Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بیست و ششمین سالروز به شهادت رسیدن ۲۹ فلسطینی در مسجد ابراهیمی، رژیم صهیونیستی دنبال اعلام حاکمیت کامل بر این مکان مقدس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: امروز 25 فوریه برابر با بیست و ششمین سالروز جنایت صهیونیست‌ها در مسجد ابراهیمی در الخلیل است و فلسطینی‌ها در برخی شهرهای کرانه باختری از جمله الخلیل یاد شهدای این روز را زنده نگاه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قتل عام، در ماه رمضان سال 1994 توسط «باروخ گلدشتاین» که یک یهودی آمریکایی الاصل ساکن فلسطین اشغالی بود در مسجد الخلیل روی داد.

گلدشتاین هنگامی‌ که نمازگزاران در حال سجود بودند با مسلسل از کنار یکی از ستونهای مسجد به روی آنان آتش گشود و در نتیجه 29 تن را به شهادت رساند و 125 تن را زخمی کرد، وی نهایتاً توسط نمازگزاران دستگیر و کشته شد.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، بیست و ششمین سالروز این جنایت در حالی فرا رسیده که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دنبال اعلام حاکمیت بر حرم ابراهیمی است.

با نزدیک شدن به موعد انتخابات سوم در فلسطین اشغالی در دوم مارس، نتانیاهو یکشنبه هفته جاری مدعی شد، «حاکمیت اسرائیل» را بر مسجد ابراهیمی، شهرک «کریات اربع» و یک منطقه صهیونیست‌نشین در این شهر تحمیل خواهد کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم افتتاح منطقه‌ای جدید در کریات اربع واقع در جنوب الخلیل این اظهارات را بیان کرد. با افتتاح این منطقه تعداد شهرک‌نشینان در آن به بیش از 10 هزار نفر خواهد رسید.

در همین زمینه وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین درباره تلاش‌های تدریجی رژیم صهیونیستی برای تسلط کامل بر حرم ابراهیمی در جنوب کرانه باختری هشدار داد.

«نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته جاری اعلام کرد، برای پروژه ساخت آسانسوری عظیم در مسجد ابراهیمی چراغ سبز داده است.

بر اساس این گزارش، این پروژه شامل مصادره اراضی فلسطینی در الخلیل می‌شود تا صهیونیست‌ها معلولی که قصد آمدن به مسجد را دارند مسیر لازم را داشته باشند علاوه بر اینکه آسانسور نیز برای آنها ساخته می‌شود.

از سال 1994 و کشتار در حرم ابراهیمی، این مسجد به دو بخش ویژه مسلمانان و صهیونیست‌ها تقسیم شد.

فلسطینی‌ها می‌گویند بر اساس توافق اسلو امضا شده سال 1993 ، شهرداری الخلیل اختیارات مسجد ابراهیمی را در دست دارد نه رژیم صهیونیستی.

مهرماه امسال مرکز فلسطینی «ابحاث الاراضی» (تحقیقات اراضی) اعلام کرد، شهرک‌نشینان صهیونیست طی سال‌های 2017 تا 2019 ، شش کانون شهرک‌سازی جدید در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری برپا کرده‌اند .

آذرماه نیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح احداث یک محله صهیونیست‌نشین جدید در قلب «الخلیل» واقع در کرانه باختری موافقت کرد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: یورش صهیونیست ها مسجدالاقصی فلسطین رژیم صهیونیستی مسجد ابراهیمی کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری یورش برد.

در شهر رام‌الله یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که به این منطقه یورش برده بودند به شهادت رسید.

همچنین شهرک «بیت فوریک» در شرق نابلس نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست، ورود آنان به خانه‌های فلسطینیان و به هم‌ریختن اسباب و اثاثیه موجود در آن از سوی صهیونیست‌ها بود.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به روستای «برقه» واقع در شرق رام‌الله نیز یورش بردند و به بازرسی از خانه‌های فلسطینیان پرداختند.

نظامیان صهیونیست پس از یورش به شهر طولکرم با مقاومت مبارزان فلسطینی و تیراندازی این مبارزان مواجه شدند. نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدی در طولکرم نیز یورش بردند و یک فلسطینی را بازداشت کردند.

در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه «عزبه الجراد» در طولکرم هم یک جوان فلسطینی از سوی این نظامیان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در نتیجه این تعرض نظامیان صهیونیست دست این جوان فلسطینی شکست.

کد خبر 6088291

دیگر خبرها

  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • صدای کارشناس اسرائیلی نیز از جنایات صهیونیست‌ها در غزه در آمد
  • شهادت زن فلسطینی در نزدیکی الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها+ فیلم
  • بمباران تجمع آوارگان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی