Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایتی با تاکید بر اینکه توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در اولویت برنامه های فرهنگی دستگاه های اجرایی قرار گیرد، گفت: دستگاه های اجرایی استان باید ملزم شوند که تفاهم نامه های منعقد شده با ستاد اقامه نماز را به طور کامل اجرایی کنند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام صبح امروز(6 اسفند) در نشست ستاد اقامه نماز این استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد:  سنگر ما در عرصه های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی نماز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 «فیض الله رضایتی» با تقدیر از فعالیت ها و تعامل بسیار خوب ادارات و نهادهای دولتی در راستای توسعه بستر ترویج فرهنگ نماز، ابراز کرد:  ظرفیت های خالی بسیاری در حوزه نماز وجود دارد که امید است با همت و تلاش همه  مدیران دستگاه های اجرایی استان از این ظرفیت ها در راستای توسعه فرهنگ نماز بهره گیری شود.

 

وی با اشاره به در پیش بودن ایام نوروزی، یادآور شد: ان شاءالله باید برنامه ریزی های لازم را  برای ایام عید نوروزی سال جاری  که حجم زیادی از مسافران نوروزی به استان مراجعه می کنند و همچنین در راستای کاهش و مقابله با شیوع بیماری کرونا در استان انجام شود.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام، یادآور شد: این برنامه ریزی های در حوزه اقامه و ترویج فرهنگ نماز در این ایام باید به گونه ای باشد که  هم رونق معنوی مساجد و نماز خانه های بین راهی حفظ شود و هم بیماری کرونا مورد کنترل قرار گیرد،  برنامه ریزی در این زمینه به گونه ای نباشد همه اعمال و کردار ما به ویژه مناسک دینی از جمله برگزاری نماز جماعت تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گیرد.

 

رضایتی با بیان اینکه به طور قطع زیارتگاه های ما در این ایام محل حضور و مراجعه مردم خواهد بود، گفت: از هفته گذشته با پیگیری های انجام گرفته یک طرح تحقیقاتی در استان در راستای تحلیل، ارزیابی و بررسی وضعیت اقامه نماز  در استان  با محوریت مدارس، مراکز علمی و آموزش، نهادهای فرهنگی و مساجد  در دستور کار قرار گرفته است که در سال آینده این طرح اجرایی شود.

وی یادآور شد: ارزیابی ادارات و نهادهای اجرایی در زمینه نماز با حضور مسئولان، مدیران کل و مسئولان ستاد اقامه نماز ادارات در طول سال برگزار می شود، در سال جاری با راه اندازی سامانه سجاده، ادارات و نهادهای مختلف می توانند با مراجعه به این سامانه فعالیت های خود را در حوزه نماز برای ارزیابی ثبت کنند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام، با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی استان باید ملزم شوند که تفاهم نامه های منعقد شده با ستاد اقامه نماز را  به طور کامل اجرایی کنند،  یادآور شد: اولویت فعالیت های مختلف فرهنگی دستگاه های اجرایی استان باید نماز و ترویج فرهنگ نماز باشد، زیبایی ها نماز را  باید در قالب های هنری به نسل جوان انتقال داده شود.

 

رضایتی ابراز کرد: حضور سرزده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادارات و نهادهای مختلف و اقامه نماز جماعت با حضور کارکنان حرکت ارزشمندی است که تاثیر بسیار خوبی در راستای توسعه فرهنگ نماز در ادارات استان داشته است و این حرکت نیز مورد تقدیر حجت الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور قرار گرفته است.

 

وی در پایان با بیان اینکه طرح تحقیقاتی در  زمینه وضعیت نماز در استان می تواند راهگشای خوبی در بحث ترویج فرهنگ نماز باشد، خاطرنشان کرد: موضوع توجه به ایاب و ذهاب روحانیون، حضور در مساجد و اقامه نماز جماعت که دستورالعمل اجرایی آن صادر شود به طور قطع منشأ برکت خواهد بود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: تحقیقات ترویج ستاد اقامه نماز نماز دستگاه های اجرایی استان ادارات و نهادهای ترویج فرهنگ نماز ستاد اقامه نماز یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۷۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران