Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای هماهنگی بانک‌ها در جلسه امروز خود مصوب کرد که از شنبه آینده به مدت یک هفته، باجه عصر بانک های کل کشور تعطیل و ساعت کاری روزانه استان های درگیر بابیماری کرونا نیز بامصوبات استانداری هماهنگ شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از دبیرخانه شورای هماهنگی بانک ها، در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بانکها که امروز صبح و با دستور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در شبکه بانکی کشور برگزار شد، اعضای جلسه تصمیم های ویژه ای را به منظور مقابله با این بیماری اتخاذ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیران عامل عضو شورا ابتدا با ارائه گزارشی از وضعیت شعب و بیان دغدغه های کارکنان خود، بر لزوم به کارگیری حداکثر امکانات برای جلوگیری از شیوع این بیماری تأکید کردند.

در ادامه، رسول بهاری از پزشکان مجرب کشور و فوق تخصص ریه، به تشریح ابعادی از بیماری کرونا پرداخت و با بیان این که اکنون اضطراب و نگرانی از این بیماری بیش از خود بیماری در جامعه آسیب زا شده است، گفت: استرس، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و این خود عاملی برای اثرگذاری بیشتر بیماری کروناست.

وی با بیان این که رعایت بهداشت فردی، مهمترین عامل مقابله با بیماری است، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی نیز تأکید کرده که شست و شوی مرتب دست ها و ضد عفونی کردن میز و ابزار کار، عدم استفاده از گوشی تلفن همراه، خوردن غذای پخته شده، دست ندادن و روبوسی نکردن از مهمترین راه های جلوگیری از شیوع بیماری کروناست.

 فرانک کرمی از پزشکان مجرب کشور و فوق تخصص بیماری های عفونی نیز در این جلسه با بیان این که استفاده از ماسک تأثیری در جلوگیری از شیوع این بیماری ندارد و در مواردی می تواند خطرآفرین هم باشد، گفت: کیبورد، مانیتور، میز، صندلی، دستگیره های در و امثال آنها عامل انتقال ویروس کرونا هستند و نباید به صورت اشتراکی از آنها استفاده شده و مرتباً باید ضدعفونی شوند.

وی با تأکید بر این که انواع پول و اسکناس، یکی از مهمترین عوامل انتقال ویروس هستند، از بانک ها خواست امکانات بانکداری غیرحضوری خود را توسعه داده و مردم را به استفاده از آنها تشویق کنند.

رئیس شواری هماهنگی بانک ها نیز در این نشست با بیان این که کارکنان بانک ها در معرض انواع آسیب ها هستند، گفت: اکنون شعب بانک ها محل مراجعه عموم مردم است و از این رو باید حداکثر همکاری برای ضدعفونی کردن و جلوگیری از شیوع بیماری در شعب انجام شود.

مدیران عامل بانک ها، پیاده سازی روش های آموزشی جلوگیری از شیوع و روش های مقابله با بیماری کرونا در شعب از طریق انتشار بروشور و نمایش فیلم در واحدهای بانک را مورد تأکید قرار داده و خاطرنشان کردند: نباید اجازه دهیم این بیماری، سلامتی کارکنان و مشتریان را به خطر بیندازد، بلکه باید با رعایت هشدارهای پزشکان و مسئولان بهداشتی کشور، چالش پیش آمده را به سرعت پشت سر بگذاریم.

اعضای شورای هماهنگی بانک ها در ادامه این جلسه به دستورالعمل واحدی رسیدند که به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای هماهنگی بانک ها تعطیلی بانک ها شورای هماهنگی بانک جلوگیری از شیوع هماهنگی بانک ها بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟

جلسه نوبت عصر امروز مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن تشکیل نشد که اسامی ۳۵ نماینده غایب یا متاخر توسط یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس قرائت شد.

به گزارش ایسنا، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آن‌ها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟