Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت آب منطقه‌ای گلستان اعلام کرد با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان، از عصر امروز (۶ اسفند تا بامداد پنج شنبه ۸ اسفندماه) سامانه بارشی در استان فعال است که در این مدت احتمال وقوع سیلاب‌ در استان وجود دارد. ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای گلستان، با توجه به اصلاحیه اخطاریه شماره 16 اداره کل هواشناسی استان گلستان از عصر امروز (سه شنبه ششم تا بامداد پنج شنبه هشتم اسفندماه) شاهد بارش باران بین 40 تا 80 میلی‌متری در استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین براساس این اخطاریه وقوع رعد و برق ، وزش باد شدید و ریزش برف در ارتفاعات بین 20 تا 40 سانتیمتر پیش‌بینی شده است که در نتیجه آن ، احتمال بالا امدن سطح آب رودخانه‌ها ، آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب در حوضه‌های آبریز استان گلستان به ویژه در دره ها و مناطق کوهستانی در روزهای آینده وجود دارد.

شرکت آب منطقه‌ای گلستان از مردم و گردشگران خواسته تا در حاشیه رودخانه‌های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و همچنان از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل، خودداری کنند.

تداوم بارش در لرستان؛ ساکنان حاشیه رودخانه‌ها منازل خود را ترک کنندخرم‌آباد| 1031 امدادگر و 2 فروند بالگرد برای امدادرسانی درصورت بروز سیلاب آماده هستندشرحی از حال‌وروز سیلابی لرستان؛ از خانه‌های تخریب‌شده تا شمارش معکوس آغاز سیل + تصاویر

هم چنین این شرکت در اطلاعیه دیگری از رهاسازی آب سد وشمگیر خبر داده است. این کار با هدف تأمین مصارف پایین دست سد وشمگیر و ایجاد ظرفیت بیشتر در مخزن این سد برای مدیریت سیلاب احتمالی ناشی از بارندگی انجام می‌شود. برهمین اساس دریچه‌های سد وشمگیر از امروز  باز و با دبی حداقل 10 متر مکعب تخلیه آب از مخزن انجام می‌شود.

بدیهی است افزایش دبی خروجی بر اساس ظرفیت پایاب و شرایط، محتمل است، بنابراین از عموم مردم تقاضا می‌شود از استقرار در مجاورت و یا مسیر رودخانه‌ها خصوصا رودخانه گرگانرود اجتناب کنند. این رهاسازی تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

انتهای پیام/582/ ت

R41471/P/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف بنی اسدی اظهار کرد: جاده تربت جام - صالح آباد شامگاه چهارشنبه به علت وقوع سیلاب و نبود ایمنی در محدوده روستای یخک، تا اطلاع بعدی مسدود شد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: بارش باران در جاده‌های اصلی و فرعی شهرستان‌های کلات، مشهد، طرقبه-شاندیز، نیشابور، صالح آباد، قوچان و باخرز را لغزنده کرده است.

وی گفت: همچنین بارش باران جاده‌های ترانزیتی سرخس- مشهد در محدوده گردنه مزداوند و درگز- قوچان در محدوده تیوان و آزادراه و جاده قدیم مشهد- باغچه را تحت تأثیر قرار داده است.

بنی اسدی ادامه داد: مه غلیظ نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز - قوچان در محدوده‌های تیوان و زوباران شده است.

کد خبر 6088233

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بخشی از آب سد گلستان فردا شنبه هشتم اردیبهشت رهاسازی می‌شود 
  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید
  • اقدامات ایمنی مهم در زمان باران و سیلاب
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد