Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اناهید متخصص تغذیه شهرستان مهاباد گفت: جلسات معاینات پیش از بارداری به پزشک سوابق پزشکی شخصی، خانوادگی، وضعیت فعلی سلامت شما، دارو‌ها و مکمل‌ها در دوران بارداری خطرناک است.

او با اعلام اینکه باید حتی پیش از تلاش برای باردار شدن متوقف و جایگزین شود، افزود:، زیرا برخی از این مواد در بافت چربی ذخیره و مدتی باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آناهید بیان کرد: همچنین درباره رژیم غذایی، ورزش یا عادت‌های ناسالمی مثل سیگار کشیدن، مصرف الکل و مواد مخدر با شما صحبت خواهد کرد.

او اظهار داشت: سپس برای بررسی و وضعیت سلامت شما آزمایش‌هایی را درخواست خواهد داد.

متخصص تغذیه شهرستان مهاباد تصریح کرد: همچنین پزشک قرص‌های ویتامین یا مولتی ویتامین برایتان تجویز خواهد کرد و از به روز بودن واکسیناسیون شما برای تعیین میزان ایمنی بدنتان در برابر بیماری‌هایی مثل آبله و سرخجه نیز اطمینان پیدا می‌کند.

در جلسات ویزیت پیش از بارداری، وضعیت فیزیکی شما با انجام معایناتی بررسی می‌شود و با انجام این کار پروندۀ سلامت شما تکمیل خواهد شد. این معاینات شامل موارد زیر خواهد بود:

اندازه‌گیری قد، وزن، فشار خون و همچنین تعیین شاخص تودۀ بدنی یا BMI شما
معاینۀ واژن برای بررسی هر گونه توده، عفونت، تبخال یا ضایعه و همچنین بررسی هر گونه حساسیت به لمس و سایر مشکلات احتمالی
بررسی وضعیت ظاهری لگن برای تشخیص هر گونه مشکل لگنی
انجام تست پاپ‌اسمیر؛ در صورت انجام نشدن آن طی یک سال گذشته
بررسی قوام و اندازۀ غدۀ تیروئید با لمس آن
بررسی پوست برای وجود هر گونه بثورات پوستی
معاینۀ چشم از نظر زردی برای بررسی کم‌خونی احتمالی
معاینۀ شکم برای بررسی اندازۀ طحال و کبد
گوش دادن به صدای قلب و ریه برای بررسی هر گونه مشکل احتمالی
معاینۀ پستان برای بررسی هر نوع توده یا ترشحات پستان

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان علوم پزشکی وزارت بهداشت برای بررسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

طاهر درودی گفت:تقریباً معاینات پزشکی تمام زائران انجام شده است و از نظر توانمندی جسمانی شرکت در مناسک حج ارزیابی شده‌اند.

وی افزود: بعد از معاینات این زائران مشخص شد بیماری فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی شایع ترین بیماری در میان زائران ایرانی است. بیش از هزار و ۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال، ۹۲ نفر زیر ۱۸ سال، ۹ هزار و ۴۸۹ نفر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند.

درودی درخصوص داروهای مورد نیاز خاطر نشان کرد: زائران می بایست در سفر حج داروی‌هایی را که مصرف می‌کنند، با خود به همراه داشته باشد. البته حواسشان به داروهای ممنوعه باشد.

وی افزود: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر دارو و تجهیزات مورد نیاز حج را خریداری و بسته بندی کرده و در حال انجام امور اداری برای اعزام به مراکز درمانی هلال احمر ایران در عربستان سعودی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس