Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:24:10 GMT

ضدعفونی کردن فضای داخلی مساجد قم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۰۵۱۹

ضدعفونی کردن فضای داخلی مساجد قم آغاز شد

خامه یار با تاکید بر آغاز روند ضدعفونی کردن مساجد قم در روزهای اخیر، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری قم موظف شده اند تا برای ضدعفونی کردن فضای داخلی و وسائل موجود در مساجد نهایت همکاری را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «محمد خامه یار» روز دوشنبه در گفت و گویی با تاکید بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیرانه در مساجد قم، ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ مسجد در این استان وجود دارد که ضدعفونی کردن این اماکن مقدس تنها از عهده نهادهای دولتی ممکن نیست و باید تمام جوانان،‌هیات امنای و فعالان مساجد در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرستاد اقامه نماز قم،‌ اظهار داشت: ضمن تاکید بر ضرورت اقامه نماز و دعا در مساجد استان و جلوگیری از تعطیلی این اعمال عبادی و معنوی، از افراد مسن و کسانی که مشکل تنفسی دارند، درخواست داریم تا تردد خود را به مساجد محدود کنند.

 

وی ادامه داد: بازرسی ها نسبت به وضعیت بهداشتی مساجد استان در روزهای اخیر تشدید شده است ضمن اینکه با هماهنگی های انجام شده ضدعفونی کردن مساجد هزینه ای برای مساجد تحمیل نمی کند.

 

وی با بیان اینکه ضمن توجه به رعایت مسائل بهداشتی، توسل به اهل بیت(ع) و توجه به معنویات در این شرایط ضروری است گفت: قرائت زیارت عاشورا، حدیث شریف کسا و دعای توسل برای دفع بلا و گرفتاری پس از نماز عشا در مسجد مقدس جمکران و مساجد استان قرائت می شود.

 

خامه یار تاکید کرد: ائمه جماعات مساجد استان پیرامون روش های مقابله با ویروس کرونا توجیه شده اند تا از ظرفیت آنها برای آموزش به مردم برای پیش گیری از ابتلا به این بیماری استفاده شود.

 

مدیرستاد اقامه نماز قم اظهار داشت: بلاهای بسیاری با نفس های گرم مومنان و علمای اسلام برطرف شده است و اطمینان خاطر داریم که به وسیله دعا و نفوس گرم مومنان این مشکل نیز از جامعه دفع شود.

 

وی، گفت: مساجد و اماکن مقدس قم نقش تعیین کننده ای در راستای آرامش جامعه دارند و باید از این بستر برای آرامش و آموزش افراد استفاده کرد.

 

مدیرستاد اقامه نماز قم، با تاکید بر اینکه بر طبق فرموده مراجع عظا تقلید، رعایت توصیه های بهداشتی مسئولان امر بر همه لازم است، افزود: ضمن تاکید بر توجه مساجد به مسائل بهداشتی، مساجد استان به روی مردم خداجوی قم باز است و مناسک عبادی در آن برگزار می شود.

 

هم‌زمان با تاکید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ضرورت دوری مردم از اجتماعات و مراکز عمومی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، دو تن از مراجع تقلید آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی نیز در پیامی ویدئویی بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی از جمله عدم حضور در اجتماعات و اماکن عمومی تاکید کرده‌اند.

 

بر اساس مصوبه شورای تامین استان قم مورخ پنجم اسفندماه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) متوقف و دور ضریح مطهر نرده‌های حائل قرار داده شد.

 

همچنین فعالیت سینماهای قم و برنامه‌های هنری و سینمایی و همچنین دانشگاه‌های قم تا ۹ اسفند متوقف شده‌است./

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم فعالیت های مسجدی مسجد ضدعفونی کردن مساجد استان اقامه نماز بر ضرورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، صبح سه شنبه در جمع اولیا ومربیان مدرسه شهید هندوزاده گفت: حضور شما در این جلسه نشان از آن است که به آینده فرزندانتان اهمیت می دهید.
فرمانده انتظامی استان، انتخاب صحیح دوست، رعایت اصول خود مراقبتی و اخلاقی در فاصله بین مدرسه و منزل، گزارش موارد مشکوک و خاص به مربیان و اولیا را از راه های مفید در زمینه پیشگیری از حوادث ناگوار و در برخی موارد غیر قابل جبران برای دانش آموزان دانست.

سردار فرشید اضافه کرد: کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه های استان این آمادگی را برای آموزش اقشار مختلف در حوزه های پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارند.

وی، با مقایسه وضعیت تحصیل در زمان گذشته با حال حاضر و امکانات فراوان برای دانش آموزان کنونی تصریح کرد: کسب آگاهی و خود مراقبتی در حوزه استفاده از برنامه های فضای مجازی از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس است که از گرفتار شدن و فریب خوردن افراد از سوی افراد سودجو، برداشت های اینترنتی غیرمجاز، هتک حرمت و خدشه به حیثیت افراد جلوگیری می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین بر رعایت اصول خودمراقبتی از سوی همه شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع انواع سرقت تاکید و افزود: از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس در شرایط کنونی، نظارت جدی والدین بر معاشرت های فرزندان، نحوه رفتار و پوشش آنان و رعایت اصول ایمنی و امنیتی در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت و دیگر جرائم است که جا دارد از همکاری خوب والدین و عموم شهروندان قدردانی کنیم.

کد خبر 6093280

دیگر خبرها

  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد