Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مهمترین حوادث امروز سه شنبه ۶ اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۳ عامل قاچاق سموم شیمیایی

نوری رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد گفت: ساعت ۱۰ صبح دیروز گزارشی از سوی شهروندان مبنی بر سموم قاچاق از ۳ وانت باری در حال حرکت مسیر شهرک کارمندان داده شد که با پیگیری ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ مهاباد به همراه اداره تعزیرات حکومتی در محل متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه خودروی‌های مذکور در حال حرکت به سمت خارج شهر بودند، افزود: به منظور تشدید مقابله با قاچاقچیان دانه درشت کالا و برخورد قانونی مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.

نوری اضافه کرد: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات بسیار دقیق و ضربتی رانندگان خودرو‌های مذکور را دستگیر و تحویل مقام قضایی دادند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد با بیان اینکه صاحب خودرو‌های مذکور فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی برای نگهداری از سموم بودند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را هنوز ارزیابی نکردند و در دست بررسی است.

او اظهار داشت: در این رابطه متهمان دستگیر و به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

نوری خاطر نشان کرد: پس از دستگیری متمهمان در رابط با این موضوع اموال آن‌ها مصادره و تحویل سازمان فروش و اموال تملیکی استان آذربایجان غربی داده شد.

کشف کالای قاچاق از انباری گاوداری واقع در شهر گوگ تپه

سرهنگ برزو تجاری فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد گفت: طی گزارشی از سوی شهروندان مبنی بر دپوی ۸۰ تن سموم و کود شیمیایی واقع در انبار گاوداری در شهر گوگ تپه تابع شهرستان مهاباد ماموران به همراه بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، و اداره تعزیرات حکومتی و اداره جهاد کشاورزی به همراه ادارات ذیربط به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه سموم و کود شیمیایی به ظن قاچاق و احتکار صورت گرفته بود، افزود: ارزش ریالی کالای مکشوفه بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام شد.

تجاری اضافه کرد: کالا‌های کشف شده شامل یک دستگاه پلمب در قوطی سموم، قوطی‌های خالی با برچسب‌های خارجی و یک تانکر هزار لیتری محلول سموم کشاورزی است.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد بیان کرد: ضبط قاچاق کالا با همکاری مراجع اطلاعاتی نیروی انتظامی جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی بوده است.

او گفت: هر شخص حقیقی و حقوقی مکلف به ثبت اطلاعات انبار کالا است و باتوجه به اینکه مدیر واحد عرضه کننده سموم شیمیایی نسبت به ثبت میزان ورود و خروج کالا در سامانه انبار‌ها اقدام نکرده بود باستناد قوانین ابلاغ شده مدیر واحد به اتهام تخلف احتکار و مدیر یک واحد تولیدی کود شیمیایی بعلت اخذ نکردن مجوز‌های لازم از مراجع مربوط به اتهام تخلف مظنون به قاچاق به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد تصریح کرد: به همین منظور برخورد با اخلالگران و مفسدان اقتصادی، شناسایی اعضای باند‌های سازمان یافته و احتکارکنندگان کالا‌های اساسی در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او با اعلام اینکه دستگیری متهمان برابر دستور قاضی تعزیرات حکومتی "مهاباد" اجرا شد، اظهار داشت: در این رابطه ۲ نفر به همراه کالا‌های ضبط شده دستگیر و به مراجع قضایی ارسال شد.

تجاری در پایان مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین برنامه‌های پلیس شهرستان مهاباد برشمرد.

احتکار نه تنها موجب تورم می‌شود بلکه در صورت ادامه آن، آثار ناهنجار معنوی نیز به دنبال خواهد داشت و در نهایت در زنجیره نظام جامعه اختلال ایجاد کرده و جامعه‌ای فاسد خواهد ساخت.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی تعزیرات حکومتی وزارت جهاد کشاورزی اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد کود شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت: قاچاقچی کود به دلیل حمل کود شیمیایی برخلاف تشریفات قانونی در مرز مهران به پرداخت شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان ایلام، سید مهدی محمدی اظهار کرد: قاچاقچی کود شیمیایی به دلیل حمل کود شیمیایی به قصد خروج از کشور در پایانه مرزی مهران به پرداخت شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

وی افزود: شعبه اول بدوی شهرستان مهران به پرونده قاچاق ۴۰۰۰ کیلوگرم انواع کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام اضافه کرد: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق کالا را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متهم را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

محمدی تصریح کرد: سربازان گمنام اداره اطلاعات مهران و ماموران گمرکات مستقر در پایانه مرزی مهران حین عبور دو دستگاه کامیونت باری، این کالاها را کشف و گزارش آن را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 749579

دیگر خبرها

  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز