Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران و لزوم اقدامات پیشگیرانه، همچنان بعضی از سالن‌های بدن سازی و ورزشکاران رزمی به تمرینات خود در محیط باشگاه‌ها ادامه می‌دهند.

رضا گل محمدی، مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این موضوع گفت: طی بخشنامه‌ای تمامی باشگاه‌های ورزشی که مالکیت آنها متعلق به اداره کل ورزش است، باید از امروز تعطیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تعطیلی برای آمادگی باشگاه‌ها از نظر انجام اقدامات ضدعفونی و بهداشتی است.

گل محمدی افزود: درباره مکان‌های خصوصی در بخشنامه ذکر کردیم که مردم سعی در رعایت و انجام اقدامات لازم داشته باشند. البته ترجیح ما این است که فعلا برای مدتی از این باشگاه‌ها استفاده نکنند.

گل محمدی درباره علت تعطیل نشدن باشگاه‌های خصوصی تصریح کرد: درباره موضوع تعطیلی این گونه باشگاه‌ها که مالکیت خصوصی دارند، با توجه به بخشنامه دولت، حتما باید وزارت بهداشت تصمیم گیری کند. وزارت بهداشت باید اعلام کند که کلیه قهوه خانه‌ها، باشگاه‌های خصوصی و از این دست اماکن تعطیل شوند. ما در تهران حدود ۴۳۰۰ باشگاه داریم. به عنوان مدیرکل اداره ورزش نمی‌توانم تمام ۴۳۰۰ باشگاه را تعطیل کنم، لازم است یک نهاد ملی با سطح بالاتر این موضوع را ابلاغ کند. من به شکل موردی قدرت تعطیلی این گونه باشگاه‌ها را دارم، اما اختیار تعطیل کردن املاک و اموالی که زیر نظر من نیست را ندارم. دولت می‌تواند باشگاه‌های خود را تعطیل کند و این کار را انجام داده است.

گل محمدی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بخشنامه شده ، هرگونه تعطیلی و تصمیم گیری در این باره به عهده وزارت بهداشت است. این سوال را باید از مسئولان وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران یا شهید بهشتی پرسید که با توجه به مسئولیت خود در این زمینه، چه اقدامی برای مکان‌هایی مانند باشگاه‌های خصوصی انجام داده اند؟

گل محمدی اضافه کرد: ابلاغ کرده ایم که کلیه مسئولان ذی ربط، مانند مسئولان تربیت بدنی شهرستان‌ها و مدیران باشگاه‌های دولتی، موظف هستند باشگاه را برای مقابله با کرونا ویروس تجهیز کنند. سرویس‌های بهداشتی را گندزدایی و ضدعفونی کنند و وسائل ضدعفونی را در باشگاه فراهم کنند. اگر باشگاهی نتوانست تمهیدات بهداشتی را فراهم کند، ممکن است این تعطیلی تا 10 روز یا یک ماه هم ادامه داشته باشد.

گل محمدی درباره انجام تست غربالگری کرونا ویروس برای ورزشکاران حرفه‌ای گفت: برنامه‌ای برای غربالگری ورزشکاران نداریم، فقط فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران هر روز اطلاعیه‌هایی را صادر می‌کند و ملاک ما همان اطلاعیه‌ها است.

او تصریح کرد: در استانداری با مسئولان بهداشت جلسه برگزار کردیم و اطلاع رسانی صورت گرفته است. استاندار به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران استان، اعلام کرد با هماهنگی‌هایی که با هیئت دولت و وزارت کشور صورت گرفته است، این گونه تمهیدات باید تنها توسط وزرات بهداشت ابلاغ شود.

گل محمدی عموم مردم را به همکاری برای غلبه بر شیوع کرونا ویروس دعوت کرد و گفت: همه باید کمک کنیم و دست در دست هم گردش ویروس کرونا در سطح جامعه را پایین بیاوریم و روند شیوع آن را کند کنیم. یکی از راه‌های این امر حضور نداشتن در اماکن عمومی است. خیلی به همکاری مردم عزیز نیاز داریم.

بیشتر بخوانید : خلیلیان: مسابقات فوتبال را نمی‌توان تعطیل کرد/ اردو‌های المپیک و پارالمپیک با رعایت کلیه استاندارد‌های بهداشتی ادامه خواهد یافت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رضا گل محمدی اداره کل ورزش و جوانان وزارت بهداشت باشگاه ها گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟

«جام‌‌جم» مدتی است روی آنتن نمی‌رود؛ در حالی‌که بسیاری از جمله رئیس صدا و سیما اعتقاد داشتند وجود برنامه منتقدانه‌ای نسبت به خود رسانه ملّی لازم است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برنامه تلویزیونی «جام‌جم» در 24 قسمت روی آنتن رفت. دوشنبه شب‌هایی که در شبکه یک منتظرِ مناظره و میزگردی جنجالی بر سر موضوعات مختلف بودیم. تا جایی که برخی از این موضوعات به گفت‌وگو با مدیران تلویزیون کشیده می‌شد.

از ماجرای نطق‌کشی و دستمزدهای عجیب و غریب تا نقد سریال‌های ضعیف و کم‌کیفیت که مورد نقد بسیاری قرار گرفت. نظرسنجی‌هایی که از یلدای پرهیاهو می‌گفتند و سلبریتی‌هایی که باید به چه صورت مدیریت شوند. همچنین خیلی از بحث‌های دیگر که به تعبیرِ بسیاری، نقدهای سازنده‌ای که جایِ خالی چنین بحث و اظهارنظرهایی مدت‌ها در تلویزیون خالی بود.

در حالی که از مدیر شبکه نسیم تا رئیس سیمافیلم و مدیران شبکه‌های چهار و کودک و نماینده‌ای از معاونت سیاسی صداوسیما و خیلی‌های دیگر به جام‌جم آمدند از آن طرف هم پای تهیه‌کنندگان، بازیگران و کارگردانانی همچون حامد عنقا، ایرج محمدی، مهدی فرجی و سیدجواد هاشمی هم به این برنامه باز شد.

از سلبریتی‌ها شروع کرد به حوزه کودک و نوجوان، مواجهه صداوسیما با بحران‌ها، سریال‌سازی و موضوعات روزی همچون ویژه‌های تلویزیون خصوصاً در یلدا پرداخت.

اما زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید که انتقادات صریح و فضای تند و تیزِ مناظرات و گفت‌وگوهای این برنامه تلویزیونی به مذاقِ برخی از مدیران در صداوسیما خوش نمی‌آید. شاید از این جهت باشد که ماه رمضان و عید نوروز بهانه‌ای شد تا از «جام‌جم» فعلی موقتاً خداحافظی شود.

اینکه می‌گوییم موقت، چون برخی از برنامه‌ها در مقاطعی از تلویزیون کنار گذاشته شدند و با گروه و فضایی متفاوت‌تر برگشته‌اند. پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد پای برخی از مدیران برای جلوگیری از ساختِ «جام‌جم» با این فضای انتقادی تند و تیز و صریح که مورد استقبال بسیاری از هنرمندان و جامعه فرهنگ و هنر و حتی خود پیمان جبلی رئیس صداوسیما بود که از آن به عنوان نقدی سازنده یاد می‌کرد در میان است.

نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»

باید دید «جام‌جم» با همین شکل و شمایل و گروه سازنده به آنتن تلویزیون برمی‌گردد با گروهی دیگر و متفاوت‌تر این اتفاق خواهد افتاد؟ اما هرچه هست تلویزیون در روزهایی که موضوع نظرسنجی و بحث مخاطب، سریال‌سازی درست و اصولی، ساخت آثار نمایشی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، تبلیغات در نمایش‌خانگی و بسیاری از موارد دیگر مطرح است جای چنین برنامه‌ای خالی است که می‌توانست با نقدهای کارشناسانش، نقشه راه بهتری را برای سیاستگذاری و مدیریت در تلویزیون ترسیم کند.

همان‌گونه که پیمان جبلی رئیس صداوسیما درباره این برنامه تلویزیونی گفته بود: یکی از موضوعاتی که در این میان مغفول مانده بود خود رسانه ملّی است که محل نقد بسیاری است و موافقان و مخالفان درباره موضوعات مختلف مرتبط با مأموریت‌های رسانه ملی وجود دارد. بنده از روز اول دغدغه‌ام این بود در همان ماه‌های اول وعده دادم برنامه‌ای در این خصوص روی آنتن خواهیم برد. آماده‌سازی این برنامه متأسفانه طول کشید من خودم از همکاران خودم گلایه کردم دیر شروع شد، مراحل پختگی خودشان را طی می‌کند و ان‌شاءالله با قدرت به کار خودش ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی بر خبر‌های ورزشی یازدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • روز کارگر برای کارگران تعطیل است
  • سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل