ۲۴ ساعته شد

معاون وزیر صمت اظهار داشت: : برخی خانه‌های خود را به انبار تبدیل کرده‌اند و همین باعث ملتهب شدن بازار شده است از سوی دیگر حساسیت مردم برای جمع کردن و خرید مازاد بر نیاز نیز طبیعی است اما مردم این اطمینان را داشته باشند که کالا به اندازه نیاز و حتی فراتر از آن موجود است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا عباس تابش رییس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده گفت: این طرح به منظور رصد بازار و مبارزه با احتکار و کم‌فروشی است ضمن آنکه با وجود گسترش شیوع ویروس کرونا به صورت ویژه اقلام بهداشتی نظارت خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صمت گفت: 50 خودروی متحد الشکل سازمان حمایت و 50 گشت ویژه سازمان تعزیرات در سطح شهر تهران همزمان کار نظارت و رصد بازار از تولید تا عرضه را به عهده خواهند گرفت.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی، دادستانی کل کشور و اتاق اصناف و انجمن حمایت از حقوق مصرفه‌کنندگان نیز در این طرح گشت‌ها و بازرسان را حمایت و یاری خواهند کرد. ما برای آرامش بازار به ویژه مقابله با سوء استفاده‌ها به بهانه شیوع ویروس کرونا حضور پررنگی خواهیم داشت.

وی با اشاره به مکاتبه سازمان با سازمان غذا و دارو گفت: محوریت تنظیم بازار اقلام بهداشتی در این روزها با سازمان غذا و دارو است و تمام امکانات ما در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته تولید شویند‌ه‌ها و محصولات بهداشتی به صورت شبانه‌روزی خواهد شد.

تابش با اشاره به سامانه جامع انبارها گفت:‌ تمام کالاهایی که نظارت بر آ‌نها در حوزه وزارت صمت است مشمول اعلام موجودی در سامانه جامع انبارها هستند و هر کالا در هر انبار و در هر کجای ایران که وجود دارد باید میزان موجودی آن بر روی این سامانه ثبت شود.

وی در پایان گفت: برخی خانه‌های خود را به انبار تبدیل کرده‌اند و همین باعث ملتهب شدن بازار شده است از سوی دیگر حساسیت مردم برای جمع کردن و خرید مازاد بر نیاز نیز طبیعی است اما مردم این اطمینان را داشته باشند که کالا به اندازه نیاز و حتی فراتر از آن موجود است و نیازی به انبار کردن کالا در خانه‌ها نیست. مردم اگر تخلفاتی را مشاهده کردند از طریق سامانه آپ، سامانه قیمت و تلفن 124 آنها را گزارش دهند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا شوینده انبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟

محمدی شیران مدیرعامل و کارآفرین دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: زمانی که در مورد اقتصاد دانش‌بنیان صحبت می‌کنیم، بجز جنبه مالی آن باید به بهره‌های سیاسی آن نیز توجه کنیم. اینکه گفته می‌شود که گوشی پاناسونیک ژاپن روی میز رییس جمهور کشوری است که این کشور را بمباران اتمی کرده است یک شوخی نیست بلکه نمادی از هیبت نفوذ سیاسی با محصولات فناورانه است.

وی ادامه داد: محصولات فناورانه ایرانی در دو وجه امنیتی نیز بر بازار تاثیر دارند. یک وجه در خرید و امتیاز خاص امنیتی این محصولات است و وجه دیگر در نقطه عکس آن یعنی خرید نکردن محصولات فناورانه ایرانی توسط برخی کشور به دلایل امنیتی نهفته است؛ یعنی برخی کشور‌ها توانایی استفاده از محصولات ایرانی را ندارند، چرا که در معرض خطر قرار می‌گیرند.

بحث کریدور‌های حمل و نقل مسئله است

این صاحب کسب وکار دانش بنیان ادامه داد: دنیای استفاده از اهرم انرژی برای اعمال فشار بر دیگر کشور‌ها به پایان رسیده است و هم اکنون بحث کریدور‌های حمل و نقل مسئله است؛ اما این موضوع نیز محدود به شرق آسیا و خاورمیانه و اروپاست. پس می‌توان گفت که مسئله پررنگ امروز بازدارنگی فنی است؛ یعنی کشور‌ها به صورت عامدانه از شرکت‌های دارای سطح دانش فنی بالا و به نوعی دانش بنیان حمایت می‌کنند تا با تولید محصولات فناورانه و فروش آنها در بازار‌های هدف، از لحاظ فنی به آن کشور نفوذ کنند و آن را تحت سلطه درآورند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال امارات اولین کشوری است که وزارت هوش مصنوعی دارد و همچنین نمایشگاهی به نام جی‌تکس را برگزار می‌کند که در قاره آفریقا هم اکنون خود را به عنوان قطب تکنولوژی مطرح کرده است. با این اوصاف می‌بینم که هیچ کس دیگر جرات تحریم کردن کشور‌هایی مثل چین و ژاپن را ندارد؛ چرا که این کشور‌ها به گونه‌ای سطح نفوذ تکنولوژی خود در دیگر کشور‌ها را گسترش داده اند که تحریم آنها به معنای از کار افتادن بسیاری از لوازم کاربردی است.

دانش بنیان‌ها برای بسط قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند

شیران گفت: اولین موضوع این است که به لحاظ تحریمی شرکت‌های ما از دسترسی آزاد به منابع اطلاعات فناوارانه دنیا محروم هستند و حتی اگر محصول پیشرفته‌ای هم در ایران تولید شود به آن اجازه فروش در دیگر کشور‌ها که در اشراف سیستم بانکی و اطلاعاتی غرب وجود دارد، داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم که یک فرد ایرانی در بسیاری از کشور‌ها حتی حساب تجاری نمی‌تواند افتتاح کند؛ و این یعنی تحریم‌های ظالمانه غرب ملیت ایرانه را هدف گرفته است. از این رو لازم است که تمهیدات برای رفع مشکل تحریم‌ها اندیشیده شود. دوم آن‌که ما به دلیل فاصله‌ای که ایجاد شده است، شرکت‌های ما ادبیات مورد نیاز و شناخت از فضای خارج از کشور را در اختیار ندارند.

این فعال اقتصادی اظهار کرد: سومین مورد به نرخ وحشتناک ارز برمی گردد. با توجه به نرخ بالای خرید ارز در ایران، شرکت‌های دانش بنیان برای بحث تبلیغات و بازاریابی در خارج از ایران با هزینه‌های سرسام آوری روبرو می‌شوند که سرمایه هنگفتی را می‌طلبد.

اهمیت وجه امنیتی و سیاسی توسعه محصولات فناورانه

شیران در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت وجه امنیتی و سیاسی توسعه محصولات فناورانه اظهار کرد: تاثیر دیگر توسعه صادرات محصولات دانش بنیان در ایجاد بازدارندگی است. یعنی صادرات برخی از محصولات دانش بنیان و فناورانه باعث ایجاد بازدارندگی سیاسی و امنیتی می‌شود. این تاثیر به حدی مهم است که برخی از کشور‌ها برای آن به شرکت‌های دانش بنیان خود یارانه و تهسیلات اعطا می‌کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ژاپن برای حضور تویوتا در خاورمیانه یارانه پرداخت می‌کند. سوال اینجاست که چرا این کار را انجام می‌دهد؟ تجربه کار با شرکت‌های بین المللی نشان می‌دهد که بسیاری از آن برای به دست آوردن عنصر بازدارندگی برای کشور مطبوع خود به شدت تلاش می‌کنند؛ چیزی که در ایران در مورد آن صحبت نمی‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • دستگاه پرکن مایعات چیست و چند نوع هستند
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟