Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از آغاز به کار بخش جدید میکروبی در آزمایشگاه‌های آب محدوده فعالیت این دانشکده خبر داد.

جعفر ربیحاوی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: شنا بیشتر از آن که جنبه ورزشی داشته باشد جنبه تفریحی دارد و یکی از مفرح‌ترین سر‌گرمی ها برای سلامت جسم و روح به حساب می آید و با توجه به نزدیک شدن به ایام گرم سال و استقبال بیش از پیش مردم از استخرهای شنا به منظور حفظ و ارتقای سطح سلامت شناگران بر آن شدیم تا شاخص‌های کیفی بیشتری از آب استخرهای شنا را مورد ارزیابی و پایش و  وضعیت آلودگی میکروبی این استخرها را در بخش جدیدی که بیشتر مربوط به تاسیسات تصفیه آب می شود مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: کارشناسان بهداشت محیط مراکز تحت پوشش، پس از بازدید از تاسیسات و محیط فیزیکی استخرها به بررسی مواردی از قبیل کدورت، کلر آزاد باقیمانده و pH آب کرده و از حوضچه ها نیز نمونه‌برداری انجام می‌شود.

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اهمیت بررسی شاخص‌های میکروبی آب استخرها برای پیشگیری از شیوع انواع بیماری‌ها، افزود: تا کنون پایش‌های صورت‌ گرفته در بخش میکروبی استخرها به کلیفرم‌های گرما پای اختصاص داشته که با همت کارشناسان گروه سلامت محیط، آزمون‌های هتروتروف نیز به عنوان بخش جدید میکروبی همزمان با آغاز دهه مبارک فجر سال 98  به فعالیت‌های این آزمایشگاه‌ها افزوده شد.

به گفته مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت 13 استخر در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان فعالیت می‌کنند و مردم در صورت مشاهده هر گونه مشکل بهداشتی در استخر با شماره 190 تماس بگیرند و مطمین باشند در کمتر از ۲۴ ساعت موضوع توسط کارشناسان بهداشت محیط مورد بررسی قرار می‌گیرد و استخرهایی که دارای آلودگی هستند، پس از طی مراحل اداری به مراجع قضایی معرفی شده و در صورت عدم رفع نواقص پلمپ خواهند شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آزمایشگاه منطقه آزاد اروند میکروب دانشکده علوم پزشکی آبادان جنوب غرب خوزستان بهداشت محیط پایش آب استخر ها سلامت محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار

 منصور نعیم‌آبادی   از واریز ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به‌حساب شبکه‌های بهداشت و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار خبر داد و گفت: اعتبارات در قالب برنامه ۱۰۰ روزه و مبتنی بر عملکرد مراکز تحت پوشش تخصیص و به‌حساب واریز می‌شود و امیدواریم شاهد تحولی در خدمت‌رسانی به مردم عزیز منطقه باشیم.    نعیم‌آبادی تصریح کرد: تزریق اعتبارات در چندین مرحله ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر نظارت بر عملکرد و نحوه هزینه‌کرد نیز موشکافانه توسط کارشناسان ستادی انجام خواهد گرفت.    سرپرست معاونت توسعه دانشکده علوم پزشکی چابهار ضمن تقدیر از نگاه ویژه وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی چابهار و تقدیر از تلاش حمایت‌های سرپرست دانشکده ابراز امیدواری کرد که در مدت کوتاهی بخشی از مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی با رویکرد برنامه ۱۰۰ روزه مرتفع خواهد شد. باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار