Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: اخبار مربوط به ویروس کرونا چند روزی است که فضای جامعه را فرا گرفته و استان کردستان نیز طی یک هفته اخیر تحت تأثیر این سونامی خطرناک قرار گرفته است.

تلاش‌ها در راستای مقابله با ویروس کرونا همزمان با سطح کشور در استان کردستان نیز به صورت ویژه ادامه دارد و مسئولان با روش‌ها و شیوه‌های مختلف در تلاش هستند تا از فراگیر شدن این ویروس جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای هفته و با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان کردستان، تمامی مدارس و دانشگاه‌ها در همه مقاطع تحصیلی در مناطق شهری و روستایی تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شد و در خصوص ادامه فعالیت مدارس طی امروز و فردا تصمیم گیری می‌شود.

محمد فلاحی مدیرکل بحران استان کردستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بعد از تعطیلی مدارس در سطح استان کردستان، کار ضدعفونی کردن محیط مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر و بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هیچ مورد مبتلا به ویروس کرونا در این استان مثبت اعلام نشده است.

از سوی دیگر و همزمان با تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در استان کردستان، اداره کل آموزش و پرورش کردستان هم تمام مسابقات و فعالیت‌های ورزشی در سطح استان و شهرستان را لغو کرد.

افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در حالی که برنامه ریزی شده بود تا مسابقات استانی دانش آموزی کردستان طی اسفند ماه برگزار شود که تمامی این مسابقات فعلاً لغو شده است.

وی ادامه داد: همچنین با تصمیم مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، تمامی سالن‌ها و اماکن ورزشی تحت مدیریت این اداره کل تا پایان هفته جاری تعطیل هستند.

در کنار این مهم داستان کمبود برخی از اقلام مورد نیاز مردم در راستای مقابله با ویروس کرونا در استان کردستان دوباره همانند دیگر مسائل و موارد این چنینی آغاز شده است و البته عده‌ای سودجو هم به دنبال بهره برداری شخصی خود هستند.

داستان کمبود ماسک در کردستان همچنان ادامه دارد

این روزها اکثر قریب به اتفاق داروخانه‌ها و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی در استان کردستان با نصب تراکت‌های یک جمله را برای مخاطب تکرار می‌کنند: "ماسک و مواد ضدعفونی کننده نداریم".

هر چند که مسئولان دانشگاه علوو پزشکی کردستان مرتب کمبود اقلام اولیه برای بهداشتی کردن محیط را تکذیب می‌کنند، ولی واقعیت‌های درون شهرها و روستاهای استان کردستان روایت دیگری دارد.

همچنین این روزها عده‌ای سودجو با فروش صدها برابری قیمت یک ماسک و یا یک مایع ضدعفونی کننده، از اثرات مخرب ورود ویروس کرونا در جامعه بدتر عمل می‌کنند.

شهرداری سنندج با پخش تصاویری اعلام کرده کار ضدعفونی کردن اتوبوس‌های درون شهری آغاز شده است و البته همزمان با این مهم اعلام کرد آمادگی دارد تا تمام فضاها و ظرفیت‌های در اختیار مجموعه مدیریت شهری را در راستای اطلاع‌رسانی به مردم به کارگیری کند.

اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان تصاویری در راستای ضدعفونی کردن مدارس در سطح استان را منتشر و اعلام کرد این روند به صورت جدی ادامه دارد و همه مراکز آموزش در سطح این استان ضدعفونی می‌شوند.

تمام مسابقات ورزشی لغو و تمامی امکان ورزشی هم تعطیل شدند

در جدیدترین تصمیم اتخاذ شده در سطح استان کردستان، دوشنبه شب اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان نیز کلیه مراکز ورزشی در سطح استان از جمله سالن‌ها و استخرها را تا پایان هفته تعطیل اعلام کرد.

حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در این خصوص اعلام کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد مدیریت بحران و با دستور استاندار کردستان کلیه مراکز و اماکن ورزشی در سطح استان که در اختیار بخش دولتی و خصوصی هستند باید تا پایان هفته تعطیل باشند.

همچنین پیرو اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیه مراکز فرهنگی و هنری به ویژه سینما در سطح استان کردستان نیز از روز یکشنبه تعطیل شده و همچنان این تعطیلی ادامه دارد.

اماکن عمومی شهرستان بانه دو هفته تعطیل شد

در اقدامی دیگر در شهرستان بانه و با اعلام فرماندار این شهرستان، اماکن عمومی و بازار این شهر نیز به مدت دو هفته تعطیل اعلام شد.

سرپرست فرمانداری بانه با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: برای پیشگیری از ویروس کرونا کلیه اماکن عمومی این شهرستان از امروز به مدت ۲ هفته تعطیل است.

از سوی دیگر فعالیت‌های تجاری در مرزهای استان کردستان نیز به صورت نیمه تعطیل ادامه دارد و با تصمیم صورت گرفته در حال حاضر هیچ گونه ترددی در مرزهای استان صورت نمی‌گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با بررسی‌های صورت گرفته از این پس تردد خودرویی تنها در مرزهای دو کشور صورت می‌گیرد و با بهداشتی کردن محیط امکان مبادله کالا در مرزهای استان به وجود آمده است.

تکاپو برای مقابله با ویروس کرونا در حالی در سطح جامعه ادامه دارد که متأسفانه در کنار این مهم شایعه سازی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز این روزها روح و روان جامعه را آزار می‌دهد.

انتشار خبرهای بی پایه و اساس و ارتباط دادن کلیه مرگ و میرهای طبیعی در یک جامعه به ویروس کرونا باعث ترس و دلهره شدید مردم شده است و البته مسئولان و مدیران مرتبط با امر نیز اطلاع رسانی درست و به موقع را فراموش کرده و اند و این وضعیت به فضای ایجاد ترس و دلهره در جامعه دامن زده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان جامعه مرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان کردستان نیز استان کردستان کل آموزش و پرورش ویروس کرونا تا پایان هفته سطح استان هفته تعطیل اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت دو وقف جدید کردستان

حجت الاسلام والمسلمین محمد کاروند گفت: واقف خیر اندیش ملا محمد زبردست یک دانگ از شش دانگ یکباب مغازه واقع در ۴ راه اصلی مریوان با مساحت ۶ متر را با نیت هزینه‌های مسجد ویس قرنی شهر مریوان وقف کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: همچنین واقف خیر اندیش، جبار فاتحی یک باب مغازه با حق سرقفلی واقع در شهر مریوان به مساحت ۷ متر مربع را با نیت مساجد شهر مریوان وقف کرد.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به ثبت ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه  در استان بیان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۲ وقف متصرفی، ۱۲۷ موقوفه غیر متصرفی و همچنین ۲۰ هزار و ۹۵ رقبه متصرفی، ۲۰ هزار و ۷۹۷ رقبه غیر متصرفی و ۱۲۲ رقبه اشتراک التولیه در استان وجود دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: از آمار ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه کردستان ۷۴۶ موقوفه، ۱۶۵۳ مسجد، ۳۷ حسینیه، ۳ زینبیه، ۱۵ تکیه، ۷۱ آرامستان و یک دارالقرآن به چشم میخورد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها