Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام طی اطلاعیه ای در خصوص نگهداری ماهی قرمز هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام طی اطلاعیه ای از شهروان ایلام خواست توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در خصوص نگهداری ماهی قرمز را جدی بگیرید.

در این اطلاعیه آمده است؛ ماهیان قرمز می توانند ناقل انواع عفونت‌ها، التهاب گوارشی و سل پوستی باشند، بنابراین رعایت ضوابط بهداشتی در حین نگهداری آنها الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهی قرمز باید دارای ظاهر سالم، تحرک مناسب و شنای متعادل باشد.از خرید ماهیانی که دارای باله های خورده شده، لکه های سفید یا قرمز در بدن و یا دارای چشم بیرون زده هستند، خودداری شود.

شستشوی کامل دست‌ها با آب و صابون، بعد از هر بار دست زدن به آب ماهیان  زینتی الزامی‌ است، همچنین جلوگیری از دست زدن کودکان به ماهی یا آب تنگ نگهداری ماهی نگهداری ماهیان و شستشوی دوره ای آکواریوم و تنگ آب و ضدعفونی و گندزدایی آنها ضروری است.

برای نگهداری هر ماهی یک لیتر آب نیاز است، به منظور کلر زدایی آب ماهیان ، آب را ۲۴ ساعت قبل از استفاده در ظرف دهان گشاد نگهداری نمایید، غذای ماهی را در جای خنک، تاریک و خشک نگهداری نمایید، لاک پشت‌های گوش قرمز از گونه‌های بسیار مهاجم لاکپشت‌ها و ناقل بیماری سالمونلا هستند که عرضه و نگهداری آنها ممنوع است.

 

انتهای پیام/970821

منبع: فارس

کلیدواژه: استان ایلام ایلام ماهی دامپزشکی نگهداری ماهی ماهی قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری ،سرهنگ صادق رضایی از کشاورزان و دامداران خواست از سیستم‌های هوشمند برای ناکام گذاشتن سارقان و کمک به کشف سریع سرقت استفاده کنند.
وی ادامه داد: دامداران جهت نسبت به تقویت روشنایی اطراف محل نگهداری احشام اقدامات کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان اردل با اشاره به اینکه مجهز بودن محل‌های نگهداری دام به دوربین مداربسته و سرکشی‌های مستمر از دام‌ها می‌تواند در کاهش سرقت تاثیر بسزایی داشته باشد از شهروندان خواست در صورت مشاهده فرد یا خودرو مشکوک در نزدیکی محل نگهداری احشام مراتب را فوری به پلیس ۱۱۰ یا نزدیکترین پایگاه پلیس آگاهی اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد