Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@18:09:38 GMT

هیلاری کلینتون: ترامپ خطری برای دموکراسی است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۴۱۰۰۲

هیلاری کلینتون ترامپ را "خطری برای دموکراسی" دانست و از اظهاراتش علیه برنی سندرز دفاع کرد.

به گزارش ایسنا، هیلاری کلینتون، نامزد سابق دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا ضمن معرفی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به عنوان "خطری برای دموکراسی"، هشدار داد که روسیه بار دیگر تلاش خواهد کرد تا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کند و گفت از هر نامزدی که علیه ترامپ باشد حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه دیلی میل، وی افزود: از نامزد حزبمان حمایت می‌کنم زیرا فکر می‌کنم رییس جمهور فعلی‌مان خطری روشن برای دموکراسی و آینده ماست.

کلینتون اما از تایید یک نامزد به طور خاص سر باز زد و گفت، این مساله را "به رای‌دهندگان واگذار می‌کند".

او که این اظهارات را در جشنواره فیلم برلین بیان کرد، در فیلمی مستند که درباره زندگی او در این جشنواره به نمایش در آمد، درباره برنی سندرز می‌گوید: هیچ‌کس او را دوست ندارد، هیچ‌کس نمی‌خواهد با او کار کند، او هیچ‌کاری انجام نداده است. او بیرون از سیاست شانسی ندارد.

او در دفاع از این اظهارات گفت: سیاست یک ورزش ارتباطی است، مردم از هر دیدگاهی در آن نظر می‌دهند. آن‌ها مطمئنا درباره من هم با هر دیدگاهی نظر داده‌اند.

کلیتون همچنین از رای‌دهندگان خواست درباره اطلاعات غلط "هوشیار" باشند. او در این باره گفت: ما می‌دانیم که اطلاعات غلط هم‌اکنون هم یک مشکل است. جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش کرده که روسیه به سیستم سایبری ما بازگشته و در تلاش است تا بر نتایج انتخابات مقدماتی تاثیر بگذارد و همچنان حامی ترامپ است.

به گفته او، قدرت‌های خارجی تلاش خواهند کرد تا "بیشتر و بیشتر" در انتخابات آمریکا و اروپا مداخله کنند و "اگر از دموکراسی خود محافظت نکنیم، به تدریج اما پیوسته تسلیم آن خواهیم شد و کنترل آن را از دست خواهیم داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات احمد امیرآبادی فراهانی ایرج حریرچی محسن طاهری حسنی مبارک کلینتون ترامپ آمریکا کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات احمد امیرآبادی فراهانی ایرج حریرچی محسن طاهری حسنی مبارک برای دموکراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم